שִׁירַיִם עם סיפורי השבוע: רה"י מאחורי מחיצה והרבי עם הגביע הנדיר

כמידי שבוע, יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הטישים של האדמו"ר מויז'ניץ, ההתרגשות בסאטמאר והרבנות באלעד • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את המדור הנחשק ביותר במגזר החרדי פותח 'שיריים' בעייפות משהו זאת לאחר שעות רבות ללא שינה, למקרה שתהיתם מדוע 'שיריים' לא יושן מספיק, בשורות הבאות תקבלו תשובה שתספק את יצר סקרנותכם, הכל התחיל מיד במוצאי שבת האחרונה מספר שיחות שנכנסו למכשירו של 'שיריים' טלטלו אותו מקצה לקצה, את תוכן השיחות לא ניתן עדיין לפרסם, אך 'שיריים' הבין שהוא מודע כעת למשהו שעלול להכות הדים נרחבים בארץ ואף מחוצה לו, 'שיריים' שיודע לשמור סוד אוטם את פיו עד לרגע זה, במיוחד שמדובר במשהו שהוא לטובת בני היהדות החרדית ואם חלילה הדבר יתפרסם התוצאה תהיה הפוכה מזו.

אך השבוע לא הסתיים בשיחות הטלפון הללו, זה רק היה ההתחלה, אך כמו תמיד 'שיריים' שיש לו קור רוח מיוחד ניסה להוביל את המהלכים מאחורי הקלעים ולגרום לפתרונות מהירים, לא לחינם מכונה 'שיריים' איש הצללים, כשמו כן הוא. ודי למבין. את סוף השבוע תכנן 'שיריים' לבלות בחיק המשפחה הגרעינית אי שם בצפון הארץ אך ברגע האחרון התיכנון בוטל, למקרה שתהיתם מדוע בוטל, אז הסיבה היא שמחת יום ההולדת לאיש התקשורת והעיתונאי דמתא ישכר זלמנוביץ, ישכר שחגג את יום הולדתו הופתע לגלות מסיבת הפתעה שערכו עבורו חברי מערכת 'חדשות JDN' אי שם במודיעין.

ישכר, האיש והענווה התרגש למחוות החברים, והודה לקל עליון על מספר חסוי של שנים טובות בתפילה להמשך שגשוגו בכל מה שקשור לתחום עבודתו, 'שיריים' שמרגיש את עצמו כחבר קרוב של ישכר לא רצה לפספס את האירוע והגיע במיוחד לכבד את ידידו הטוב, 'שיריים' כמעט והעלה תמונות מהחגיגה למדור שלו אך הוא התאפק משום שהמדור מוקדש לתיעודים מחצרות האדמורי"ם והרבנים, ולא לאלו המסתופפים בצילם.

וחזרה למוצאי שבת, כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת שליט"א שחגג שמחה כפולה בהולדת הנכדים ערך את שולחנו הטהור לכבוד סעודה שלישית בהשתתפות קהל חסידיו, במעמד הברית המרגשת הצליח 'שיריים' להידחף פנימה ואף תפס תיעוד מרגש של כ"ק האדמו"ר שליט"א כיצד הוא מתכבד ב'קריאת השם' לרך הנימול, התרגשות רבה אחזה בקרב המשתתפים שעה שקולו של האדמו"ר נשמע: "ויקרא שמו בישראל – ישראל ניסן" על שם אביו כ"ק האדמו"ר זיע"א. מדובר בהתרגשות של ממש שכן הוא הנכד הראשון שקרוי על שמו של הסב הקדוש.

והאדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א שישב שבעה על פטירת אחיו אב"ד 'דברי אמונה' זיע"א ישב וקיבל תנחומים מכ"ק האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים שליט"א, 'שיריים' הבחין בזווית עיניו כיצד האדמורי"ם שומרים על ריחוק כפי ההנחיות.

והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א המכהן כרבה של העיר בני ברק ובעוד תפקידים רבים הגיע השבוע לקבלת קהל בבית ההוראה שבראשותו בעיר ירושלים, מדובר בתקדים של ממש לרווחת המוני האברכים שיכלו להגיע ולשמוע את דבר ה' זו הלכה. רבה של בני ברק ישב מאחורי מחיצה עטוי במסיכה ועם בקבוק אלכוג'ל על השולחן. 'שיריים' שמתגנב לכל מקום, תיעד.

ומרן ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דב לנדא שליט"א למד השבוע במעונו שבבני ברק יחד עם שני בחורים במשך שעות ארוכות כשהם מעמיקים בסוגיות הנלמדות בהיכל הישיבה הקדושה. ראש הישיבה אשר ידוע כמחמיר גדול בענייני קורונה ישב מאחורי מחיצה מיוחדת שנבנתה במיוחד עבורו. יצוין גם כי ל'שיריים' נודע שראש הישיבה לא יצא ממעונו החל מאז פרוץ נגיף הקורונה.

ובישיבת 'חברון' חגגו השבוע ברב התרגשות את הכנסת ספר התורה אל תוך תוכה של ה'קפסולות'. בית המדרש המבודד הפך בתוך שניות לרחבת ריקודים ענקית, כשראשי הישיבה הגיעו ממוגנים היטב מכף רגל ועד ראש ורקדו מאחורי מחיצות הניילון. הבחורים סיפרו ל'שיריים' שלא זכורה להם שמחה שכזו מזה שנים רבות. 'שיריים' חייב לציין שתמיד הוא אוהב להסתכל על הדברים החיוביים שהקורונה הביאה עימה, אז הנה עוד משהו.

וההתרגשות בחסידות סאטמאר הגיעה לשיאה השבוע בשמחת נישואי נכדיו של אב"ד זענטא הגה"צ רבי חנניה יום טוב ליפא טייטלבוים שליט"א, אחיהם של אדמור"י סאטמאר שהיה חולה קורונה במשך חודשים ארוכים היה שרוי במצב קשה, אך לפתע פתאום בחסדי שמים מרובים מצבו השתפר אט אט עד ששב הוא למעונו בבריאות שלימה, השבוע הוא הגיע להשתתף בשמחת נישואי נכדיו ובכך הוא יצא ממעונו לראשונה מאז חלה בנגיף. אחיו כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א הגיע לשמחה ורקד יד ביד עם אחיו.

והאדמו"ר מויז'ניץ שליט"א יצא השבוע לרגל ראש חודש תמוז לסדרת טישים אצל בחורי החסידות, בראש חודש הראשון יצא הוא לישיבת החסידות באלעד רגע לפני שהיא נסגרה, וביום השני יצא הוא לישיבת החסידות בשכונת ברכפלד שבמודיעין עילית, איתמר קרישבוים הצלם של מודיעין עילית הגיע למקום בכדי לתעד את הרבי אך בשל נגיף הקורונה והסכנה לבחורי ה'קפסולות' הוא נשאר בחוץ, לכל הפחות הוא הצליח לתפוס תיעוד של הרבי כשהוא יוצא מרכבו היישר לישיבת החסידות.

ואי שם בלונדון הרחוקה ראה 'שיריים' את כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ לונדון שליט"א כשהוא מתכבד בברכה תחת חופת תלמיד, 'שיריים' שבקיא בכל ההיסטוריה של החסידות יודע לומר כי הרבי בירך על גביע מיוחד המיוחס לרה"ק מרוז'ין זיע"א. התיעוד לפניכם.

ואיך אפשר לעבור שבוע בלי הכותל המערבי, וכך לילה אחת בשעה מאוחרת יחסית הגיע כ"ק האדמו"ר ממחנובקא שליט"א לשפוך שיח לישועת הכלל והפרט במקום המקודש, הרבי שליט"א הגיע כשהוא עטוי במסיכה לבנה ועמד במקום במשך שעה ארוכה, המוני המתפללים הצטופפו סביב הרבי בכדי לחזות בזיו פניו המאירות ולקבל את ברכתו.

ובירושלים נחגג במעמד מצומצם שמחת סיום כתיבת האותיות הערב לספר תורה שכתב הנדיב החשוב מר אליהו בן שבת הי"ו לעילוי נשמת רעייתו ע"ה. המעמד התקיים בבית מדרשו של כ"ק האדמו"ר מקאפיטשניץ שליט"א ובראשותו. 'שיריים' שהגיע למקום משתף אתכם בתמונה מעניינת בו נראה האדמו"ר מקאפיטשניץ שליט"א מגיש את ספר התורה הספרדי לכ"ק האדמו"ר מסטריקוב שליט"א אשר עמד בצד עטוי בצעיף שחור כאחד האדם. לדברי 'שיריים' מדובר בתמונה מיוחדת של שני אדמורי"ם עם ספר תורה ספרדי. ישפטו הקוראים.

והבוקר התקיימה שמחת הברית לנכד הרה"צ ר' מרדכי קאהן שליט"א בנו של ראש ישיבת תולדות אהרן וחתן כ"ק אדמו"ר בעל ה'נועם ישראל' מקרעטשניף קרית גת, בן לבנו הרב יעקב קאהן שליט"א, חתן הרה"צ ר' יוסף בידרמן שליט"א בן האדמו"ר מלעלוב ירושלים זצוק"ל. האדמו"ר ממיאלען שליט"א הגיע לשמחה וזימר את המזמורים הנהוגים.

ובתיעוד בלעדי למדור 'שיריים' נראה הגאון רבי אלטר יעקב שלזינגר שליט"א אשר נפצע לפני מספר שבועות בפיגוע הדקירה בלונדון כשהוא מפזז ורוקד בשמחת החתונה לביתו עם בן הנגיד הרב אשר גארד. מדובר בנס של ממש לאחר שהוא ניצל מפגיעה קשה יותר והוא שוחרר לביתו במהירות עם ההטבה במצבו. 'שיריים' שראה את התיעוד לא הפסיק למלמל פסוקי הודיה להשם יתברך על הנס הגדול. בהזדמנות זו הוא גם משגר ברכת 'מזל טוב' חמה ולבבית לרגל השמחה הגדולה.

והאמירה החריפה של הגר"מ מלכה רבה של אלעד שפסק כי מי שלא עוטה מסיכה לא יעלה לתורה ולא להגישו כשליח ציבור היכה גלים ועורר את הציבור להישמע להנחיות. את הפסק נתן רבה של אלעד רגע לפני הסגר הנוראי בכינוס שערך לרבני הקהילות בעיר. התיעוד לפניכם.

רגע לפני סיום ואפרופו העיר אלעד, 'שיריים' כאן בכדי לחשוף לכם בפרסום ראשון על מהלך שעתיד להתחולל בימים הקורבים בנוגע לרבנות העיר, את העדכון המלא תוכלו לקבל כאן ב'חדשות JDN' ביממה הקרובה.

'שיריים' מסיים את המדור כשהוא עירני למדי לעומת תחילת כתיבתו והוא מאחל להמוני קוראיו הנאמנים בארץ ובעולם כולו, שיהיה לכם רק טוב והעיקר שתרגישו טוב. אפרילכע'ן שבת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש אפשרות פעם אחת לפחות לא לפתוח עם הביטוי 'המדור הנחשק'?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture