Miriam Alster/FLASH90

דרמה בשוק הסלולר הרשות לתחרות אישרה את המיזוג בין סלקום לגולן

לאחר שדווח לפני מספר חודשים כי חברת הסלולר הותיקה תרכוש את המפעילה הוירטואלית בכ-600 מיליון שקלים, כעת העסקה אושרה ע"י רשות התחרות ותצא לפועל. לאחר שגם האוצר לא הביע התנגדות, נדרש עתה אישורו של משרד התקשורת

יומיים לאחר שמשרד האוצר הודיע כי אינו מתנגד לרכישת גולן טלקום על ידי סלקום, רשות התחרות הודיעה היום (רביעי) כי היא מאשרת את העסקה, שלושה חודשים אחרי שזו הוגשה לפתחה. ב-2016 התנגדה הרשות לבקשת רכישה דומה מחשש לפגיעה בתחרות. כעת נדרש אישורו הסופי של משרד התקשורת, אך סביר כי גם הוא יראה עין בעין עם הרגולטורים האחרים.

הממונה על התחרות מיכל הלפרין קבעה כי אין חשש שהמיזוג יגרום לעליית מחירים משמעותית משום ששוק הסלולר הישראלי יישאר תחרותי גם לאחריו. הרשות קובעת כי השינויים הרגולטוריים שחלו בתחום, ובהם ביטול תקופת ההתחייבות של המנוי לחברת סלולר, ניידות המספרים ופישוט המסלולים שהגבירו את כוחו של הצרכן מול חברות הסלולר – מאפשרים את המשך התחרותיות בשוק.

שוק הסלולר הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר שיש בישראל. ערב המיזוג פועלים בשוק שישה שחקנים על גבי שלוש רשתות סלולר וחמישה שחקנים וירטואליים המציעים חבילות שיחה וגלישה ללקוחות מסוגים שונים. בחינת המיזוג העלתה כי שוק הסלולר הוא שוק שבו הוטמעה התחרות, והוא מאופיין בחסמי מעבר והתרחבות נמוכים, וכמות המעברים בין החברות השונות גבוהה ועומדת על כ-2 מיליון מעברים בשנה", כתבה הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין.

משרד האוצר הודיע ביום שני למשרד התקשורת ולממונה על ההגבלים כי החליט שלא להתנגד למיזוג: "לא מצאנו כי המיזוג, לרבות השפעותיו על רמת התחרות, רמת המחירים והיקף ההשקעות בשוק, מייצר חשש לפגיעה המצדיקה התנגדות לבקשה שהובאה בפני גורמי הממשלה", נכתב בעמדת האוצר. "זאת, בשל ריבוי ומגוון שחקנים בשוק הסלולר, לצד העובדה שמרבית השחקנים מתחרים אחד בשני בענפים נוספים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התחרית כבר נפגעה ממזמן הם החברות יודעות טוב מאוד לקרוץ אחת לשניה ומציאות שמה שהתחיל במחירי רצפה זה הולך ועולה באופן שטתי ועוד מציאות שסלקום נלחמת לקנות את גולן אאאאךךךך ימים יגידו
על מה שכן אומרים לאו ועל מה שלא אומרים כן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו