Yonatan Sindel/Flash90

התחלואה במערכת החינוך: 635 חולים – 22,738 תלמידים ומורים בבידוד

מספר החולים הכולל במערכת החינוך מנגיף הקורונה עומד על 635, נכון להיום 177 מוסדות חינוך נסגרו בשל מקרי תחלואה בהם. 22,738 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי "עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות", נמסר ממשרד החינוך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מספר החולים הכולל במערכת החינוך מנגיף הקורונה עומד על 635, (מתוך כ-2.3 מיליון תלמידים ומתוך כ-200,000 עובדי הוראה). 177 מוסדות חינוך (מתוך כ- 5,200 בתי ספר וכ- 20,000 גני ילדים), נסגרו בשל מקרי תחלואה בהם.

22,738 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי "כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות", נמסר ממשרד החינוך.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי אמרה אתמול בדיון ב"וועדת הקורונה" בכנסת כי "צר לי לבשר המחלה חוזרת. אנחנו רואים קורלציה ברורה בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה. נמצאים בעלייה משמעותית בכמות המקרים שנמצאת בכל הארץ ובדגש על ילדים". היא הוסיפה כי "30 ילדים בכיתה לא באמת הולך בהלימה אחת עם התו הסגול. יש עלייה בתחלואה ב57 יישובים וזהו לא נתון שאפשר להתעלם ממנו. עלייה בבדיקות לא-סימפטומטיים איננה צריכה להסביר את העלייה, משום שבמונה – אחוז החיוביים בין הנדבקים הוא בעלייה בזמן שהגידול בבדיקות היה אמור להוריד את זה".

במהלך הוועדה ענתה סדצקי על שאלות חברי הכנסת לגבי מידת ההיערכות המשרד. בדבריה נתנה דגש מיוחד לקשיים בהם נתקלים במשרד בהחלת התקנות במוסדות החינוך. "אנחנו רואים לאחרונה תחלואה מפושטת, ואנחנו עדים לעלייה במספר החולים , ובתוכם לצערי גם לעלייה בחולים הקשים. 30-40 ילדים בכיתה, זה לא בהלימה עם התו הסגול. אנחנו צריכים להבין למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו מדברים על התו הסגול, כמה נקפיד על שמירת המרחק, המסיכות, מניעת ההתקהלות, כי אנחנו רואים שהמחלה חוזרת בלי הצעדים הללו", אמרה.

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) אמר ביחס לנתונים כי "זו עלייה, אבל היא לא משמעותית". לוי תקף את סדצקי בעקבות דבריה ואמר כי "אמירות מהסוג הזה גוררות שובל נוסף של שינויים משמעותיים. היזהרו בדבריכם, תמלאו את תפקידכם, אבל תרגיעו". סדצקי השיבה ללוי והבהירה כי "אין פה היסטריה, יש פה התרעה. חובתי לשקף את הנתונים כמו שאני רואה אותם. אנחנו חווים עלייה במספר המקרים וגם באופי של המקרים".

המטה לביטחון לאומי (המל"ל) עדכן הבוקר כי נכון לשעה 8:05 עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 19,637, עלייה של 142 חולים מאז העדכון האחרון אמש של משרד הבריאות בשעה 19:09. מחצות נוספו 30 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 303, על של נפטר 1 ביממה האחרונה.

39 מהחולים מאושפזים במצב קשה, 29 מהם מחוברים למכונות הנשמה. עד כה החלימו והשתחררו 15,459 חולים. מניין החולים בפועל עומד על 3,875 בניכוי הנפטרים ל"ע והמחלימים ב"ה. עד לשעה זו היום בוצעו 953 בדיקות. אתמול בוצעו 11,971 בדיקות.

מדו"ח המל"ל עולה כי אתמול נוספו בישראל סך הכל 287 חולים, שלשום נוספו 198 חולים, בראשון 135 חולים, בשבת נוספו 149 חולים, בשישי 183 חולים, בחמישי 191, וביום רביעי בשבוע שעבר נוספו 237 חולים. בסך הכל נוספו בשבוע האחרון 1,440 חולי קורונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture