Yaakov Naumi/FLASH90

מסתמן: יותרו אירועים עם עד 250 איש – יתר ההקלות המתוכננות יידחו בשבוע

קבינט הקורונה החליט להקפיא את יישום הקלות משרד הבריאות בשל העלייה במספר הנדבקים ופעילות הרכבות לא תחודש. עם זאת, השרים ככל הנראה יחריגו את פעילות אולמות האירועים עד 250 איש. נתניהו: צריך להרים "האנד ברקס" על ההקלות

כלל ההקלות שתוכננו להיכנס לתוקף בימים הקרובים יוקפאו – כך מסתמן היום (שני) מדיון קבינט הקורונה. הדיונים עדיין נמשכים, אך בינתיים הוחלט כי גם הרכבות לא יתחדשו עד להודעה חדשה. בנוסף לכך, הקבינט ככל הנראה יחריג מההקפאה את פעילות אולמות האירועים שתתאפשר בהשתתפות עד 250 איש ופעילותם תחודש בכפוף להנחיות משרד הבריאות.

הדיון בועדת הקורונה נמשך כשעה וחצי יותר מהמתוכנן, וארך כארבע וחצי שעות. שר הבריאות הציע לפתוח להחזיר את הרכבת, בכפוף לביצוע התאמות כדי להגביר בטיחות, אך הצעות לא התקבלה. לבסוף, כאמור, הוחלט לפתוח את אולמות וגני האירועים עם הגבלה של עד 250 איש. שאר ההקלות הוקפאו בשבוע, והוחלט לחזור לדון בהן בהתחשב למצב התחלואה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון כי "צריך להרים 'האנד ברקס' על כך ההקלות שתוכננו – והכל מוקפא בשלב זה". ראש הממשלה העלה בדיון חשש מהתפרצות של גל שני בימים הקרובים, וביקש לחכות לבדיקות סורולוגיות לפני עשיית צעדים נוספים. נתניהו ביקש גם להגביר אכיפה כלפי מפרי הנחיות במסעדות, בחופי הים ובפארקים.

מוקדם יותר, הציג שר הבריאות יולי אדלשטיין את נתוני הקורונה המעודכנים, לפיהם בשבוע האחרון אובחנו 800 חולים חדשים. "אסור להישאר אדישים למספר הזה", אמר אדלשטיין. "המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני האירועים ובכל מקום כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו להמשיך את פתיחת המשק".

לפי הסקר שהציג, שנערך עלך ידי מכון גיאו-קרטוגרפיה עבור משרד הבריאות, 79% מהציבור בעד הגברת האכיפה על עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה – הן על ידי גורמי שיטור ופיקוח והן על ידי מנהלי העסקים עצמם. "האכיפה צריכה להיות בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני אירועים ובכל מקום. איש לא רוצה להינזק בגלל מפרי חוק", אמר אדלשטיין.

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, מסר בתגובה להחלטת הקבינט כי "אנחנו מצרים על ההחלטה שלא להחזיר את תנועת הרכבות. הנהלת החברה וועד העובדים הכינו תוכנית מסודרת ומקיפה כדי לעמוד בכל הנחיות של משרד הבריאות לוויסות כמות הנוסעים ושמירה על בריאותם".

"לאורך כל החודשים בהם הרכבת לא פעלה שודרגו תוואי המסילות והתחנות ונעשו עבודות תחזוקה מקיפות בצי הרכבות כדי לתת לנוסעים את השירות הכי טוב: לחיילים, לסטודנטים, לאנשים שידם אינה משגת לנסוע ברכבים פרטיים וצריכים לחזור לעבודה או למי שמעוניין לנסוע ולבקר את בני משפחתו ועל מנת להקל על העומסים בכבישים ובאוטובוסים. בנוסף לרצון שלנו לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעים הרי ש1000 עובדים ישבו 70 יום בבית וכבר נפגעו כלכלית בצורה משמעותית".

"ההחלטה כעת שלא להחזיר את הרכבת פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת. אין בזה שום הגיון ובמיוחד כאשר כל מערך התחבורה הציבורית כבר פועל באופן מלא והמשק כולו חזר לפעילות. יש לנו את היכולת לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים-אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומשר הבריאות: תנו לנו לחזור להפעיל את הרכבות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין
יש עלייה בחולים ויש הדבקות
אז למה לפתוח אולמות אירועים?????????????..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו