Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו קבע: כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה – ייסגר

ראש הממשלה הנחה בהתייעצות בנושא מערכת החינוך עם שר החינוך וראש המל"ל להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוותי ההוראה. לשכת רה"מ: "יש להמשיך לטפל במוקדים שאותרו. נתניהו הנחה להמשיך לעקוב ולקיים הערכות מצב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום התייעצות בנושא מערכת החינוך עם שר החינוך יואב גלנט וראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, בהתייעצות נקבע כי כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה – ייסגר. נתניהו הנחה את גלנט להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוותי ההוראה. "יש להמשיך לטפל במוקדים שאותרו. ראש הממשלה הנחה להמשיך לעקוב ולקיים הערכות מצב", לשון ההודעה.

משרד החינוך הודיע היום כי מספר החולים במערכת החינוך עלה ביממה האחרונה ב-19, מ-225 ל-244 בני אדם. לאור החשש מהתפשטות התחלואה, שישה בתי ספר נוספים נסגרו, ומספר המוסדות שסגרו את שעריהם עלה ל-42. בסך הכל, 6,831 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד מחשש שנדבקו בנגיף. מדובר בעלייה של כמעט 2,000 בני אדם מאז אתמול.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש התייעצות בעקבות התפרצות הקורונה במערכת החינוך, שבסופה הוחלט להותיר את המצב על כנו ולא לסגור את בתי הספר. שר הבריאות, יולי אדלשטיין, המליץ בדיון על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים בירושלים בלבד – בניגוד לעמדת מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, שקידם בימים האחרונים סגירה של כל בתי הספר העל-יסודיים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא מערכת החינוך, נסקרו הנתונים והצעדים שבוצעו. ראש הממשלה ביקש נתונים נוספים וביקש לבדוק כיצד ניתן לחזק את ההגנה והמיגון על התלמידים מפני הדבקה. הדיון יימשך מחר (כלמור היום, רביעי) ועל פי הנתונים שיוצגו יקבל ראש הממשלה את ההחלטה בעניין מערכת החינוך".

הדיון בו השתתפו גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט ובכירים נוספים, התקיים בעקבות העלייה החדה המחודשת במספר חולי קורונה בקרב תלמידי ואנשי צוות בבתי ספר ברחבי הארץ, וברקע המתיחות המתפתחת בין משרד הבריאות למשרד החינוך בעניין הפעולות בהן יש לנקוט כדי להיאבק באותה התפרצות.

בהערכת המצב אצל ראש הממשלה שר החינוך יואב גלנט יצא נגד נציגי משרד הבריאות וקבע כי הם "זורעים היסטריה – לא נסגור את בתי הספר". מנגד, הגורמים המקצועיים טוענים: "אם היו עושים את הפעולות שהצענו מלכתחילה, כמו השהיית פתיחת בתי הספר – לא היינו מגיעים למצב של מוסדות חינוך רבים שנסגרו". כמו כן, נציגי משרד הבריאות המליצו לסגור את חטיבות הביניים והתיכונים רק בירושלים.

גורמים במשרד החינוך מסרו כי אין שינוי במדיניות וכי במשרד ימשיכו לנקוט בצעדי זהירות, וכי בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר. עוד נמסר כי מקרי התחלואה מפוזרים במקומות שונים, כאשר המוקד הוא ירושלים: "אנחנו עם האצבע על הדופק ופועלים בהתאם להתפתחויות. חשוב לציין, כי 99% ממערכת החינוך ממשיכה לפעול כסדרה בהתאם להנחיות".

מוקדם יותר דווח כי משרד הבריאות צפוי להמליץ היום או מחר על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים עד לסוף השנה. על פי הדיווח, במשרד הבריאות הבינו שעיקר ההידבקות היא בגילאים האלה וימליצו על הצעד על מנת למנוע את המשך ההתפשטות, זאת בשל העלייה הדרמטית במספר הנדבקים בנגיף הקורונה במערכת החינוך. כדי לקדם מהלך של סגירת בתי הספר יצטרכו במשרד הבריאות את אישור הממשלה.

שר החינוך יואב גלנט תקף את ההדלפות שבמשרד הבריאו ימליצו על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים עד סוף השנה ואמר כי "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמתית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים. במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

ב'חדשות 12' צוטט גלנט תוקף את משרד הבריאות ואומר כי הם "זורעים פאניקה, אנחנו לא שם". לדבריו, "צריך לזכור שמתוך 217 החולים 175 הם מירושלים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים. העובדה שיש חולה אחד ובגללו נכנסים לבידוד היא לדרמה, אלו צעדי מניעה מתבקשים". עוד הוסיף כי, "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמטית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין נפגש אתמול עם מנכ"לי ארבע קופות החולים. בפגישה השתתפו גם סגן השר יואב קיש והמנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב. "לא בקלות אנחנו נסגור עסקים או בתי ספר – נצטרך לחיות בכלים שלובים, ולכן נרחיב את מעגל הבדיקות כולל א-סימפטומטיים". השר הוסיף כי ההתניה להעדר סגירת העסקים ובתי הספר היא שלא יהיה זינוק חד בקורונה. כ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture