השומרון מציג: החזית הבין לאומית

במועצה האזורית שמרון פועלים גם בזירה הבין לאומית. בעקבות ביקור בזק ברוסיה בכירים ממזרח אירופה יגיעו לשומרון בחודשים הקרובים. יו"ר המועצה האזורית שמרון גרשון מסיקה מסיקה: "ההסברה ויצירת הקואליציות בעולם אסטרטגיות ליו"ש ולמדינת ישראל". שליח חב"ד והר"ר לרוסיה הרב לאזר: "עדיין מתרגש מהביקור בישובים ובקבר יוסף".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במועצה האזורית שומרון מציגים חיזוק הקשר בזירה העולמית. יוסי דגן מנהל החלקה האסטרטגית ממשיך בחיזוק קשרי הידידות וביצירת חיבורים וקואליציות עם גורמי ממשל והשפעה בעולם. בשומרון מאמנים חיזוק הקשר העולמי יוריד מעל סדר היום שאלות של פינוי בעתיד.

קרא עוד:

[postim]

במקביל לאירוח עשרות חברי הפרלמנט ממדינות מערב אירופה, ביקורי חברי הקונגרס והסנאט מארה"ב והקשרים שנרקמו על גורמי השלטון בניגריה, עמלים כעת היחידה האסטרטגית של המועצה האזורית ומרון וביחידת קשרי חוץ שומרון על חיזור הקשר עם גורמים רבים במדינות אירופה המזרחית, ברית המועצות לשעבר.

יועצו של ראש המועצה יוסי דגן, המנהל את היחידה האסטרטגית האמונה על ההסברה בארץ ובחו"ל, ומי שהוא הרוח החיה בפעילות הפנים ארצית והעולמית. קיים השבוע ביקור בזק במוסקבה, בו נועד עם גורמי השפעה בממשל ברוסיה ועם בכירים בקהילה היהודית.הביקור התקיים לאחר שבשנתיים האחרונות ארחו ביחידת קשרי החוץ של מועצת השומרון עשרות עיתונאים ואנשי תקשורת ממדינות מזרח אירופה, וכן פוליטיקאים בכירים, ביניהם שר התפוצות הגאורגי, סגן שר התרבות האוקראיני וגורמי השפעה בממשלת רוסיה.

בביקור נפגש דגן עם שליח חב"ד ורבה של רוסיה הרב בערל לאזאר, הנחשב לאחד מהמקורבים ביותר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.כזכור, בעת ביקורו בשראל של נשיא רוסיה פוטין לפני כחצי שנה, התארחו הרב לאזאר וקבוצה של מקורבי הנשיא בישובי השומרון ואף נכנסו להתפלל בקבר יוסף. השבוע, במהלך הביקור במוסקבה, נפגש דגן עם הרב לאזאר, וכן עם מקורב נוסף לנשיא פוטין.במהלך המפגש העביר דגן לרב לאזאר בשמו של ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה תמונה מוגדלת של המשלחת מתפללת בקבר יוסף. הרב לאזאר סיפר לראשי הקהילה היהודית על הביקור המיוחד בשומרון ובקבר יוסף, והוסיף כי ההתרגשות מהביקור עודנה מלווה אותו.

הרב לאזאר הבטיח להגיע בהזדמנות הראשונה לביקור נוסף בשומרון, ואף להעביר שיעור באחת מהישיבות באזור.בהמשך הביקור נקבעו סיורים נוספים לגורמים בכירים מרוסיה בישובי השומרון, וסוכם על העמקת שיתופי הפעולה."האוייבים הגדולים של ההתיישבות בזירה העולמית הם הבורות מחד והניסיון לייצר בידוד ליהודה ושומרון מאידך" – מסביר יוסי דגן – "לאחר שנתיים של עשרות סיורים בשומרון לחברי פרלמנט מאירופה, ביקור של חמישה חברי קונגרס ושני סנאטורים מארה"ב ובראש ובראשונה נאומו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה בפרלמנט הארופי, אנו מתחילים להרגיל שינוי, גם אם ראשוני והתחלתי, ומתחילים לראות את הקואליציות נבנות ברחבי העולם .

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture