צילום: ויקיפדיה

המהומות בארה"ב: בתי כנסת הושחתו – ביזה בשכונות החרדיות

לפחות ארבעה בתי כנסת חוללו וכתובות גרפיטי רוססו עליהם בימים האחרונים, כשהפורעים מנצלים את המהומה לריסוס כתובות אנטישמיות ואנטי ישראליות גלויות. מפגינים השחיתו עסקים יהודיים בקהילה טוענים כי הבוזזים מכוונים לעסקים של יהודים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך הלילה והבוקר (שלישי) המשיכו המהומות בערים שונות ברחבי ארצות הברית בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד, גבר אפרו-אמריקני על ידי שוטר לבן. זאת על אף הצבתם של אלפי לוחמי המשמר האזרחי וירי כדורי גומי לעבר מפגינים ופורעים באזורים השונים. בימים האחרונים נשמעים יותר ויותר דיווחים על כך שהמהומות והביזה אינם פוסחים על אזורים יהודיים ושכונות חרדיות בערים הגדולות.

מפגינים השחיתו מספר בתי כנסת ועסקים יהודיים במספר ערים, בהן לוס-אנג'לס ווירג'יניה. באזור ניו-יורק הוגברה השמירה המשטרתית על השכונות היהודיות, ושליחי חב"ד במיניסוטה חשים, לדבריהם, "פחד".

ג'ונתן פרידמן, שבית המרקחת שלו בלוס אנג'לס נפרץ ונבזז, סיפר כי "עמדתי ברחוב וראיתי איך ההמונים פורצים לבית המרקחת שלי. ביקשנו מהשוטרים שיעשו משהו, אבל הם אמרו שהדאגה העיקרית שלהם היא למנוע סכנת חיים ולא נזק לרכוש. הנזק הוא עצום, ועומד על יותר מ-100 אלף דולר". בראיון לכתב של אתר "פורוורד" שהובא ב'ישראל היום' טען פרידמן כי לתחושתו הפורעים כיוונו ישירות לבתי עסק יהודיים. "כל העסקים ובתי הכנסת היהודיים באזור נפרצו או שרוססו עליהם כתובות גרפיטי. אני מבין את התסכול של המפגינים, אבל אין לנו שום קשר למה שקרה לג'ורג' פלויד".

הבוזזים פשטו גם על עסקים ומסעדות בבעלות יהודית בלוס-אנג'לס. לדברי גורמים בקהילה היהודית, 75% מהעסקים בבעלות יהודית בשדרות "לה בראה" בעיר הושחתו ונבזזו. בעלי עסקים יהודים התארגנו והגנו בכוח על העסקים שלהם, ואף התעמתו בכוח עם הבוזזים. באחד הסרטונים נראה חנות לכיפות וביגוד חרדי כשהיא בזוזה והרוסה, מהסוג שהמפגינים לא צורכים. "מצבם של היהודים בעיר מאוד לא פשוט", מספר הרב אבי ברמן, ראש ה-OU בישראל. "הם מספרים לי שהם יושבים בבתים שלהם בפחד.

לפחות ארבעה בתי כנסת חוללו וכתובות גרפיטי רוססו עליהם בימים האחרונים, כשהפורעים מנצלים את המהומה לריסוס כתובות אנטישמיות ואנטי ישראליות גלויות נגדם. כך, על בית הכנסת "בית ישראל" בלוס אנג'לס רוססו כתובות "שחררו את פלשתין" וקללות נגד ישראל. כמו כן, רוססו סיסמאות על בית המדרש "קהילת יעקב" של הרב גרשון בס, ובית הכנסת של הרב גנצווייג בשדרות בברלי הילס.

בשנה האחרונה קיים ניו יורק מתח רב בין הקהילה השחורה והקהילה היהודית, בשל סכסוכים שנוגעים לדיור. נושא זה מעלה את החשש כי פורעים ינצלו את המצב לנקמה ביהודים, בהם הם רואים את האשמים במצבם.

בוויליאמסבורג שבברוקלין תועדו אתמול מעשי ביזה, ובשכונות נוספות צעדו המפגינים אך לא פגעו בחנויות או באנשים. המשטרה הגבירה נוכחות באזורים יהודיים בניו-יורק. בארגוני השמירה בקראון-הייטס קראו לתושבים לא לצאת לרחוב לבד שלא לצורך. כמו כן, תוגברה האבטחה באזור 770 בברוקלין, אזור שידע בעבר עימותים אלימים.

ב'ווינט' דווח כי במינסוטה שליחי חב"ד ספונים בביתהם וחוששים שההפגנות יצאו מכלל שליטה. "המצב מפחיד", סיפר השליח, הרב איצ'י שטיינר. "קרוב לבית חב"ד ישנן חנויות רבות שרופות ובזוזות. עם זאת, אין איום ממשי עלינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרמזים להם מהשמים שיעלו לארץ ישראל

כמה רמזים הקב"ה שולח והם עדיין לא מבינים, שיעלו לארץ הקודש המשיח צריך להתגלות

התגלות בקרוב

בקרוב וברחמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture