צילום: הדס פרוש / פלאש 90

נתניהו לראשי ההתיישבות: "נדרשנו לתת הסכמה למו"מ – זו הזדמנות שלא תחזור"

ראש הממשלה נועד עם ראשי רשויות מיו"ש התומכים במתווה טראמפ ואמר כי מדובר "בהזדמנות היסטורית של פעם ב-73 שנים". עוד אמר כי המפות עדיין לא סוכמו וחופש התנועה יישמר. ראשי הרשויות התנערו מדברי ראש מועצת יש"ע נגד הנשיא טראמפ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (ראשון) מפגש עם נציגות של 12 ראשי רשויות מיהודה ושומרון התומכים בהחלת ריבונות בחלקים מיו"ש במסגרת תכנית טראמפ. מנהיגי המתיישבים הביעו תמיכה במהלך הריבונות שמוביל נתניהו. בין היתר היו בפגישה, ראשי הערים של אריאל, ומודיעין עילית, וראשי המועצות של עמנואל, אפרת, אורנית, אלפי מנשה קרני שומרון, ועוד. בפגישה השתתף גם יו"ר הכנסת, יריב לוין.

ראשי הערים והמועצות חיזקו את התכנית שהביא נתניהו ואמרו כי היא טובה לישראל ולהתיישבות. הם התנערו מדברי ראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, והדגישו כי חזון השלום של הנשיא חסר תקדים לחיוב מבחינתה של ישראל. ב'ישראל היום' ציטטו את פנחס ולרשטיין, ממייסדי מפעל ההתנחלות ביהודה ושומרון ולשעבר ראש מועצת יש"ע, שאמר בפגישה כי גופו רועד מהתרגשות מהמחשבה שתהיה ריבונות ישראלית בכל היישובים ביו"ש.

ראש הממשלה דחה את הטענות מימין כנגד התכנית וציין כי ראשי ממשלה קודמים הציעו תכניות של 97 אחוזי נסיגה שנדחו גם הן בידי הפלסטינים, ואילו תכנית טראמפ, כוללת 30 אחוז ריבונות ישראלית – מהלך שרק לפני שנים ספורות לא ניתן היה לחלום עליו. עוד אמר, כי תכניות קודמות, כללו פינוי של 100 אלף מתיישבים ואילו בתכנית זו אף אחד לא נעקר מביתו.

נתניהו אמר לראשי הרשויות בפגישה: "פועלים בלוח זמנים מצומצם להחיל ריבונות על מקסימום השטח האפשרי, המפות עדיין לא סוכמו, אסור לתת לאמריקאים סיבה לחשוב שאנחנו לא מעוניינים". כך ציטט העיתונאי ירון אברהם ב'חדשות 12'. לדבריו, נתניהו הוסיף בפני הנוכחים כי "אנחנו לא נדרשנו להסכים למדינה פלסטינית אלא רק לתת הסכמה עקרונית למו"מ. זו הזדמנות שלא תחזור".

ב'כאן חדשות' ציטטו מדבריו של ראש הממשלה, לפיהם, "כל מה שנדרש מאיתנו בתכנית זה הסכמה עקרונית למשא ומתן עם הפלסטינים. האמריקאים קוראים לזה מדינה פלסטינית – אנחנו לא קוראים לזה ככה". ‏עוד אמר נתניהו כי "האמריקאים עדיין לא נתנו אור ירוק להחלת הריבונות על חלקים מיהודה ושומרון. בהחלט ייתכן שבסופו של מהלך נחיל ריבונות על אחוזים נמוכים מאלו שמדובר עליהם".

לפי הציטוטים מנתניהו, נקודה שנמצאת במחלוקת מול האמריקנים היא כמה מהשטח סביב המובלעות יסופח. עוד נאמר בפגישה כי יש כוונה לערב את ראשי הרשויות בתהליך שרטוט מפות הריבונות וכי השליטה הביטחונית וחופש התנועה הישראלי יישמרו כפי שהם היום.

יו"ר הכנסת, יריב לוין אמר כי מרכיב הריבונות בתכנית טראמפ, עולה על כל הצעות החוק להחיל ריבונות ביו"ש שהציע כחבר כנסת. "רק לפני שנה חלמנו על ריבונות במעלה אדומים, והנה כאן מדובר על ההתיישבות כולה", אמר יו"ר הכנסת, החבר בוועדת המיפוי הישראלית-אמריקנית. ראש הממשלה הוסיף כי מדובר "בהזדמנות היסטורית של פעם ב-73 שנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture