צילום: עודד קרני / לע"מ

זעם בימין: ישראל השעתה את הצו נגד בנקים שיעברו כספים למחבלים

בהוראת משרד הביטחון הושהה ל-45 ימים הצו נגד הבנקים שדרכם מועבר התשלום למחבלים. גורמים במערכת הביטחון: "ההשהיה - לצורך בחינה מחדש על רקע המתיחות בשטח". משפחות שכולות מאיימות: נעתור לבג"ץ. בנט: "גנץ נכנע ללחצי הרשות הפלסטינית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישראל השעתה את צו האלוף נגד בנקים פלסטיניים דרכם מועברים תשלומי משכורת למחבלים ובני משפחותיהם – כך דווח ב'כאן חדשות'. הצו של מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, שנכנס לתוקף לפני פחות מחודש, הביא את הבנקים הפועלים בשטחי הרשות להקפיא ולסגור חשבונות בנק המשמשים "אסירים ומשפחות שהידים", אחרי שחשף אותם לתביעות.

הודעה על השעיית הצו למשך 45 ימים הועברה אמש לרשות הפלסטינית על פי החלטת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ. גורמים במערכת הביטחון בישראל אישרו את הדברים ואמרו כי ההחלטה התקבלה לאור המלצת גופים שונים במערכת הביטחון, לצורך בחינה מחדש וקבלת חוות דעת לגבי משמעויות הצו ועל רקע הרגישות והמתיחות בשטח.

על פי הדיווח של גל ברגר, בין השאר התבקשו הגופים השונים במערכת הביטחון לקיים עבודת מטה מסודרת לגבי אפקטיביות הצו ולבחון האם ישנן עוד דרכים לממשו כדי למנוע העברת כספים לטרור, ולא מן הנמנע שהצו ייכנס לתוקף מחדש בתום תקופת 45 הימים.

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט התייחס לפרסום ואמר כי "בעברית פשוטה: כשהייתי שר ביטחון דאגתי שנוציא צו שאוסר על בנקים פלסטינים להעביר תשלומים חודשיים לרוצחי ישראלים. בנק שיעביר ״יסומן״ וייפגע אנושות. הבנקים הפלסטינים הפסיקו להעביר תשלומים לרוצחים. זה הטריף את משפחות הרוצחים. הרש״פ לחץ על נתניהו-גנץ להקפיא את הצו, והם הקפיאו".

בנט הוסיף מאוחר יותר כי זה "בלתי נתפס. הבוקר ביטל שר הביטחון בני גנץ צו למניעת תשלום משכורות מחבלים. מרגע זה, מותר שוב לבנקים פלסטיניים להעביר כסף לרוצחי יהודים". הוא הסביר כי, "הרשות הפלסטינית מעבירה כ-1.3 מיליארד ש"ח בכל שנה למחבלים כלואים, לבני המשפחות שלהם, ולמשפחות של מחבלים שנהרגו בעת הפיגוע. כסף זה הוא המנוע העיקרי של הטרור הפלסטיני. פשוט משתלם לרצוח יהודים. זה מעין ״אקזיט״ עבור ערבי פלסטיני. משפחות רוצחי אורי אנסבכר ז״ל, דביר שורק ז״ל, בני משפחת פוגל ז״ל, מלון פארק בנתניה, הדולפינריום וכל אלפי היהודים שנרצחו, מקבלים מדי חודש אלפי שקלים".

"לפני כחודשיים, כשהייתי שר ביטחון הוצאתי צו שאוסר על בנקים פלסטינים להעביר תשלומים חודשיים לרוצחי ישראלים. בנק שיעביר משכורות לרוצחים חוטף סנקציות שמובילות לסגירתו. הצו הצליח, בענק. ‏הבנקים הפלסטינים פשוט הפסיקו להעביר תשלומים לרוצחים. ‏זה הטריף את משפחות הרוצחים, והם חיממו את הרשות הפלסטינית. על בנקים בג׳נין וברמאללה נורו יריות ונופצו חלונות, אך התשלומים למחבלים הרוצחים הופסקו.

"כאמור, זה הצליח. הרשות הפלסטינית הפעילה לחצים אדירים על גורמי ביטחון מסוימים, שהפעילו עליי לחצים לבטל את הצו. לא הסכמתי לבטל. זה צו שמציל חיי יהודים מפני פיגועים עתידיים. פשוטו כמשמעו. אין כסף לרוצחים = יש פחות רוצחים".

"הבוקר", מוסיף יו"ר ימינה, "שר הביטחון גנץ, (בהסכמת ראש הממשלה נתניהו?), ביטל את הצו. כן. מה ששמעתם. מהבוקר, מדינת ישראל מתירה רשמית לבנקים פלסטיניים לחזור ולהעביר כספים ומשכורות לרוצחי יהודים ולבני משפחותיהם. נתניהו, תחזיר את הצו. אני מבקש מכולכם – אל תשתקו. מנעו את הרצח הבא".

השר לשעבר ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר: "אז אחרי שבתחילת השבוע הממשלה העבירה את הכספים לרש"פ בלי לקזז את משכורות המחבלים, היום היא גם מאפשרת לבנקים הערבים להעביר את המשכורות למחבלים בלי כל חשש. גם מעודדים טרור, וגם נכנעים לרש"פ ומעודדים אותה להמשיך להיאבק נגד ישראל (כי הרי בסוף אנחנו נתקפל). חמור ומסוכן".

קבוצה של נפגעי טרור ובהם ד"ר אדוה ביטון שבתה אדל הי"ד נרצחה בפיגוע אבנים, נתי סמדר שאביו נרצח בפיגוע בקרית היובל וטירן פולק ששתי אחיותיו נרצחו פנו בעקבות הפרסום לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואיימו לפנות לבג"ץ.

במכתב שכתבו באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען בין היתר כי: "מרשיי נדהמו לגלות את הפרסום בתאגיד השידור הציבורי ולפיו ממשלת ישראל, לא מקיימת את החוק המורה לקזז כספים שהרשות הפלסטינית משלמת בזיקה לטרור המדובר במקרה חמור של הפרת חוק במיוחד כאשר ידועה המחלוקת שהייתה טרם חקיקת החוק אם הנוסח שייבחר בחוק הוא שהקבינט רשאי לקזז את הכספים, אלא שבכוונת מכוון נשמט משפט זה, ומכל מקום נחקק כי: "מתוך הכספים שמעבירה ממשלת ישראל לרשות הפלסטינית בהתאם להוראות חוקי היישום, יוקפא בכל חודש, סכום השווה לחלק השנים עשר מסך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור בשנה הקודמת, בהתאם לדוח לגבי אותה שנה כפי שאושר בידי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי לפי סעיף 3(א)."

בהמשך המכתב נכתב גם כי בסעיף 3(א) האמור נחקק מפורשות כי: "השר יביא לאישור ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, בתום כל שנה, דין וחשבון המפרט נתונים בדבר סך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור, באותה שנה (בסעיף זה – דוח)".

על פי הדיווח גם שר הביטחון לא מקיים את חובתו, גם ראש הממשלה העומד בראש ועדת השרים לביטחון לאומי לא מקיים חובתו וגם היועץ המשפטי שהיה חייב להתריע בפני הקבינט על אי קיום החוק לא מקיים את חובתו. זאת ועוד ואולי אף העיקר: המדובר בפשיטת רגל מוסרית כאשר ממשלת ישראל, מאפשרת למעשה מתן תמריץ כלכלי לטרור ופוגעת בחוק כל כך מהותי ברור ומתחייב נוכח הטירוף שמאפשר למחבלים לקבל שכר על מעשי הרצח והפשע שלהם-  הרי שיש לעצור זאת באופן מיידי  ולפעול כמתחייב בחוק. בנסיבות אלה אין לנו אלא לפנות אליכם ולבקש שתפעלו ליישום החוק – מיידית. במידה ולא תעשו כן יאלצו מרשיי לפנות לערכאות ולבקש מהן סעד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט פחדן עלוב.
הוא "רועד מפחד" להאשים את בעל הבית והאחראי האמיתי:
הלא הוא הביג בוס מר ביבי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture