מתקרבים לתאריך היעד: גנץ ייפגש עם הצוות האמריקני לדון בתוכנית הריבונות

יו"ר כחול לבן ייפגש עם הצוות שנשלח מטעם הבית הלבן לדיון בהמשך קידום תכנית טראמפ והחלת הריבונות. הצוות שכולל את השגריר פרידמן והשליח ברקוביץ' צפוי להיפגש גם עם נתניהו וראשי כחול לבן. דיווח: לא צפויה להתקבל החלטה השבוע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צוות הבית הלבן בראשות שליח טראמפ למזרח התיכון אבי ברקוביץ צפוי להיפגש מחר (שני) עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ במטרה לשמוע ממנו את דעתו על החלת הריבונות, ואולי אף לנסות ולמצוא נקודת הסכמה שתאפשר את קידום המהלך. בנוסף, ברקוביץ צפוי גם להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי, בפגישות נפרדות.

הצוות שהגיע לישראל בסוף השבוע, כולל בנוסף לברקוביץ' גם את שגריר ארצות הברית בישראל דיויד פרידמן שטס בשבוע שעבר להשתתף בדיונים בבית הלבן, ואיש מחלקת המדינה סקוט פיית החבר הצוות המיפוי הישראלי-אמריקני שאמון על קביעת גבולות החת הריבונות. מוקדם יותר דווח ב'ישראל היום' כי למרות הגעתה של המשלחת האמריקנית ארצה עוד לפני שבת, לא נקבעו עד הערה פגישות עם בכירים ישראליים.

הצוות האמריקני נשלח מטעם הבית הלבן לדיון בהמשך קידום תכנית טראמפ ותוכניות החלת הריבונות. הפגישות נערכות לקראת ה-1 ביולי, המועד בו ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנן להתחיל בהחלת ריבונות לפי ההסכם הקואליציוני. לפי ההסכם בין הליכוד וכחול לבן, נתניהו לא זקוק בכלל לתמיכה של כחול לבן כדי להתחיל במהלכים, אך הבית הלבן מעונין שהמהלך יקודם בהסכמה ישראלית רחבה.

מנגד, ב'חדשות 13' דווח כי ברקוביץ' נפגש כבר במוצאי שבת נפגש עם ראש הממשלה נתניהו והערב נפגש עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ועם מתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו רוקון. מחר כאמור ייפגש גנץ שצפוי להדגיש בפניו שכל מהלך צריך להיות תחילתו של מהלך מדיני רחב יותר ובהתאם לכל עקרונות תכנית טראמפ כמו מדינה פלסטינית – ולא להיות מהלך חד צדדי ומנותק מהקשר מדיני.

על פי הדיווח של ברק רביד, ההערכה בישראל היא שמבחינת הבית הלבן הגישה היא עדיין של לחיצה על הברקס – האטת המהלך וצמצומו, ולא גישת הלחיצה על דוושת הגז. האמריקנים לא מעוניינים למהר למהלך פזיז ומעודדים את נתניהו לצמצמו ולשקול את ההשלכות. המגעים עם האמריקנים צפויים להימשך, ולא צפויה להתקבל השבוע כל החלטה. נתניהו ככל הנראה יסתפק בשלב זה בהצהרת כוונות פומבית שאותה ימסור ב-1 ביולי.

עוד דווח כי ממשלת ירדן הבהירה לישראל בכמה ערוצים כי היא תתנגד באופן מוחלט גם ל"סיפוח מצמצם ומוגבל" ותגיב לו באותה דרך כפי שהיתה מגיבה למהלך נרחב – כך לפי גורמים ישראלי שעודכנו בדברים. אחד הערוצים שבהם הועבר המסר הזה היה בפגישה בין מלך ירדן עבדאללה השני לראש המוסד יוסי כהן.

במהלך אותה פגישה, בדק כהן עם המלך מה תהיה עמדת ירדן להחלת ריבונות מוגבלת בגושי ההתיישבות בלבד או החלת ריבונות על מספר קטן של ישובים. התגובה הירדנית הייתה: "אין מבחינתנו הבדל בין סיפוח גדול וסיפוח קטן". הירדנים הבהירו זאת גם לארה"ב ולכמה מדינות אירופיות כדי למנוע חוסר ודאות לגבי עמדתם בנושא.

"שמח להיות בישראל, שבת שלום": שליח הנשיא טראמפ נחת בישראל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture