Noam Revkin Fenton/Flash90

ממשיך בסבב השיחות: נתניהו הציע לברזיל שת"פ בין התעשיות בייצור ציוד רפואי

ראש הממשלה שוחח ביומיים האחרונים עם מנהיגי ברזיל, קונגו וגאורגיה, שבירכו אותו על הקמת הממשלה ודנו איתו בהתמודדות עם הקורונה. נתניהו הזמין והוזמן לביקורים בתום המשבר, ודן עם ר"מ גאורגיה על בחינת חידוש הטיסות בין המדינות באופן בטוח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא ברזיל ז׳איר בולסונארו – כך נמסר היום מלשכת ראש הממשלה. נתניהו ביקש להביע סולידריות של העם בישראל עם העם בברזיל בעקבות התפשטות מגפת הקורונה במדינה, והציע לנשיא בולסונארו שיתוף פעולה עם התעשיות בברזיל בייצור ציוד רפואי הדרוש להתמודדות עם המגפה.

כמו כן, הציע ראש הממשלה לקיים שיח מקצועי בין צוותי המומחים של המדינות על מנת להעביר את הניסיון המצטבר של ישראל בהתמודדות עם הנגיף. הנשיא בולסונארו בירך את ראש הממשלה נתניהו על הקמת הממשלה החדשה בראשותו, ואמר כי הוא מצפה להמשיך ולחזק יחד את הקשרים בין המדינות.

אתמול הודיעו בלשכת ראש הממשלה כי נתניהו שוחח עם נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו פליקס צ'יסקדי ועם ראש ממשלת גאורגיה גאורגי גחאריה, שהתקשרו לברך את רה"מ נתניהו על הרכבת הממשלה החדשה בראשותו. נתניהו והנשיא צ'יסקדי סיכמו בשיחתם להעמיק את שיתופי הפעולה בכלכלה, בחקלאות, במאבק בנגיף הקורונה ועוד. ראש הממשלה נתניהו הזמין את הנשיא לביקור מדיני בישראל בתום משבר הקורונה.

ראש הממשלה נתניהו וראש ממשלת גאורגיה גחאריה שוחחו על העמקת היחסים הבילטרליים בין המדינות, ובתוך כך, קידום הסכם אזור סחר חופשי ובחינת חידוש הטיסות בין המדינות באופן בטוח. המנהיגים שוחחו גם על קידום פתיחת מרכז תרבות גאורגית בירושלים. ראש ממשלת גאורגיה הזמין את רה"מ נתניהו לביקור מדיני בגאורגיה בתום המשבר.

דנו בהסכמי הסחר: נשיאי קולומביה וארגנטינה התקשרו לברך את נתניהו

כזכור, נתניהו השתתף אתמול בוועידת מנהיגי מדינות המובילות בהתמודדות עם מגפת הקורונה, באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ. המנהיגים דנו בדרכים לחדש את הטיסות בין המדינות באופן בטוח ובצעדים לחזרה לשגרה בטוחה בצל הקורונה. בהמשך לשתי הוועידות שהתקיימו בשבועות האחרונים, התכנסו הבוקר המנהיגים בשלישית על מנת לדון בצעדים שנקטו המדינות על מנת לחזור לשגרה בטוחה בצל הקורונה, ובצעדים לתמרוץ הכלכלה, בדגש על ענף התיירות. המנהיגים סיכמו להמשיך בהתייעצויות ביניהם בכל כמה שבועות.

בוועידה, שהתקיימה באירוח קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, השתתפו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש, ראש ממשלת נורווגיה ארנה סולברג וראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן.

המנהיגים דנו בדבריהם גם בחידוש הטיסות באופן בטוח. מרבית המנהיגים ציינו כי מדינותיהם מעדיפות בשלב זה להביא לחידוש התעופה במתכונת אזורית, ללא חיוב בבדיקות לזיהוי הנגיף, ובמקביל לדרוש בדיקות מהבאים מאזורים שבהם אחוז החולים גבוה (מדינות פחות בטוחות).

המנהיגים ציינו מהניסיון שצברו במדינותיהם, כי פתיחת בתי הספר תחת מגבלות הריחוק החברתי לא הביאה להתפרצות משמעותית מחודשת, למעט התפרצויות מקומיות אשר מטופלות נקודתית.

המנהיגים הביעו דאגה מירידת המוטיבציה בקרב האוכלוסייה בכלל המדינות להיבדק וכן ולחבוש מסכות במרחבים הציבוריים, על כן החליטו לפרסם קריאה משותפת המדגישה את הצורך להקפיד על חבישת מסכות ולנקוט באמצעי זהירות על מנת לשמור על בריאות הציבור.

המנהיגים שוחחו על היערכות להתפרצות גל שני של המגפה והסכימו כי הדרך היעילה ביותר למנוע את התפשטות המגפה היא באמצעות כלים דיגיטליים ומנגנון המשלב את קבלת תוצאות הבדיקות תוך לא יותר מ-24 שעות, וחקירות אפידמיולוגיות של הנדבקים שתסתיימנה תוך לא יאוחר מ-48 שעות, בסיוע כלים דיגיטליים.

בהמשך לסיכום בוועידה האחרונה כי מערך הסייבר הישראלי יוביל התייעצות של המדינות השותפות בנושא בסיסי נתונים, ברכו המנהיגים על היוזמה הישראלית להקים רשת Corona.net"" המתבססת על מערכת "סייברנט" הישראלית. יוזמה זו תאפשר חילופי מידע אודות המענה לנגיף, התראות על התפרצויות ועוד בין מוסדות רבים במדינות השותפות לפלטפורמה.

ראש הממשלה נתניהו אמר בוועידה: "אנחנו פתחנו את הכלכלה שלנו. אתמול החלטנו על מקבץ כמעט אחרון שכולל מסעדות, ברים, בריכות. זה תחילת הקיץ כאן. נותר מעט מאוד לפתוח, אלה מקומות שקשורים לספורט או אולמות קולנוע וכולי. אני מניח שזה גם יגיע בעוד מספר שבועות". לדברי נתניהו: "הדבר החשוב ביותר שפתחנו הם בתי הספר והגנים. זה הדבר שהכי מעניין אותי לשמוע מכם, כיוון שנשאלת שאלה האם זה אמצעי להפצת הנגיף. רמות ההדבקה שלנו ירדו לקומץ קטן ביום – עשרה, חמישה עשר, עשרים איש. אתמול זה עלה, היו כ- 40 מקרים חדשים, אך איני יודע אם זה אירוע יחידני".

"אנשים חושבים שזה נגמר – אני אומר להם שזה לא נגמר. אני גם אומר להם, כפי שעליכם להגיד להם, שאם זה יגדל, נחזור אחורה. לכן, אני מעוניין לשמוע ממך, סבסטיאן, כי אתם פתחתם את הכלכלה שלכם. אמנם סגרתם את המדינה אחרינו, אבל התחלתם לפתוח מחדש את המדינה שלכם לפניי. לכן, אני מסתכל עליכם ואני רוצה לראות האם הדברים שאתם עשיתם גורמים לעלייה משמעותית או לעלייה רגעית (בנתוני התחלואה). נכון לרגע זה, למרות שהמספרים עלו, הם עלו הרבה מתחת לקו שמנחה אותנו".

עוד הוסיף נתניהו בוועידה: "אני בטוח שאתם לא רוצים שאנחנו נייצא אליכם ריכוזי הדבקה. ובאותה מידה, אנחנו לא רוצים לייבא חזרה לישראל ריכוזי הדבקה. אין לי הצעות ספציפיות איך לעשות את זה, למעט העובדה שהתחלנו לבחון את השאלה הזאת לפני יומיים בשדות התעופה שלנו. אנחנו כבר בוחנים את הדברים. אחת ההצעות שעלתה היא בדיקה מהירה, טרום טיסה, שתוסכם על כולנו, סוג מסוים של הליך, ושיתוף מידע מהיר כדי שלפני שאנשים יעלו על טיסה, תהיה לנו מידה של ודאות שאנחנו לא מכניסים אנשים שנושאים את המחלה. הייתי רוצה לשמוע את הרעיונות שלכם בנושא זה".

"בישראל, כמו בכל מדינותיכם, אנו רושמים הצלחה גדולה עד כה, אבל אני תמיד אומר שאנחנו נמצאים בקומה ה-84 בדרך למטה. יכול להיות שאנחנו יורדים במעלית, ויכול להיות שאנחנו צונחים במהירות רבה. אנחנו לא יודעים, אבל זה הצליח עד עכשיו. הכלכלות שלנו נפתחות למעשה באופן מוחלט, למעט טיסות בינלאומיות. באופן בלתי נמנע ניאלץ לנקוט "איתור מגעים" הרבה יותר מחמיר מצד אחד, ומצד שני – מידע או בדיקות לגילוי המחלה לפני ואחרי טיסות, שלא יחייבו אנשים להיכנס לבידוד למשך 14 יום מרגע שהם יורדים מהמטוס. זאת הדרך היחידה לדעתי שנותנת לנו סיכוי לחדש את מדיניות התעופה שהייתה לנו קודם. זה בערך המקום שבו אנו נמצאים היום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture