נסיעת מבחן – פיג'ו 508

פיג'ו מזמינה את העולם לראות מה היא מסוגלת לעשות כאשר היא מתכננת מכונה שההגדרה עוצרת נשימה יושבת עליה ללא שום סופרלטיב

זו לא פעם ראשונה שאני בוחן רכב יפה/ מדהים/ מושך מבטים אבל תגובות כאלו כמו עם ה-508 החדשה של פיג'ו עדיין לא קיבלתי, לאיפה שלא הלכתי, בכל מקום שהגעתי, נעצרתי ע"י אנשים שניסו לנחש מה זה הפיג'ו הזו, אם תבחרו שלא להאמין לי שאנשים עקפו אותי כדי לראות מה זה הדבר הזה שנוסע של הכביש, אני לא איעלב…

פיג'ו לקחו את רכב הדגל שלהם ושמו את כל מה שהם יודעים על עיצוב והתוצאה מושלמת, החלק הקדמי עם תאורת ה-FULL LED, הסבכה הקדמית שמזכירה פני אריה, עם הניבים שיורדים לתחתית הפגוש, פרופיל הצד עם הגג שמשתפל עד הפנסים האחוריים שמזכירים לפי הקטלוג ציפורני חתול, ועם צבע יין הזה, יש לנו כבר רכב שרד לאדואר פיליפ ראש ממשלת צרפת, אם הוא יצליח להיכנס…

ה- 508 נמוך במיוחד וזאת למדתי בכל פעם שחטפתי מכה בפדחת מהמשקוף הנמוך וברכתי את המעצבים בברכות שרק צרפתים מבינים… מה שהביא אותי לנסות לבדוק מדוע נשיא צרפת עמנואל מקרון (רק 1.77 מטר… ) נוסע ב DS7- ועל הדרך לאחל מכל הלב לראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ (רק 1.94 מטר) שיצמידו לו את ה- 508 כרכב קבוע…

ביציאה מהחניה של לובינסקי במתחם שורק, הזהיר אותי השומר ש"הרכב מטוס" ומטוס על ארבע גלגלים כך למדנו, צריך להיות מספיק קרוב לכביש כדי שלא ימריא ובעיקר שיהיה יציב גם אם מדובר בתגובות הגה קיצוניות (במבחני יציבות מאתגרים בחו"ל הוא עקף את הפאסט והסופרב בפער לא קטן) רק בתור אחד שכבר עשור נוהג בעיקר על רכבים גבוהים זה דרש הסתגלות ארוכה וזהירות רבה שלא לרסק שום דבר במרכב התחתון.

כמה לדעתכם תהיה ארוכה רשימת האיבזור, ארוכה מאד ואתם מתבקשים להיכנס לאתר פיג'ו ולעבור עליה…. אני לא הולך להעתיק אותה כי יש בה המון פיצ'רים, כולל חמש מצבי סוגי מסז' בגב המושב… פתיחת כל החלונות מהשלט שלכם, (מושלם ליום חם במיוחד…) וכמובן תאורת הלד הפנימית שמופעלת ע"י מגע שמוסיפה תחושת יוקרה.

תא הנוסעים עתידני ומוכר מדגמי פיג'ו אחרים, מושב הנהג חובק ונח מאד, המושבים עוטים שילוב של אלקנטרה עם עור שהם מושלמים בקיץ הישראלי, יש תא קירור בין המושבים ובלם יד חשמלי שמשום מה אין לו אוטו הולד…

מערכת המולטימדיה גדולה ודי פשוטה לתפעול, יש לה את קיצורי הדרך המכונים פסנתר שהופכים אותה לכמעט מושלמת (היא תהיה כזו אחרי שיוציאו ממנה את תפעול המזגן) רק חבל שהיא לא דוברת עברית ואין בה אפשרות בינתיים להתקנת וויז מובנה, מצד שני עם ממשק אנדרואיד אוטו ואפל קאר זה די הופך למיותר.

מרווח הרגליים במושב האחורי יתאים גם למי שיש לו נהג, יש כמובן פתחי מיזוג ושקעי usb.

תא המטען לא רק גדול ונפתח ע"י הושטת רגל אלא גם נח מאד להעמסה בזכות צורת הפסטבק והדלת החמישית.

האם הרכב מטוס כמו שאמר השומר, אז קודם כל נתונים. נפח 1.6 ליטר טורבו, תיבת שמונה הילוכים של איסין, 225 כ"ס שמזניקים אותו למאה ב 7.3 שניות. כל זה קורה ללא דרמות גדולות גם אם הרכב בתוכנית ספורט, מי שמצפה לרכב ריגושים שמעיר את השכנים, זה ממש לא המצב.

ואם ממש תרצו לבדוק האם יש משהו ברכב עם חזות של פני אריה ועיצוב אחורי שמזכיר את צפורני החתול… יש אפשרות והיא לא נמצאת דווקא במצב ספורט שלא ממש נח לגב, אלא אפשרי אפילו במצב קומפורט, מה שצריך הוא שימוש נכון במנופים מאחורי ההגה וכך תצליחו להוציא את ה-GT מה-508 עם חיוך גדול על השפתיים.

בטיחות אקטיבית ברכב כזה בשנת 2020 מיותר כמעט לציין שיש כל מה שמקובל וזה גם עובד מושלם ובנינוחות, במיוחד בקרת השיוט האדפטיבית שמשכיחה מכם שיש כזה דבר שנקרא דוושות.

הכתבה לקראת סיום, ועדיין לא נגענו בעיצוב הלא שגרתי של החלונות ללא המסגרת, מערכת הקול עם 10 רמקולים שצריך אוזן מוזיקלית כדי להנות מאיכות של אולפן הקלטות, פתיחה ללא מפתח בכל ארבעת הדלתות ומצלמת 360 הנהדרת שהצילה אותי כמה פעמים משפשושים לא מתוכנים ומפגש עם עצים שפתאום נעמדו סביב הרכב… אה ויש גם חניה אוטומטית ועוד ארבעה עמודים של רשימות אבזור שמצריכות כורסה טובה ותה חם מספיק שלא מתקרר מהר… מה שלוקח אותנו לשאלה "כמה זה עולה"?

ה- 508 לא תתאים לכל אחד, מחירה החל מ-204 אלף ₪ ועוד 30 אלף לרמת הגימור GT. אם אתם לא חוששים מפגישות יומיות עם משקוף הרכב…

וחוץ מזה זה הרכב הכי יפה שתפגשו על הכביש, הכי מאובזר, והכי עתידני שיש כיום לרכוש בגיזרת המחיר הזו.

צילום: רונן טופלברג

15 תגובות

אין כמו פיגו

בניימין היקר, בגיר אוטומטי פלנטרי לא נדרשת פונקצית אוטוהולד כמו בגיר דו מצמדי כי הרכב לא מדרדר לאחור גם בעת עמידה בעליה…איך אתה בוחן רכב ולא יודע זאת נשגב מבינתי

הפיג'ו 508 דור קודם רכב לא מוערך מספיק. אפשר למצוא כאלו במחירים הזויים ביחס לתמורה

רכב מעולה גיר יפני8 הילוכים אבל אתה קונה אתה מפסיד בענק ירידה ערך

רכב צרפתי ? לא,תודה.

לא. א.

תפקידו של אוטו הולד, הוא לעצור את הרכב בכל עצירה ברמזור ללא צורך ללחוץ על הבלם

פונקציה שקיימת ברכבים. שעולים חצי.

פלא שלא קיים ב508

צרפתי זבל והמחיר בהתאם
קחו דוגמה : הזויי בשביל להחליף נוראה קידמית צריך כמעט לפרק את כל הטומבון
אין לו שום מקוריות הכול נשען על חיקויים עלובים כולל העיצוב

ירידת ערך ורכב רק לשלוש שנים .אחר כך תתחיל לטייל למוסך כל כמה זמן….

נשגב מבינתך…
כנראה שאין לך בינה?
אוטוהולד מחזיק את הרכב גם בעלייה חדה מאוד שכל רכב מדרדר בו (כמו בחנייה של רשב"י לדוגמא).
הבלמים ננעלים לכמה שניות גם לאחר שאינך לוחץ על הבלם.

מה אומרים על ניסאן אקסטריל???????
נ.ב. נא להגיב במידת האמת!

ניסן אקס טרייל
אמין, יפה, מאובזר. ושמירת ערך
חסרון מרכזי, שורה שלישית צפופה באופן מטריד.

אם עדיין מתלבט סע לאולם התצוגה עם בוסטר וכסא תינוק
ותנסה לבדוק התאמה

לאנשים מסוימים זה כלל לא יפריע ועשויים ליהנות מאד מהרכב

כל אחד והצרכים שלו

באופן אישי ורק לדעתי אין תחליף לקודיאק של סקןדה.
אין שום מתחרה שמתקרב אליו.

רכב לא טוב בכלללמ?

לזה שרוצה אקס טרייל זה לא אותו קטגורייה מה הקשר פה
אין כמו פיגו ו508 זה רכב פצצה בעיצוב אבל משלמים על זה במרחב מאחור ועדיף את גירסת GT

מנסיון לא כדאי להתעסק עם רכבים צרפתיים הם מאדד יפים ומאדד נוחים אבל לא אמינים בעליל.

אין על הקורקינט שלי, מרווח, מהיר אמין, לא רואה מוסך, אפילו לא צריך לתדלק, עובד על שריפת קלוריות

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן