הפגישה בבית הלבן טרם הצגת עסקת המאה - בצד נתניהו: השגריר דרמר, ראש המל"ל והשר לוין. בצד טראמפ: סגן הנשיא, השר פומפאו וקושנר. ממול: השגריר פרידמן. (צילום: הבית הלבן)

גורם אמריקני על מועצת יש"ע: "היה מצופה שיראו את התמונה הרחבה"

דיווח: בממשל האמריקני קיים תסכול מעמדת מועצת יש"ע שנסה לשכנע שרים וח"כים בימין להתנגד לתוכנית המאה: "אם המתיישבים לא מעוניינים במה שיש לממשל להציע כעת, שלא יבואו אלינו בהמשך. שיחשבו היכן הם עשויים לעמוד בעוד ארבע שנים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בממשל ארצות הברית קיים תסכול גדול מעמדת מועצת יש"ע, שבימים האחרונים מנסה לשכנע שרים וח"כים בימין להתנגד לתוכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ – כך דווח ב'ישראל היום'. גורם אמריקני הבקי בפרטים אמר כי "אם המתיישבים לא מעוניינים במה שיש לממשל להציע כעת, שלא יבואו אלינו בהמשך".

"היה מצופה שיראו את התמונה הרחבה, שיזכרו איפה הם עמדו בדצמבר 2016 (החלטת מועצת הביטחון 2334 שפגעה בישראל, אשר הובלה על ידי ממשל אובאמה), ושיחשבו היכן הם עשויים לעמוד בעוד ארבע שנים, אם הפלסטינים יתמידו בסירוב למשא ומתן עם ישראל", כך הגורם בממשל טראמפ.

על פי הדיווח של אריאל כהנא, באופן כללי, מרבית שרי הליכוד תומכים במהלך – אך ייתכן שהשרים שנחשבים ימניים יותר, כמו זאב אלקין או ציפי חוטובלי, יתנגדו או יימנעו. גם ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, רואה בחיוב את תוכנית טראמפ. עם זאת, גנץ עדיין לא החליט אם לאפשר לחברי כחול לבן חופש הצבעה, או להטיל משמעת סיעתית.

מבין השרים בגוש של גנץ, השר יועז הנדל הוא תומך ודאי של החלת הריבונות. שרים נוספים ממפלגתו של גנץ שעשויים להצביע בעד הם חילי טרופר, פנינה תמנו־שטה ועומר ינקלביץ'. יצוין כי בשלב זה רק בודדים בצמרת הישראלית בקיאים בפרטי המהלך. רה"מ טרם הציג לשרים את המפה הסופית. נוסח ההחלטה טרם הועלה לאישור הקבינט או הממשלה, וגם גורמי המודיעין בצה"ל, במשרד החוץ ובמוסד טרם הציגו את הערכותיהם.

נתניהו על החלת הריבונות: "יש לנו תאריך יעד ליולי ולא מתכוונים לשנות אותו"

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד בכנסת להעסקת המאה ולתוכנית להחלת הריבונות בבקעת הירדן ובישובים היהודיים ביהודה ושומרון: "בנוגע להחלת הריבונות – יש לנו תאריך יעד ליולי ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות". בפתח ישיבת הסיעה אמר נתניהו כי לגבי "החלת הריבונות על שטחי מולדת – יש פה הזדמנות היסטורית שלא הייתה מאז 1948 כצעד מדיני וריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון. זאת הזדמנות גדולה ולא ניתן לה לחלוף".

ח"כ איילת שקד נפגשה אתמול בכנסת עם יו"ר מועצת ישע ו"ראש מועצה אזורית בקעת הירדן, דויד אלחייני ועם מנכ"ל מועצת ישע, יגאל דילמוני בנושא תוכנית המאה של טראמפ ואמרה כי "הסתבר לי שעד עתה ‎רה"מ נתניהו לא קיבל שום שינוי במפה שאותו הם ביקשו. לנו הוא סירב לתת נגישות לועדת המפות בשנה האחרונה , אבל אפילו את מועצת ישע הוא דוחק? מסתבר שהמפה היא המפה שהאמריקאים הכתיבו ללא תיקונים של נציגי ההתישבות . אנחנו דורשים לראות את המפה ובוודאי נתנגד להקמת מדינה פלסטינית בשאר השטח".

דויד אלחייני אמר בפגישה כי ""הצגנו לח"כ איילת שקד את הסכנות שבמתווה טראפ ואת התנגדותנו להקפאה בישובים ולמדינה פלשתינית. מתווה טראפ מוביל למדינה פלשתינית ולכן אנו מתנגדים לו. למעשה זו מפה של תוכנית החלוקה, אשר מחלקת את יהודה ושומרון ויוצרת הקפאה וישובים מבודדים. האמריקאים רימו אותנו כשאמרו שזו מפה קונספטואלית, כשהם למעשה לא מוכנים לזוז מילימטר מהמפה שלהם".

שקד: "מפת הריבונות מדאיגה – לא נסכים להכרה במדינה פלסטינית"

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ פרסם השבוע תמונה שלו עם ראשי מועצת יש"ע דנים במפה של עסקת המאה ואמר כי "בעסקת המאה יש חלקים מטרידים מאוד. נלך על ריבונות בכל הכוח אבל לא נאפשר בשום מצב ובשום אופן הקמתה של מדינה פלסטינית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם הם היו מסוגלים לראות את התמונה הרחבה – הם לא היו ימניים מילטנטים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture