חיים רביבו וארנון גלעדי. צילום: פלאש 90

פרשת דוד ביטן: המשנה לראש עיריית ת"א ארנון גלעדי יואשם בקבלת שוחד

הפרקליטות הודיעה כי בכוונתם להעמיד לדין בכפוף לשימוע את ארנון גלעדי שהיה המשנה לראש העיר שיואשם בלקיחת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון, ושיבוש הליכי חקירה. ואת איש העסקים חיים רביבו במתן שוחד ויוסף רענן בהלבנת הון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לבאי כוחם של ארנון גלעדי, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו והמשנה לראש העיר רון חולדאי, חיים רביבו, ואיש העסקים יוסף רענן כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, במסגרת פרשת השחיתות בראשון לציון בה היה מעורב גם ח"כ דוד ביטן. גלעדי חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. הודעה זו נמסרה לגלעדי בהמשך למכתב שימוע קודם שנשלח לו בסוף חודש ינואר. רביבו חשוד במתן שוחד ורענן חשוד בהלבנת הון.

על פי כתבי החשדות, החל מנובמבר 2003 גלעדי מכהן כחבר מועצת עיריית תל אביב-יפו, ולאורך כל התקופה הרלוונטית כיהן בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב-יפו- המשנה לראש העיר, חבר בוועדת ההנהלה, חבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב וממלא מקום יו"ר הוועדה, וכן חבר בוועדת המשנה לתכנון ובניה תל-אביב. וחשוד בעבירות הבאות:

יחסים קרובים בין ארנון גלעדי לדוד ביטן על רקע פעילות משותפת בליכוד – מרמה והפרת אמונים

דוד ביטן כיהן החל משנת 1987 ועד למרץ 2015 כחבר מועצה בעיריית ראשון לציון והחל משנת 2005 כיהן גם כסגן ראש העיר. לאורך כל התקופה היה ביטן חבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה ראשון לציון והחזיק בתפקידים נוספים שונים בעיריית ראשון לציון, הנוגעים, בין היתר, להליכי תכנון ובניה.  החל ממארס 2015 כיהן ביטן כחבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד והיה חבר בוועדות שונות של הכנסת, ובהמשך כיהן גם כיו"ר הקואליציה.

בין ביטן לבין גלעדי קיימים יחסים קרובים מזה שנים רבות על רקע פעילותם המשותפת בתנועת הליכוד וכן נוכח תפקידיהם המקבילים בשלטון המקומי. ד.ג. הוא יזם נדל"ן, אשר בין השנים 2017-2010 קידם מספר מיזמים בשטח העיר תל אביב. על רקע מערכת יחסי השוחד שנרקמה בין ד.ג. לבין גלעדי ולבין ביטן בשנת 2011, כמתואר במכתב השימוע שנשלח לגלעדי ב- 26.1.20,

במהלך השנים 2017-2015 המשיך גלעדי לפעול במסגרת תפקידו ונענה לבקשותיהם של ביטן וד.ג., לקידום מיזמי נדל"ן בהם מעורב ד.ג. בתחום השיפוט של עיריית תל-אביב, ולהביא לפתרון בעיות שהתעוררו בפרויקטים, תוך שגלעדי מצוי בניגוד עניינים חמור. בגין מעשיו אלו, נשקלת העמדתו לדין של גלעדי, בכפוף לשימוע, בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

קבלת כספים מיזמי נדל"ן תמורת סיוע בקידום הליכים בעירייה – לקיחת שוחד

בסוף נובמבר 2017, ביקש גלעדי כספים משלושה יזמי נדל"ן שונים אשר להם סייע בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון. גלעדי הציג בפני אותם גורמים מצג שווא לפיו הכספים נועדו לקידום עמותה הפועלת בדרום תל אביב, לרבות בנושא מאבקם של תושבי שכונות הדרום בשוהים בלתי חוקיים.

נושא זה היה חלק מהאג'נדה הפוליטית המוצהרת של גלעדי. בפועל, עמותה זו כלל לא קיימת ולא קיימה כל פעילות. גלעדי ביקש מיוסף רענן, פעיל ליכוד ותיק אשר בינו לבין גלעדי יחסים קרובים לאורך שנים, לעמוד בקשר עם יזמי הנדל"ן לשם איסוף הכספים בשמו ומטעמו. רענן אסף מיזמי הנדל"ן את הכספים בעבור גלעדי בסכום כולל של 30,000 ₪. את הכספים הפקיד רענן בחשבון בנק אשר נפתח עוד בשנת 2013, הנושא את השם "תל אביב שלנו צדק עירוני".

חשבון הבנק נוהל בחשאיות וגלעדי לא נרשם כבעליו או כנהנה בו. הכספים אשר הופקדו בחשבון הבנק לאורך השנים נועדו לשמש את גלעדי למימון אירועים ופעילויות שונות שמטרתם קידום מועמדותו, מעמדו ותדמיתו הציבורית. בגין כל אחד מהמקרים נשקלת העמדתו לדין של גלעדי, בכפוף לשימוע, בעבירה של לקיחת שוחד.

טובות הנאה כספיות ושימוש בחשבונות בנק אנונימיים – הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט

בין היתר, לקח גלעדי שוחד מחיים רביבו, איש עסקים והבעלים של פרויקט נדל"ן בתל אביב, אשר נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירה של מתן שוחד, בהיקף של 10,000 ₪.
 
עוד על פי כתבי החשדות, טובות ההנאה הכספיות שלקח גלעדי בסך 30,000 ש"ח הן רכוש אשר מקורו בעבירה, וכן רכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון. גלעדי לקחת את טובות ההנאה הכספיות ובהתאם לסיכום בינו לבין רענן הן הופקדו בחשבון הבנק, תוך שגלעדי ורענן יצרו מצג כוזב לפיו מקורן לגיטימי ותוך שהסתירו את זהות גלעדי כבעל זכויות בחשבון. בגין כך נשקלת העמדתו לדין של גלעדי בעבירות לפי חוק איסור הלבנת הון. בנוסף, נשקלת העמדתו לדין של גלעדי בעבירה של שיבוש מהלכי משפט.
 
בנוסף, על פי כתבי החשדות, רענן פתח את חשבון הבנק, תוך שהסתיר את העובדה כי הכספים הוחזקו בחשבון ונמשכו ממנו בעבורו ולטובתו של גלעדי, ובכך מסר מידע כוזב בדבר זהות הנהנים בחשבון הבנק. בגין כך נשקלת העמדתו לדין של גלעדי בעבירה לפי חוק איסור הלבנת הון.
 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture