Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: השגריר פרידמן הפסיק את ניסיונות התיווך בין נתניהו לגנץ ואשכנזי

שגריר ארה"ב הפסיק את התיווך בין ראש הממשלה לראשי כחול לבן ומסר להם מספר אליו יכולו לשלוח הוגעה ברגע שתתקבל החלטה. שר החוץ הירדני נפגש עם אבו מאזן: "ישראל בחרה בסכסוך במקום שלום". דיווח: התוכנית הירדנית למאבק במהלך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן הפסיק את התיווך שביצע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראשי כחול לבן ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, בסוגיית תוכנית השלום של נשיא אאצות הברית דונלד טראמפ – כך דווח ב'מעריב'.

על פי הדיווח של בן כספית, פרידמן מסר לצדדים מספר הטלפון, שמחכה להודעה מהם, ברגע שתתקבל החלטה. הוא מציין עי עדיין לא ברור אם היוזמה למהלך היא שלו, או של היועץ הבכיר של טראמפ לענייני המזרח התיכון, חתנו ג'ארד קושנר. מהשגרירות האמריקאית נמסר כי "אין תגובה לפרסומים".

יצוין כי פרידמן נפגש מספר פעמים בשבוע האחרון עם ראש הממשלה וראשי כחול לבן, בכדי לנסות להגיע למהלך מוסכם בין הצדדים להחלת ריבונות. אך הפגישה האחרונה בנושא בוטלה, לאחר שהשגריר פרידמן נאלץ להמתין ביום שני במשך שעתיים בכדי לקיים פגישת המשך משותפת בין נתניהו וגנץ, אך היא התפוצצה בעקבות עימותים פוליטיים סביב החוק הנורבגי ופרדימן עזב את המקום מבלי לקיים את הפגישה.

שר החוץ הירדני הגיע לביקור פתע ברמאללה: "פירוש הסיפוח הוא שישראל בחרה בסכסוך"

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, הגיע לביקור פתע ברמאללה, ונפגש עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במהלך פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, הזהיר א-ספדי בשם המלך עבדאללה כי "הסיפוח פירושו שישראל בחרה בסכסוך במקום שלום. היא תישא בהשלכות ההחלטה הזו לא רק בקשר בין ירדן לישראל, אלא גם במאמצים הכוללים באזור".

א-ספדי אמר במסיבת עיתונאים בראמאללה עם שר החוץ הפלסטיני ריאד אלמאלכי כי מדינתו מתנגדת למהלך הישראלי ותעמוד לצד הפלסטינים. "אנחנו ממשיכים לפעול עם אחינו הפלסטינים ובתיאום עם כל ידידינו בקהילה הבינלאומית על מנת למנוע את הסיפוח ולמצוא אפיקים אמיתיים למו"מ שיוביל אותנו לשלום צודק, שמשיב את הזכויות והצורך לביטחון ויציבות אזורית ועולמית", הוסיף א-ספדי.

ב'כאן חדשות' צוטטו מקורות פלסטינים שאמרו כי ראש הרשות אבו מאזן אמר לו במוקטעה כי הוא אינו מעוניין בהסלמה, אך הרשות הפלסטינית תקרוס אם ישראל תלך ל"סיפוח". בשיחת טלפון שערכו היום עבדאללה מלך ירדן ומלך בחריין חמד בן עיסא אל ח'ליפה, הדגישו השניים את התנגדותם המוחלטת לכל צעד חד צדדי ישראלי במסגרתו יסופחו שטחים מהגדה המערבית.

גורמים פלסטינים שצוטטו ב'חדשות 13' אמרו כי במקרה שתתבצע החלת ריבונות ישראלית, ירדן מתכננת לנקוט בשורה של צעדים בהם החזרת השגריר הירדני מישראל, הורדת דרג היחסים בין שתי המדינות, בחינה מחדש של הסכם השלום, ומהלכים משפטיים ואחרים נגד ישראל בזירה הבין-לאומית בתיאום עם הפלסטינים.

על פי הדיווח של ברק רביד, בשבועות האחרונים הירדנים מפצירים באבו מאזן לדבר עם הנשיא טראמפ באופן ישיר, כדי לעצור את החלת הריבונות. דיפלומטים ערבים המעודכנים במגעים סיפרו כי התשובה של אבו מאזן עד כה הייתה שלילית. מקורות פלסטינים טענו כי "ירדן החליטה להאיץ את המאמצים בזירה הבין-לאומית נגד תוכנית הסיפוח של ישראל, ותעשה זאת בתיאום עם הנהגת הרשות הפלסטינית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עם קשה עורף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture