התפילות והטישים נערכו כרגיל • חג השבועות בחצה"ק סאטמאר

התרגשות רבה שררה בקרב חסידי סאטמאר שזכו לחגוג את חג השבועות בעיר קרית יואל בצלו של האדמו"ר שליט"א לאחר שבועות ארוכים שלא זכו הם לשהות במחיצת כ''ק האדמו''ר שליט''א מאז פרוץ נגיף הקורונה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האדמו"ר מסאטמר שליט"א שראה את הירידה הרוחנית שהמגיפה הביאה החליט מיד אחרי ל"ג בעומר לחגוג את חג השבועות כמו בכל שנה בלי שום שנוים בעיקר עקב כך שהסכנה כבר חלפה, והסכנה הרוחנית התחילה לתת את אותותיה. האדמו"ר שליט"א זימן למעונו את ראשי חברת ההצלה בעיר קרית יואל ושאר שכונות
ולאחר שהוא שמע שאין יותר מיקרי הדבקות שמובלים לבתי החולים זה כבר כחודש ימים הוא החליט לקראת חג השבועות לפתוח הכל כרגיל זאת לאחר הכרעת הממשל על אישור פתיחת בתי הכנסיות.

אמנם כחומרא בדיני נפשות הוחלט שכל זקני החסידים שנמצאים בקבוצת הסיכון וכן אנשים מכל הגילאים שיש להם מחלות רקע, ישבו בתפילות באגף מיוחד בצד דרום שנפתח לראשונה לרגל חג השבועות שם סידרו את המקומות לפי כללי הזהירות.

לאחר תפילת מנחה עלה האדמו"ר שליט"א ליד ארון הקודש ונשא דרשה לרגל פתיחת שערי בית הכנסת, האדמו"ר דיבר בהתרגשות על חסדי הקב"ה בכל התקופה הקשה שעברו בחודשים באחרונים והאדמו"ר ביקש במיוחד שכל אחד יקבל על עצמו לרגל פתיחת שערי בתי הכנסת להתפלל בכל יום בציבור במנין מתחילת התפילה ועד סופה, כמו כן ללכת בכל יום לפני התפילה במקוה טהרה.

בהמשך דבריו עורר האדמו"ר שליט"א כי מוטל על נשות החסידות להתחזק בעניני צניעות ובעיקר בכל מה שקשור בצביעת הפנים. אחרי הדרשה התחילו לשיר שירי הודאה "חסדי השם" על החסד הגדול שזכינו לחזור לבית הכנסת.

בבוקרו של החג ביום הראשון לפני פתיחת ארון הקודש לקריאת התורה דיבר האדמו"ר שליט"א עוד פעם לציבור על חובת ההודאה להשי"ת בימים אלו האדמו"ר אף סיפר במהלך דבריו כי בשנת תקצ"ב אחרי שהיתה מגיפה גדולה בסביבות פרשבורג ומרנא ה'חתם סופר' זיע"א אמר אז שכל אחד ואחד חייב לברך ברכת הגומל בשם ומלכות גם אלו שלא נחלאו ולכן אמר החת"ס שאחד יברך להוציא את כולם "הגומל לחייבים טובות שגמלינו כל טוב והציבור יענה "מי שגמלינו כל טוב הוא יגמלנו כל טוב סלה" בלשון רבים ולכן גם היום האדמו"ר אמר שאחד יברך בלשון הזה להוציא את כל הקהל הקודש ואז פצחו כל העם בשירה וזמרה "הטוב כי לא כלו רחמיך והמרחם כי לא תמו חסדך" ואכן לפני התחלת אקדמות קרא האדמו"ר שליט"א לאחד מחשובי הקהילה לברך בשם כולם.

הטישים והתפילות בשני ימי החג נערכו כמו כל שנה מלבד טיש נעילת החג שנערכה מוקדם יותר מכל שנה כדי למנוע תיעוד ממעמד הטיש, ואכן סיימו את טיש נעילת החג הרבה לפני צאת החג. בשל המצב לא התקיים מעמד ה'באגלייטן' הנערך מידי שנה.

בתוך כך העליות של החג נמכרו לנגידים בסכום כולל של למעלה ממיליון דולר לטובת בניית האגף החדש לבית המדרש, בשב"ק העליות ניתנו לחתנים המתחתנים בשבוע הקרוב. כמו כן במהלך השבת עבר הרבי באגף המיוחד של זקני החסידים ואיחל להם 'גוט יו"ט'.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מלכות סאטמר בתפארתה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture