צילום: נתי שוחט / פלאש 90

בכיר במ' הבריאות: "בעוד שבועיים נראה עלייה במספר המונשמים והחולים הקשים"

מזכיר הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הוסיף כי "הציבור לא נזהר מספיק". למרות הדברים הוא הבהיר כי לדעתו "ההנחיות קצת מוגזמות. על תלמיד אחד או על מורה חולה לא חייבים לסגור בית ספר שלם. צריך ללמוד לחיות עם זה"

מזכיר הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, ד"ר טל ברוש אמר היום (ראשון) כי "היה צפוי שתהיה עלייה במספר ההדבקות. אנחנו רואים הרבה הדבקות, אבל נראה שהאוכלוסיה המבוגרת והחולים הכרוניים עדיין לא חולים". בראיון ל'ווינט' הוסיף הבכיר במשרד הבריאות כי "הציבור לא נזהר מספיק".

ד"ר ברוש טען כי חוסר ההקפדה הביא לעליה בחולים: "אחת מהנורות האדומות היא העלייה במספר החולים היומיים. בעוד שבועיים נראה עלייה במספר המונשמים והחולים הקשים". למרות הדברים, ד"ר ברוש הבהיר כי לדעתו "ההנחיות קצת מוגזמות. על תלמיד אחד או על מורה חולה לא חייבים לסגור בית ספר שלם. אפשר לעשות חקירה מסודרת, אני לא בעד הסגירות המסיביות. בספטמבר אנחנו נהיה בדיוק באותו המקום אולי אפילו יותר גרוע כי יהיה קר יותר. צריך ללמוד לחיות עם זה".

"אני לא חושב שאנחנו במצב שכדאי כרגע להחזיר את המשק אחורה או את מערכת הבריאות ומערכת החינוך אחורה. יש לכך השלכות מאוד קשות ואני חושב שבינתיים העסק הוא נסבל ואני מקווה שנשלט. צריך שאנשים יהיו אחראים – על עצמם ועל ילדיהם", הוסיף הבכיר. בנוגע לדחייה הנוספת בחזרת הרכבת עקב העלייה בתחלואה, אמר: "הרכבת זה בסך הכל אוטובוסים שמחוברים יחד. צריך להקפיד על העלייה והירידה, איך עומדים בתור בכניסה וביציאה".

למרות דברי ברוש, נמשכת סגירת בתי הספר שבהם התגלתה תחלואה. משרד החינוך הודיע היום כי עלה ל-127 מניין בתי הספר והגנים שנסגרו לאחר שנמצאו שם חולי קורונה, זאת לאחר שעלה ל-347 מספר התלמידים ואנשי הצוות שנמצאו כחיוביים לנגיף. כעת, מניין המבודדים במערכת החינוך הינו 17,497. מניתוח הנתונים הכולל עולה כי מרבית החולים, כ- 56%, הם מהעיר ירושלים. מתוכם, כ-75% הם תלמידים ומורים מהגימנסיה העברית.

ממשרד החינוך נמסר כי הוא "ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות ולנטר את התחלואה במערכת החינוך באופן שיטתי וסדור. לצד זה הוא ממשיך להוביל מדיניות טיפול ברורה כדי להמשיך את שגרת הלימודים, ובתוך כך לאפשר את פעולתו התקינה של המשק הכלכלי בישראל. לצד ארבע הפעולות ימשיכו בתי הספר לשמור על כללי הזהירות המונעת של עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה ושמירה על מרחק ככל שניתן".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיתן יד לפרופסור לס
אם רואים הדבקה
סוגרים כמה שאפשר או עושים בדיקות מיידיות
ואם אומרים שלא צריך
רואים מאושפזים תוך שבועיים

חבל שאין אכיפה על עטיית מסיכות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו