הסגר באלעד. צילום: פלאש 90

הזעם החרדי: ראש עיריית אלעד החליט לעתור לבג"ץ נגד הסגר על העיר

פרוש סיכם עם עורכי דין על הגשת עתירה בהולה ובקשה לצו ביניים לבג"ץ נגד ההחלטה התמוהה על הטלת המגבלות על אלעד: "רוצים שהמדינה תענה לנו בעיניים אם יש שתי מדינות בישראל. בלי שום כללים, הטילו סטיגמה על עיר שלמה בלי שום הצדקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש העיר אלעד ישראל פרוש החליט בשעה האחרונה יחד עם עורכי הדין משה ליפל וצבי זקס על הגשת עתירה בהולה ובקשה לצו ביניים לבג"ץ נגד ההחלטה התמוהה על הטלת המגבלות על העיר אלעד שהחלה הבוקר.

מוקדם יותר הערב, בשל הסגר על העיר אלעד יצא אף ראש העיר הרב ישראל פרוש בהודעה לתושבים בה הוא מפרט את השתלשלות הדברים ואת התנהלות משרד הבריאות שפעל בניגוד להמלצות העירייה וגופי המקצוע כמו המשטרה ופיקוד העורף. לדבריו, "החל מיום שישי בו קיבלנו את ההודעה על כוונה להטיל סגר מלא על אלעד, פעלו מול המשרד כדי למנוע את יישום ההחלטה, ולפחות להפחית את הקיצוניות שלה".

ראש העיר הסביר לתושבים כי במספר תחומים אקוטיים הצליחה העירייה למנוע את יישום המגבלות, כמו שינוי ההחלטה על הפסקת התחבורה הציבורית לחלוטין, וכן המשכת הלימודים בכלל מוסדות החינוך עד גילאי תיכון. כמו כן מתן אפשרות לעובדים ותלמידים להמשיך לנסוע אל מחוץ לעיר והותרת כל בתי העסק בעלי התו הסגול פתוחים.

עוד אמר פרוש כי "על פי הנחיית משרד התחבורה, התחבורה הבין עירונית פועלת רק מתחנה אחת. ראינו את העומסים היום, ועתה אושר על ידי המשרד לפצל את האוטובוסים לשתי תחנות סמוכות ליציאה, על מנת להפחית עומסים ולשמור על בריאות התושבים".

בהמשך מפרט ראש העיר כי "במהלך כל הפעילות והדיונים מול משרד הבריאות והמל"ל, הבהרנו שוב ושוב: התושבים בעיר משתפים פעולה באופן מלא, ומגלים אחריות ורצינות בשמירה על ההנחיות. לצידנו עמדו אנשי פיקוד העורף והמשטרה, שהעידו על ההקפדה של התושבים בעיר על כל ההנחיות. גם הם חשבו כי המגבלות מיותרות ולא מסייעות לעצירת הקורונה". הוא מוסיף כי "מתחילת הגל השני אנחנו דורשים ממשרד הבריאות לאשר פינוי משפחות חולים כי למדנו שזה הצעד שעוצר את המשך ההדבקות. אך לצערנו, עד לרגע זה הדבר לא מבוצע".

לסיכום, אומר ראש העיר כי "ההחלטה על המגבלות לא נעשתה בהתייעצות עם העירייה או גורמי המקצוע שפועלים פה כמו המשטרה ופיקוד העורף. לא נקבעו קריטריונים ברורים שלפיהם מוחלט על מגבלות על יישוב או אזור כזה או אחר. אנחנו פועלים מול משרד הבריאות כדי לקבל מהם הסבר חד וברור לפי מה נקבעה ההחלטה אמש, אולם לא קיבלנו שום הסבר ברור". הוא הוסיף כי העירייה בוחנת פניה לבית המשפט נגד ההחלטה התמוהה והבלתי הגיונית על הטלת המגבלות.

בסיום הודעתו, אומר פרוש כי "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להביע את הערכתי לתושבים ששומרים על ההנחיות, ולמרות התחושה של חוסר הצדק כלפי העיר, ממשיכים לפעול באחריות ושומרים על הכללים".

בריאיון לגלסנר ב'קול ברמה' אמר פרוש "לא יכול להיות שמדינת ישראל מחולקת לכמה חלקים. אין לי מושג לפי איזה פרמטרים התקבלה ההחלטה הזו. אני רוצה תשובות, במה אנחנו שונים מערים אחרות?. מי החליט לשסע ציבור שלם? אני מקבל מאות טלפונים של תושבים שעובדים מחוץ לעיר ולא רוצים לקבל אותם בעבודה. הפכו אותנו למצורעים".

בריאיון למימרן בקול חי אמר פרוש "אנחנו הולכים לבג"ץ, רוצים שהמדינה תענה לנו בעיניים אם יש שתי מדינות בישראל. בלי שום כללים, הטילו סטיגמה על עיר שלמה בלי שום הצדקה. אני גאה בתושבים של אלעד. והנציגים החרדים עושים לנו עוול וישבו בשקט בממשלה. הם לא דרשו לבחון קריטריונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הקורונה הזאת אנטישמית מה היא מגיעה רק לחרדים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture