David Cohen/Flash90

ארגון הבריאות העולמי: "יתכן כי א-סימפטומטיים אחראיים ל-40% מההדבקה"

במסיבת עיתונאים שקיים ארגון הבריאות העולמי הסבירו המומחים כי הידבקות מא-סימפטומטיים אינה נדירה וטווח ההדבקה האפשרי מא-סימפטומטיים רחב, ועשוי להגיע גם ל-40% ממקרי ההדבקה: "המחקרים בשלב מאוד ראשוני, יש עוד דרך ארוכה"

ארגון הבריאות העולמי פרסם הערב (שלישי) הערכה כי נדבקים א-סימפטומטיים בנגיף הקורונה יכולים להפיץ את המחלה. על פי נתוני הארגון, 16% מהנדבקים בנגיף הקורונה הם א-סימפטומטיים שמסוגלים להדביק אנשים אחרים. עוד הוסיפו בארגון כי יתכן ועד 40% ממקרי ההידבקות מקורם בחולים שכאלה.

חולה א-סימפטומטי הוא אדם שנדבק בנגיף הקורונה אך לא פיתח את תסמיני המחלה. אדם כזה יהיה "חיובי" בבדיקת ה-PCR, הבודקת את נוכחות הנגיף בלוע ובאף. חולה סימפטומטי הוא מי שפיתח את אחד או יותר מתסמיני המחלה האופייניים, ובהם חום, שיעול, קוצר נשימה, צמרמורת, כאבי גרון ואובדן חוש טעם וריח.

"המחקרים שמראים כי אנשים מדבקים יותר בזמן שהם מפתחים תסמינים או בסמוך לכך הם מאוד ראשוניים", אמרה האפידמיולוגית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מריה ואן קירקובה. "עלינו לחקור במרץ כדי לגשר על פערי הידע בנוגע לאיך הנגיף מתפשט". לצד זאת, הבהירה המומחית למחלות מזהמות כי ההמלצה לעטות מסכות במרחבים ציבוריים עדיין עומדת בעינה: "עטיית מסכה מפחיתה את הסבירות שאדם א-סימפטומטי ידביק אחרים".

ראש שירותי החירום של ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מייקל ראיין, התייחס גם הוא לסוגיית החולים הא-סימפטומטיים. "השאלה כיצד אדם ללא תסמינים מפיץ את הנגיף טרם נענתה", אמר. "מחקרים מראים למשל שהנגיף מופץ במכוני כושר ובכנסיות. יש שלב שבו אדם מתחיל לחוש ברע והנגיף כבר מתפשט, זה מה שהופך את עצירתו למשימה כה קשה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מצליח להבין מה הם הבינו שלא היה ברור מקודם?
מישהו יכול להסביר לי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו