צילומים: משרד הבריאות, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות לגרוטו: "טיפולך היה מוטעה – לא אנקוט בצעדים נוספים"

פרופ' חזי לוי העיר למשנה למנכ"ל על הפטור מבידוד שהעניק לאיש העסקים טדי שגיא, וציין כי "בקשה חריגה מסוג זה יש לבחון בצורה קפדנית". עם זאת, המנכ"ל החדש הודיע כי לא יינקטו צעדים נוספים נגד גרוטו: "החלטתי לקבל את התנצלותך"

המנכ"ל החדש של משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע היום (ראשון) למשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו, כי הוא מקבל את התנצלותו על הפטור מבידוד שהעניק לאדם שנכנס לישראל מחו"ל. לוי שלח לגרוטו מכתב, שבו העיר לו על התנהלותו במתן הפטור לאיש העסקים טדי שגיא, אך הוסיף: "אחרי שבחנתי את הדברים החלטתי לקבל את התנצלותך ולא לנקוט בצעדים נוספים נגדך".

לוי הוסיף כי "קודמי בתפקיד פנה אליך עוד באותו היום בבקשה לקבל את התייחסותך, ולמחרת שלחת התייחסות מפורטת שבה הסברת את הדברים מנקודת המבט שלך, והתנצלת על האופן שבו התנהלת במקרה המדובר". המנכ"ל החדש הזכיר במכתב את פגישתו עם גרוטו כבר בכניסתו לתפקיד, וציין כי המשנה למנכ"ל פירט בהרחבה על השתלשלות האירועים.

"אחרי שבחנתי את הדברים, אני מוצא לנכון להעיר לך על דרך הטיפול במקרה זה. טיפולך היה מוטעה". לוי קיבל את התנצלותו של גרוטו ואף החליט בשלב זה שלא לנקוט בצעדים נוספים נגדו, אך ביקש ממנו "להקפיד הקפדה יתרה על כך, שלהבא הדברים לא יישנו". הוא הסביר כי "בקשה חריגה מסוג זה יש לבחון בצורה קפדנית".

כזכור, המיליארדר טדי שגיא נחת בארץ לאחרונה עם מטוסו הפרטי מקפריסין. במקום לשהות בבידוד, כמתחייב לפי הוראות משרד הבריאות, הגיע למסיבה שהתקיימה בניגוד להנחיות בביתו של יזם הנדל"ן איציק טולדנו. עוד באותו הערב חזר המילארדר לקפריסין. ב'חדשות 12' דווח כי שגיא פנה ו"קיבל אישור" מהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו לא להיכנס לבידוד.

על פי הדיווח של יולן כהן, בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש שגיא תלונה במשטרה בגין הפרת בידוד, עבירה עליה אמור להירשם קנס של 5,000 שקלים. שגיא טען שקיבל אישור לכך מפרופ' גרוטו. על פי בדיקות 'חדשות 12, התברר ששגיא פנה תחילה למנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב. משסורב, פנה למשנה למנכ"ל פרופסור גרוטו – ממנו קיבל אישור בהתאם לבקשתו.

מנכ"ל משרד הבריאות דאז משה בר סימן טוב פנה שעות לאחר הפרסום למשנה שלו, פרופ' גרוטו, בעקבות הפרסום ודרש ממנו הבהרות: "הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו, גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובממשלה, אשר אמורים להתוות את הדרך ללא משוא פנים ולהוות דוגמא", כתב בר סימן טוב במכתב חריף לגרוטו.

בר סימן טוב הוסיף כי "לאור הפרסום החמור, אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן? וכן האם היו מקרים דומים בעבר שבהם ניתן על ידך פטור לאנשים השבים מחו"ל מחובת בידוד, או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור. אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא, וכי הפרסום יתברר כעורבא פרח. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".

בר סימן טוב: "נעשה בירור עם גרוטו – ייתכן שיהיה צריך להסיק מסקנות" • צפו

בכירים במשרד הבריאות: "בר סימן טוב מנצל את המומנטום כדי לנקום בגרוטו"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו