Olivier Fitoussi/Flash90

אדלשטיין: "אנחנו בתחילת הגל שני – המלצנו להגביל בתי כנסת והתקהלויות"

שר הבריאות מגיב לטענות החרדיות: "דוחה בשאט נפש כל רמז בכיוון הזה, האמירות האלה זה מפלטו האחרון של הנבל". עוד הוסיף: "יש מצוקה באלעד ואני מודע לה". תקף את ראש העיר: "לא יכולים לפעול מול ראש עיר לעומתי" • צפו בהצהרה המלאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר הערב (ראשון) כי המליץ לקבינט הקורונה להטיל מגבלות על התפילות בבתי הכנסת ולהגביל התקהלויות ואירועים: "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל תחלואה שני. מן היום הראשון החלטתי לא להיות הסמן הימני, ולקבל את כל ההחלטות בהילקח בחשבון הן את צרכי הבריאות והן את צרכי המשק והכלכלי", אמר בפתח הצהרה לתקשורת.

"פעלתי, יחד עם השרים הרלוונטיים, לפתיחת גני האירועים, אירועי התרבות, התחבורה הציבורית ועוד. אך הדגשתי כל הזמן, שאם לא נשמור בקפדנות על כל ההנחיות נגיע גם למצב של סגירה. לצערי, לא מספיק הקשיבו. הובלתי מהלך של הגברת אכיפה משמעותית. נקודת המוצא שלי היא שמי שלא מקשיב להנחיות – מזיק לא רק לעצמו, ולא רק לסביבתו. הוא עלול להזיק למשק כולו".
 
"הבוקר הצגתי לקבינט הקורונה את המתווה של משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה. ההמלצות כמובן לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות, על מנת לטפל בנגיף בשלב זה ולא להגיע למצב של סגר כולל על המשק. משמעות סגר שכזה הוא נזק כלכלי אדיר מימדים לכל בית בישראל. המטרה שלנו היא מקסימום תועלת במינימום נזק".

"אחרי מחשבות רבות והתייעצות עם אנשי מקצוע בתוך ומחוץ למשרד הגענו לכלל הסכמה שזהו המתווה הנכון לעת הזאת: הגבלה לאירועים דתיים כמו חתונות, ברי מצווה וברית מילה. אני מבקש להדגיש בנקודה הזאת: אין לי כוונה לפגוע באולמות ובגני האירועים. וכפי שהודיע גם ראש הממשלה – על משרד האוצר יהיה לשפות אותם על ההפסדים הכספיים שייגרמו להם. הדרישות האלה שלהם מוצדקות". עוד המליץ: "הגבלות בבתי כנסת, לצערי הרב הגיע הזמן לעשות גם את זה, וכן הגבלת התקהלות".

עוד במתווה משרד הבריאות: "קיום בחינות במוסדות להשכלה גבוהה מרחוק ללא צורך להגיע פיזית, באופן שימנע הדבקה המונית של סטודנטים, מרצים ובני משפחותיהם. עבודה מהבית בשירות הציבורי והמלצה לעבודה בקפסולות למגזר הפרטי. אני מדגיש – בשלב זה אין לנו כוונה לכפות דבר על עסקים פרטיים, אלא להמליץ להם על הדרך בה יגנו על עובדיהם ועל לקוחותיהם".
 
אדלשטיין תקף את שרי הממשלה ואמר כי "לצערי קיימת תחרות פופוליסטית מי יותר מזלזל בצורך להיזהר מהקורונה. היו שטענו שלא צריך להיבהל מהמספרים. היו שהאשימו אותי ביצירת היסטריה. קל לייצר שיח פופוליסטי כדי לזכות בעוד נקודת זכות אצל מאן דהוא. קל, אבל מסוכן".
 
"בהנחה שכולנו מאמינים שמדובר בקורונה ולא בהמצאה שמישהו המציא – אין עד עכשיו אדם אחד שנתן לי מתווה טוב יותר להתמודדות. ביקשתי מהשרים בדיון לא רק לבקר, אלא להציע אלטרנטיבה. דבר אחד אני לא מוכן לקבל. אני שומע את הגישה שאומרת: מה אתם עושים פאניקה, אז ימותו כמה קשישים! כל מי שאפילו בסתר לבו חושב מחשבה כזאת – שידמיין את סבא וסבתא שלו בין אותם קשישים".
 
עוד הוסיף: "ויש לי גם בקשה אליכם, כלי התקשורת: מחשבה רבה מושקעת בהנגשת מספרי התחלואה לציבור מתוך כוונה לייצר שקיפות מרבית. אני מודע לרצון שלכם להביא לציבור חישוב מספרים של יממה שלמה. ובכל זאת אני מרשה לעצמי לבקש מכם – היצמדו לנתוני משרד הבריאות המתעדכנים שלוש פעמים ביום. פרסום חישובים אחרים גורמים להטעיה ולבלבול הציבור, ואני מבקש מכם להימנע מכך".
 
"לסיום", אמר אדלשטיין", "אני פונה לציבור: בואו נהפוך חלום למציאות. חלמנו שנוכל לחבק את הסבא והסבתא, חלמנו שנוכל לצאת לחופשה בחו"ל. זה לא בלתי אפשרי. אם נדע לשמור על ההנחיות ולהיזהר – הדברים האלה שנשמעים כרגע כחלום רחוק – יכולים להפוך למציאות".

במענה לשאלה על הטענות של המגזר החרדי להתנהלות סלקטיבית הגיב ותקף: "אני דוחה בשאט נפש כל רמז בכיוון הזה, האמירות האלה זה מפלטו האחרון של הנבל, כביכול אנחנו מתייחסים לאוכלוסיות השונות בצורה שונה, איפה שיש לנו אפשרות לסגור רחובות מסוימים בלי לפגוע בעיר כולה כפי שלמשל עשינו בטבריה ואשדוד, זה נעשה בתיאום מלא עם הרשות המקומית, איפה שאין אפשרות מחפשים דרכים אחרות".

עוד הוסיף כי "אני מצר על הדיבורים האלה לגבי אלעד, אנחנו בודקים את עצמנו כל בזמן כולל היום, אתמול בלילה שוחחנו למרות כל הלחץ וההכנות לקבינט עם המנכ"ל ועם בכירים במשרד האם יש דרך לשנות משהו בגישה. יש מצוקה באלעד ואני מודע לה, כמו חינוך מיוחד ועוד כמה סוגיות, הייתה למשל סוגיה של תחבורה ציבורית ביום ראשון וטיפלנו בזה. אנחנו קשובים עם יד על הדופק, זה עד יום רביעי ההכרזה שלנו, אם לפני יום רביעי אפשר או צריך יהיה לשנות משהו, אנחנו נשנה".

בדבריו תקף במרומז את ראש העיר אלעד ישראל פרוש ואמר כי "אנחנו לא יכולים לפעול מול ראש עיר לעומתי, אנחנו לא רוצים להיות שם. אני לא מחלק ציונים, אבל שייקחו דוגמה מכמה ראשי ערים שכרגע מתבצעת שם אינטנסיבית, למשל בת ים ואשדוד, שבאמת שיתפו פעולה, קיבלו החלטת קשות, אולי לא נעימות, כי ראשי ערים הבינו שאנחנו באים לטובתם ולא נגדם, וזה המסר שלי לכלל ראשי הרשויות".

גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי נשא דברים ומסר: "על מנת להכריז על אזור כאדום, יש מספר קרירטיונים – גם מספר חולים פעילים, אבל יש עוד. מאצנו בטבריה שחלרק מהחולים שהוגדרו כחולים ברישום כבר החלימו. המספר היה קטן, לא גדול, אבל צריך לזהות את הקריטריונים האחרים – כמו מה קצב העלייה של חולים ביממה. ובאזורים אדומים כאלה שטיפלנו בהם, עם שיתוף פעול מה מלא עם ראשי הרשות המקומית – גילינו שקצב העלייה היומי היה גדול יותר מאזורים אחרים".

"אומנם היתה טעות שתוקנה, הרישום תוקן בחלק מהמקומות" הוסיף לוי, "אבל הקרינרטיונים החארים היה גבוה יורת ממקומות אחרים, וזה הצדיק את מתן או ביוע ההגבלה על מנת לשמרו על בריאות האנשים ולמנוע התקצהלות שתגביר את אחוז ההדבקה. אחוז החיביים מגיע כבר ל-3% מהבדקות ביממה, שאומנם עלו גם הן, וזה לא מבוטל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דבר ראשון בתי כנסת לפני חופי ים וזה כאן בארץ הקודש. … בתמיכה של חרדים

שששששששששש

טראמפ שהוא גוי יודע שאי אפשר בלי בתי כנסיות וישיבות
פה במדינה שזה מדינה יהודית (כמובן לא הלכה, אבל יהודית) לא מכירים בבתי כנסיות כמקום חיוני מדרגה ראשונה, ולדאבוננו גם בתוך הציבור החרדי יש כאלו שלא מכירים ביודשקייט כמקום חיוני…
אוי לנו..

מה שמפריע לשר הבריאות המדופלם זה בית כנסת,
אולי שיגבילו את חופי הים,
וחוץ מזה ראש עיר לעומתי?
הוא נהיה לעומתי כי אף אחד לא ניסה לדבר איתו,

חתיחת שוטה שכמוך שסתל אביב ובכל הזוהמה שלכם יהיה הגבלות ואכיפה אחרי זה תמשיך לבתי כנסיות כי בנתיים שמה שומרים יותר מצאתם פראיירים אתם חושבים כל השיטור והפיקוח רשעים גדולים ואני לא מכליל

כמובן כל הקשור לדת, כרגיל.
מה עם המסעדות והברים-יושבים שמה המון זמן אחד בתוך השני ובלי מסכות-בכל הערים החילוניות שהם יותר עמוסים רק פחות מאוסים מאשר בתי כנסת?

זה מרגיש כמו בגדי המלך החדשים. שמישהו יקום ויגיד: הרי מספר המונשמים יורד, אז מה ההצגה הזו של גל שני? אז יש שפעת מדבקת. אבל לא מגפה. תפסיקו לבדוק וגמרנו.

ואני ממליץ להגביל בתי משפט ודיונים בבתי משפט וכן לדחות טביעות וכתבי אישום קלים ולסגור את בתי משפט השלום לעת עתה , לצאת לפגרה מוקדמת. להשאיר רק את המחוזיים פתוחים לכתבי אישום קשים יותר.
רק לעת הקורונה.

אדלשטיין מזכיר את ההוא שרצה להקל את המשא מספינה בסערה, וזרק קודם כל את הטלית ותפילין, קודם כל סוגרים את הבתי כנסת. אני יודע מבתי כנסת רבים בעולם שלא סגרו ופעלו כרגיל, ואף אחד לא חלה ולא קרה שום דבר, תפסיקו לעשות פניקה, זו חוצפה לסגור בתי כנסת

כל אחד רואה שסתם נטפלים לחרדים, בדיוק כמו שבעולם מאשימים בקורונה את היהודים, החרדים הם תמיד הקרבנות הראשונים, בושה וחרפה

היו צריכים לצאת מהקואלציה או לפחות איום הציבור החרדי נהיה עזים לשחיטה

אם הפעם יגבילו בתי כנסת חברי הכנסת צריכים להבין שגמרנו איתם סופית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture