Olivier Fitoussi/Flash90

ההקלות יתבטלו? הפעלת הרכבת עשויה להידחות – רגב מציעה הזמנת כרטיסים

הזינוק בנתוני הקורונה עלול לבלום את חידוש תנועת הרכבות שתוכנן ליום שני. מתווה רגב: 650 נוסעים בלבד יוכלו להיכנס לכל רכבת, ייתכן שהפתיחה תידחה לרביעי. הקלה נוספת שעשויה להידחות היא פתיחת אולמות האירועים שמתוכננת לעוד שבוע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השבוע הקרוב יעמוד בסימן ביטולן האפשרי של הקלות בצל העלייה שנרשמה במספר חולי הקורונה בישראל. ההחלטה המכרעת אם לחדש את תנועת הרכבת ביום שני תתקבל מחר, וגם במשרד התחבורה מודים שהזמנה מראש של כרטיסים באפליקציה תחייב דחייה של יומיים לכל הפחות. גם פתיחת אולמות האירועים שמתוכננת ליום ראשון הבא עלולה להיפגע.

לפי המתווה המסתמן, נוסעים ברכבת ישראל יידרשו להזמין מראש כרטיסים ("ואוצ'רים") לכל נסיעה באמצעות אפליקציה. הפתרון המסתמן נועד לאפשר את חזרתה של רכבת ישראל לפעילות, תוך עמידה במגבלות משרד הבריאות, לאחר שהוחלט ביום חמישי כי תנועת הרכבות תחודש במלואה החל מ-8 ביוני.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה הערב כי "אני יודעת שיש ציפייה לפתיחת הרכבת ביום שני אך עם זאת הרחבת התחלואה מחייבת אותנו לשמור על בריאות הציבור, במקביל להפעלת התחבורה הציבורית. לכן, אני פועלת בימים האחרונים מול רכבת ישראל על מנת למצוא פתרונות שימנעו את הצפיפות ויאפשרו לנו לפקח על תנועת הנוסעים ברכבת".

"ישנם מספר פתרונות, בין היתר, בוואוצ׳רים שיוזמנו מראש על ידי הנוסעים באמצעות אפליקציה. נושא שנבחן כאמור בשעות אלו. ייתכן ונדרש לדחות את הפעלת הרכבת מיום שני ליום רביעי, על מנת לוודא את ההיערכות הציבור לשימוש באפליקצייה החדשה להזמנת הוואוצ׳רים. ביחד נשמור על הנחיות משרד הבריאות – על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולשמור על בריאות הציבור", דברי רגב.

כזכור, משרדי הבריאות והתחבורה הגיעו להסכמה על חידוש פעילות תנועת הרכבות במלואה החל מ-8 ביוני. זאת, בתום ישיבה בנושא שהתקיימה ביום חמישי. אולם, ההחלטה הסופית אינה נמצאת בסמכותו של משרד התחבורה, אלא בסמכות של המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) – וזו טרם פרסמה את ההחלטה. זו צפויה להתקבל בצהריים, בתום דיון מכריע בנושא.

השרה מירי רגב אמרה כי "הציבור מייחל ומצפה לחזרת הרכבת שהפעלתה תסיר את הלחץ על מערכות האוטובוסים ותאפשר נגישות תחבורתית לאזרחי ישראל. אנו נעקוב ונוודא כי הציבור שומר על הכללים, תוך הקפדה על הריחוק החברתי, חבישת מסכות ומניעת כניסת נוסעים עם חום למתחם התחנות".

מטעם רגב נמסר כי כבר שלשום הגיעה למרכז השליטה של רכבת ישראל על מנת להנחות את הנהלת הרכבת להיערך להפעלה מלאה ביום שני ולוודא שהנהלת הרכבת פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות ונערכת ליישום כללי הבטיחות בדגש על חבישת המסכות, חיטוי התחנות והקרונות ובדיקות החום לנוסעים. על ציבור נוסעי הרכבת לעקוב אחר הפרסומים בכלי התקשורת ובאתר הרכבת, כדי ללמוד על לוחות הזמנים העדכניים של קווי הרכבת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture