Yonatan Sindel/Flash90

זעם במזרח ירושלים: שוטרים ירו למוות בבעל צרכים מיוחדים שנחשד כחמוש

שוטרים ירו הבוקר למוות בפלסטיני חשוד שניסה להימלט מהם, בעיר העתיקה בירושלים. השוטרים המוצבים ליד שער האריות הבחינו באיש וחשדו כי הוא מחזיק באקדח. הם קראו לו לעצור והוא החל להימלט. במהלך המרדף נורה ונהרג

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סערה במזרח ירושלים: גבר שנחשד כנושא אקדח נורה על ידי שוטרים סמוך לשער האריות. הוא נורה ונפצע באורח קשה, ובהמשך נפטר מפצעיו. לאחר מכן התברר – מדובר בצעיר בעל צרכים מיוחדים שכלל לא נשא אקדח.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי שוטרים במשטרת ירושלים זיהו את הגבר החשוד, תושב מזרח ירושלים כבן 30, עם חפץ בידו שנראה כמו אקדח, וצעקו לו לעצור. הגבר החל לברוח, והשוטרים דיווחו בקשר על מחבל שנמלט וכנראה מחזיק באקדח. שוטרים נוספים שהיו בסמוך שמעו את הדיווח והצטרפו למרדף. ליד שער האריות הם הבחינו בו, ירו לעברו והרגו אותו.

לפי תחקיר האירוע, חלאק בן ה-32 היה בדרכו למוסד החינוכי לבעלי צרכים מיוחדים שבו הוא לומד בעיר העתיקה – "אילווין". שוטרים שראו אותו הבחינו בחפץ בידו וצעקו לעברו לעצור. איאד פחד מהם וברח למוסד החינוכי שנמצא סמוך למקום שבו נורה. קבוצת שוטרי מג"ב אחרת שהבחינה בו ירתה בו באופן מיידי כשברקע צעקות "מחבל, מחבל". לפי זירת האירוע נראה שהשוטרים ירו לפחות שבע יריות.

אביו, חיירי אלחלאק, סיפר לחדשות 13 כי מדובר בנתיב הקבוע שעשה איאד לבית הספר, וטען כי סביר להניח שהשוטרים ראו אותו לא פעם. "כל יום בבוקר הוא היה הולך לשם", סיפר האב, "האירוע קרה ממש בשער הכניסה לבית הספר, בערך מאה או מאתיים מטרים משם". עוד סיפר, כי לאחר התקרית ביצעה המשטרה חיפוש בביתו, למרות שמחקירה עלה שאיאד אלחלאק לא נשא נשק.

סנגוריו של אחד השוטרים, עורכי הדין אפרת נחמני בר ואלון פורת, אומרים כי השוטר ומפקדו קיבלו הכוונה משוטרי מחוז ירושלים באזור שער האריות כי הפלסטיני הנמלט הינו מחבל מסוכן, דבר שהוביל את השניים לפתוח אחריו במרדף במטרה למנוע פיגוע. "הם סברו שמדובר במחבל לכל דבר ועניין אחרי שקיבלו הנחיה מפורשת ממפקדיהם ועל פיה הם פעלו. צריך לזכור שמדובר בשטח המוכר כמקום שבו בוצעו פיגועים בעבר . האדם החשוד המשיך להמלט חרף קריאות לעצור והיו סימנים מחשידים בהתנהגותו. הירי בוצע לנוכח תחושת סכנת חיים."

עו"ד אורון שוורץ, המייצג את מפקד הכוח, אמר: "שני אנשי מג"ב נכנסים לסיטואציה על סמך קריאה של שוטרים כחולי מדים על חשוד כמחבל הנושא נשק והם מנהלים אחריו מרדף. הלוחמים מבצעים נוהל מעצר חשוד וצועקים לו לעצור והוא לא עוצר. השלב הטראגי מגיע כשהם נכנסים לסימטה בעיר העתיקה וכשמפקד הכח מזהה שהוא משתלט על האירוע הוא קורא חדל אש אולם , משהו קורה ברמת החרדה של הלוחם הצעיר שבאותה שנייה הגיב בירי לעברו של הקורבן ירי שבעצם גרם למותו. צריך להבין את הסיטואציה המורכבת ואת מהירות התרחשות האירוע. בשום אופן לא מדובר פה במקרה אלאור עזריה 2".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיב לאחר צאת השבת על האירוע: "אני משתתף בכאבה של משפחת אלחלאק ומביע צער על מותו של איאד, צעיר בעל צרכים מיוחדים. האירוע נבדק כמתחייב בחוק, ונפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים. עד לסיום הבדיקה, לא נחרוץ את דינם של השוטרים. הם נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים תוך סכנה תדירה לחייהם".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כינה את מותו "רצח" ואמר כי יש לשלוח את השוטרים שביצעו זאת למאסר. בסרטון שהעלה לרשתות אמר עודה: "אי אפשר לנתק את הרצח של איאד מהשגרה של מיליוני פלסטינים. השוטרים צריכים להינמק בכלא אבל הצדק האמיתי ייעשה רק עם סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי אמר כי "רק אתמול הסית השר אוחנה את השוטרים לירות 'במי שתוקפים שוטרים' והשוטרים הבינו מזמן את המסר. בארה"ב הרוחות סוערות בגלל הריגתו של אזרח שחור וכאן הטיוח רק התחיל. מניאפוליסס למדו מכאן, זה מיזם ישראלי. ירושלים המזרחית תחת כיבוש והכיבוש הזה חייב להסתיים אבל בינתיים המגבניקים היורים חייבים להיענש ולהיות מאחורי סורג ובריח. ירי בגב תוך כדי מנוסה לצעיר אוטיסט הוא פשע חמור".

יו"ר מר"צ ח"כ ניצן הורוביץ שידר מכתב למפקד מחוז ירושלים, למפכ"ל המשטרה ולשר לבטחון פנים, בקריאה לחקור את התקרית: "שוטרים קראו לו כשהסתובב ליד שער האריות. הוא כנראה לא הבין ולא הגיב. השוטרים התחילו לרדוף אחריו ולמרות שלא ביצע שום פשע, לא היה חמוש, ולא איים עליהם בשום צורה, פתחו באש ב7 כדורים. למה? זה מעשה בלתי נסלח שדורש חקירה מיידית לבירור האמת".

מהמשטרה נמסר: "לצערנו אנו עדים בשעות האחרונות להכללות ולהשתלחות בוטה וחסרת אחריות של אישי ציבור וגורמים שונים בשוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול הפועלים מדי יום ולילה למען שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל. תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור בירושלים ובפרט בעיר העתיקה, היא משימה מורכבת במיוחד וכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות, הקרבה וסיכון חיים".

"בשנים האחרונות כולל בתקופה האחרונה, היינו עדים למספר ניסיונות אכזריים לפגוע ולהרוג שוטרים ולוחמי מג"ב בעיר העתיקה ובסביבתה. למרות שמרבית הפיגועים הללו לא צלחו הודות לעירנות השוטרים ותפקודם המהיר והמקצועי, הרי שחלקם גבו חיים של שוטרים".

"המקרה החריג שארע הבוקר הועבר מיד לחקירת מח״ש בכדי שיבדק ויחקר בהתאם כמקובל. יחד עם זאת, מן הראוי להמתין לתוצאות החקירה וממצאיה בטרם הסקת מסקנות נחרצות, ולהימנע מהכפשות ומהשתלחות מכוערת ופסולה במי שמגן מדי יום בגופו על ביטחון אזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השם ינחה אתכם בעצה נכונה ויהי רצון שתפעלו תמיד ותצליחו עם ישראל איתכםש

מענין שניצן הורביץ מגבה את המשטרה בחקירות ראש הממשלה ותוקף שהורגים ערבי בטעות. יכול להיות שצודק שצריך חקירת המקרה אבל שלפחות יהיה הגון ויבקש גם לבצע חקירה למשטרה בנושא של ראה"מ

חרפה!!!
צריך להפסיק את עבודות הפשע הנובר הזה של הפוליציי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture