Miriam Alster / גילי יערי / Flash90

זמיר: "סיכמנו על תקציב דו שנתי"; אלקין: "מצפה מכחול לבן להקשיב"

השר אסף זמיר אומר הבוקר כי בכחול לבן לא מתכוונים לוותר על הסיכום עם הליכוד לאשר תקציב דו שנתי: "זה מה שסיכמנו ונעמוד על זה", מנגד, השר זאב אלקין טוען כי העברת תקציב דו שנתי על רקע משבר הקורונה אינו מקצועי: "הניסיון לשייך את זה לפוליטיקה לא נכון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר התיירות אסף זמיר אמר הבוקר (ראשון) כי בכחול לבן לא מתכוונים לוותר על הסיכום עם הליכוד לאשר תקציב דו שנתי: "זה מה שסיכמנו ונעמוד על זה. תקציב לשלושה חודשים זה לא אחראי". לגבי האפשרות לסיפוח הוסיף זמיר: "הסכמה אמריקאית לא מספיקה. מתנגד למהלך שיערער את יציבות האזור".

בראיון ל'ווינט' התייחס זמיר גם למצב התיירות בצל העלייה בתחלואה: "הגענו לנקודת זמן שצריך לפתוח הכול. המשק לא יעמוד בגל שני של סגר, כי סגר שני הוא מכה שאי אפשר יהיה להתרומם ממנה. אני מתנגד ללכת אחורה מהמצב שאנחנו נמצאים בו".

מנגד, השר להשכלה גבוהה וענייני המים זאב אלקין התייחס הבוקר בראיון ל'גלי צה"ל' לשאלת העברת תקציב חדש שנתי או דו שנתי ואמר כי, "הניסיון לשייך את זה לפוליטיקה לא נכון, זה בגלל המצב עם הקורונה. אם כל בעלי המקצוע ממליצים על תקציב חד שנתי, אני מצפה מכחול לבן, שתמיד דיברו על מקצועית, להקשיב לזה"

בסביבת נתניהו הגיבו בחריפות לדברים של זמיר ואמרו כי, "השר שלא הצליח אפילו להיבחר לראשות עיריית תל אביב, שאולי יספר לנו מה כבר עשה במשרדו לא מפסיק לדבר בנושאים שגדולים עליו. להזכירך שגם נורבגי רגיל לא היה בהסכם אלא מדלג והליכוד שכן רוצה שותפות מלאה הסכים לבקשה החריגה של כחול לבן".

נציין כי פקידי האוצר תומכים בעמדת הליכוד וסוברים כי יש להעביר תקציב לשנה אחת בלבד, על רקע אי הוודאות הכלכלית, האבטלה הגואה והחשש ממיתון. לעומת זאת, בכחול לבן סוברים כי לנתניהו יש אינטרס פוליטי להעביר תקציב חד שנתי, על מנת להשאיר בידיו את האופציה לפרק את הממשלה על רקע העברת התקציב לשנה הבאה, ללא החלפתו על ידי גנץ, כמו שסוכם ביניהם בהסכם הקואליציוני.

ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד לא מאפשר לנתניהו לפזר את הכנסת מבלי שגנץ יהפוך לראש ממשלה באופן אוטומטי, אלא במצב שבו תקציב המדינה לא עובר. בשל כך, סבורים בכחול לבן כי נתניהו ינצל את הזמן שנותר כדי למנוע מגנץ את ראשות הממשלה ולפזר את הכנסת. בשעה שגנץ דורש תקציב דו-שנתי כדי להבטיח את יציבות הממשלה ולמנוע משברים מיותרים, נתניהו מתעקש על תקציב לפרק זמן קצר יותר, ומנמק זאת בסיבות כלכליות נוכח משבר הקורונה וחוסר היכולת לצפות את האירועים הקרובים.

כזכור, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס בסיכום השבועי שלו לחוסר ההסכמה הפוליטי סביב התקציב ואמר כי "אחד הנושאים המהותיים בטיפול בקורונה הוא השאלה הכלכלית. חלק מהצורך הדחוף בהקמת הממשלה, הוא להעביר סוף סוף תקציב. השבוע קיימנו דיונים עם הפקידות המקצועית באוצר ועם מומחים כלכליים, בין השאר, על משך הזמן אליו התקציב צריך להתייחס. מדובר בסוגיה מקצועית וזו הדרך היחידה להסתכל עליה. בניגוד לאמירות חסרות ביסוס של גורמים אינטרסנטים, לא אאפשר לסוגיה שמשפיעה על כל אחת ואחד במדינה להפוך לכלי פוליטי או עניין פרסונלי. את ההחלטה אקבל אך ורק לפי השאלה – מה טוב לאזרחי המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הליכוד = חבורת נוכלים.
אין להם בושה מכלום.
ספינרים ואפס עשיה לאזרח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture