צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

משרד החינוך: 127 מוסדות חינוך נסגרו; 347 תלמידים ואנשי הצוות נדבקו בנגיף

לפי המשרד, 17,497 תלמידים ואנשי צוות מבודדים. מרבית החולים (56%) מירושלים. מתוכם, כ-75% הם תלמידים ומורים מהגימנסיה העברית. משרד החינוך: "נמשיך להוביל מדיניות טיפול ברורה כדי להמשיך את שגרת הלימודים"

משרד החינוך הודיע כי עלה ל-127 מניין בתי הספר והגנים שנסגרו לאחר שנמצאו שם חולי קורונה, זאת לאחר שעלה ל-347 מספר התלמידים ואנשי הצוות שנמצאו כחיוביים לנגיף. כעת, מניין המבודדים במערכת החינוך הינו 17,497. מניתוח הנתונים הכולל עולה כי מרבית החולים, כ- 56%, הם מהעיר ירושלים. מתוכם, כ-75% הם תלמידים ומורים מהגימנסיה העברית.

ממשרד החינוך נמסר כי הוא "ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות ולנטר את התחלואה במערכת החינוך באופן שיטתי וסדור. לצד זה הוא ממשיך להוביל מדיניות טיפול ברורה כדי להמשיך את שגרת הלימודים, ובתוך כך לאפשר את פעולתו התקינה של המשק הכלכלי בישראל. לצד ארבע הפעולות ימשיכו בתי הספר לשמור על כללי הזהירות המונעת של עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה ושמירה על מרחק ככל שניתן".

גן "חופית" בחולון הודיע היום כי אחת הילדות נמצאה "גבולית" בבדיקת קורונה, בשל כך החליטו לסגור את פעילות הגן. מהצוות נמסר כי "אנו ממתינים כעת להנחיות נוספות שאמורות להגיע ממשרד הבריאות".

במהלך היום נמסר מעיריית נתיבות כי התגלה חולה מאומת מקרב תלמידי ביה"ס תיכון הצבי בעיר. "העירייה פועלת בשיתוף משרד הבריאות ומשרד החינוך לבידוד תלמידי בית הספר וצוות המורים ובתוך כך אנו פועלים לסגירת שערי ביה"ס מרגע זה ועד לקבלת הנחיות משרד הבריאות להמשך טיפול", ציינו בעירייה, "מקרה זה מהווה עבורנו תזכורת כואבת שהמחלה עדיין כאן ותמרור אזהרה לכולנו בדבר החובה שלא להיכנס לשאננות. על כולנו מוטלת החובה לגלות אחריות ולשמור על ההנחיות מכל משמר".

שלושה חולים נוספים אובחנו בבית הספר 'אומנויות' באשקלון, ובכך עלה מניין החולים לארבעה. בהתאם לכך, בבית הספר החליטו שהחזרה ללימודים תחול בשבוע הבא, יום שני ה-15 ליוני (מלבד כיתות ז'-י' שימשיכו בלמידה מרחוק). כזכור, החל מיום חמישי הופסקו הלימודים בבית הספר והתלמידים והצוותים החינוכיים נשלחו לבידוד ונדרשו לעבור בדיקת קורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו