צילום: פלאש 90

"פעל כמצופה מלוחם בצה"ל": הרמטכ"ל שיבח את החייל שחילץ פלסטיני

רא"ל אביב כוכבי שוחח עם מ"מ מפכ"ל המשטרה ואמר כי החייל מגולני שתועד מחלץ פלסטיני שהותקף על ידי יהודים בחברון פעל כמצופה מלוחם בצה"ל: "יש לטפל בחומרה באלימות לאומנית". ניצב מוטי כהן: "נמשיך לפעול עד לאיתור המעורבים"

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, גיבה היום (ראשון) את הלוחם מגולני שתועד מחלץ פלסטיני שהותקף על ידי יהודים בחברון. בשיחה עם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, שיבח הרמטכ"ל את התנהגות הלוחם ואמר כי החייל פעל כמצופה מלוחם בצה"ל ומנע פגיעה באזרח פלסטיני. בשיחה בין השניים ציין רא"ל כוכבי כי אלימות לאומנית היא פשע שיש למנוע, להוקיע ולטפל בו במלוא חומרת הדין.

בהודעה משותפת מטעם צה"ל והמשטרה, נמסר כי בשיחתם הדגיש מ"מ מפכ"ל המשטרה כי כוחות השיטור ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בפעילותם לצד כוחות צה"ל במישור הגלוי והסמוי נגד כלל אירועי האלימות והפשיעה באזור, עד לאיתור המעורבים ומיצוי הדין עמם.

בשיחתם הדגישו השניים את החשיבות הגבוהה שרואים בשני הארגונים בשיתוף הפעולה שבין צה"ל למשטרה באופן שוטף, וסיכמו כי ייעשה כל מאמץ להמשך אכיפה נחושה של החוק והסדר, כהמשך ישיר לביטחון האזור.

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, גיבה אמש את החייל ואמר כי "חייל גולני שהגן על תושב פלסטיני בחברון, פעל כפי שמצופה מכל חייל ומפקד בצה"ל. זאת לפי הפרטים שהועברו בדיווחים בערוצי הפיקוד. צה"ל מחוייב לביטחונם של אזרחים בכל מקום בו הוא פועל, ואני סומך על הדרגים הפיקודיים בצה"ל שיתחקרו את האירוע באופן מסודר".

כזכור, בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה חייל צה"ל מחלץ פלסטיני במהלך תגרה עם יהודים בחברון. התקרית האלימה התרחשה בליל שבת בעת חיכוך שהתפתח בין יהודים לפלסטינים בעיר, במהלכה יודו אבנים והושלכו בקבוקים. בסרטון נראית קבוצת יהודים מכה גבר פלסטיני, שמשיב להם חבטות ובין הצדדים מתפתחת תגרה.

חייל מכוח צה"ל שהוזעק למקום התערב בקטטה ונראה הודף את קבוצת היהודים, תוך שהוא מנסה להרחיק את הפלסטיני מהמקום. היהודים אינם נרתעים וממשיכים בניסיונות להכות את הגבר. החייל נראה מתעמת עם אחד התוקפים ולאחר מכן משחרר את הפלסטיני מאחיזתו של תוקף אחר. בשלב מסוים לוקח החייל את הפלסטיני איתו ומרחיק אותו מהמקום, אך הצעירים ממשיכים לרדוף אחריו.

המשטרה זימנה הלילה ארבעה קטינים תושבי חברון לחקירה בחשד שהיו מעורבים בתקיפה האלימה בליל שבת של גבר פלסטיני בידי קבוצה של צעירים ישראלים. במשטרה אומרים כי זהותם של משתתפים נוספים בתקיפה ידועה, אולם כשהחוקרים הגיעו לבתיהם הם לא היו שם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו