פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות. צילום: דוברות בית חולים ברזילי.

הממשלה אישרה את מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות

שרי הממשלה אישרו הבוקר את המינוי של פרופסור חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות החדש. שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה לשרי הממשלה על האישור ואמר כי, "אני בטוח שהוא יהיה לי לעזר רב בהובלת המערכת בתקופה המאתגרת העומדת לפנינו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה לשרי הממשלה על האישור ואמר: "פרופ' חזי לוי הוא בעל ניסיון רב ביותר במערכת הבריאות – בצה"ל, בבית חולים ובמשרד הבריאות".

שר הבריאות הוסיף: "אני בטוח שהוא יהיה לי לעזר רב בהובלת המערכת בתקופה המאתגרת העומדת לפנינו, בייחוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה. אני מודה למנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, על עבודתו המסורה במשרד ועל הסיוע הרב בכניסתי למשרד".

לוי אמר כי "אני מקבל את התפקיד ביראת קודש ומודה לשר הבריאות, מר יולי אדלשטיין, על בחירתו בי. מדינת ישראל נתונה במאבק קשה ביותר נגד נגיף הקורונה, המשליך על כל אורחות חיי האזרחים במדינה. זאת פרט לבעיות נוספות הנמצאות לפתחנו בתחום הבריאות. אני אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה ואמשיך לעשות למען הבטחת שירותי בריאות ראויים וחומלים בכל התחומים למען מדינת ישראל".

"אני רוצה להודות למנכ״ל היוצא, משה בר סימן טוב, שפעל רבות למען הבריאות בכלל, ואשר הוביל באופן מקצועי ביותר את המאבק נגד הקורונה , בפרט. אני מודה לו בשם כל אזרחי מדינת ישראל ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו בכול אשר יבחר. אני רוצה לסיים בתודה לראש ממשלת ישראל, שר הבריאות ולשרי ממשלת ישראל שאישרו את מינוי לתפקיד רם זה", דברי מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס.

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן כתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "הדבר האחרון שעשיתי בתפקיד זה להקשיב לעצתו של פרופ׳ רוני גמזו ולקבוע את חוזר הפסקת האשפוז במסדרונות כחוזר קבוע". בר סימן טוב הוסיף: "כבר כעת, אני יודע שכנראה הייתי המנכ"ל היוצא הארוך בהיסטוריה, אך כעת אני בסטטוס מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר. בהצלחה לחזי".

כזכור, לפני כשבועיים אישרה ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה את מינויו של מנהל בית החולים ברזילי, פרופסור חזי לוי, למנכ"ל משרד הבריאות. לוי צפוי מחליף בתפקיד את משה בר סימן טוב, שכיהן כמנכ"ל המשרד מ-2015 והודיע על פרישתו באמצע חודש מאי.

החלטת חברי הוועדה באה על רקע דוח שנכתב על תפקודו של לוי כמנהל בית החולים ברזילי שבאשקלון. מהדוח עלה כי לפי בדיקה שנערכה ב-2019, לוי לא דיווח על היכרות מוקדמת עם בעלי חברות ותפקידים שמונו ללא מכרזים. נוסף על כך, לפי הדוח, בית החולים שעמד בראשו שילם לכאורה סכומי עתק לחברה פרטית לגיוס תרומות, כולל מפילנתרופים שדרשו במפורש שכל הכסף יגיע ישירות אל המוסד הרפואי, בלי גוזרי קופונים.

כמו כן, נטען כי לוי לא דיווח על היכרות מוקדמת ואישית שלו לכאורה עם אנשים מהם גייס תרומות ובכך פעל בניגוד עניינים. עקב הדברים, בנציבות שירות המדינה דרשו ממשרד הבריאות לקבל מידע נוסף על ההאשמות, וכן על פעולות שלוי נקט לתיקון הממצאים אחרי שהתגלו. רק לאחר שהמידע התקבל, הסכימה וועדת המינויים לגבש את החלטתה בשאלה אם להמליץ עליו בפני הממשלה כמנכ"ל הבא של משרד הבריאות.

פרופ' לוי הגיב לאישור נציבות המדינה ואמר כי "אני לא אומר הרבה עדיין אבל אני שמח שלפחות בשיחה רצינית מאוד עם אנשים ולאחר שעברנו על הדו"ח, ניתן למנות אותי. גם אם היו טעויות אז דברים נמצאים בתהליך תיקון. לא נמצאה סיבה לא למנות או בעיה בטוהר המידות. אני שמח מזה ואני מקווה שמחול השדים הזה יפנה את מקומו עם המינוי להמשך עבודה ועשייה. זה מה שחשוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture