גנץ לצוות האמריקני: "1 ביולי הוא לא תאריך קדוש -יש קודם לטפל בקורונה"

ראש הממשלה החליפי הבהיר בפגישה עם שליח טראמפ והשגריר פרידמן כי "לפני קידום מהלכים מדיניים, צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה". לדבריו, "יש לקדם את עסקת המאה מול הפלסטינים ולהגיע למתווה מידתי והדדי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, נפגש הבוקר (שני) עם אבי ברקוביץ', יועץ נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והשליח המיוחד של הממשל לנושאי המשא ומתן, ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, "בנוגע לתוכנית השלום של הממשל האמריקאי" – כך נמסר מלשכתו.

גנץ הבהיר בפגישה ש"ה-1.7 הוא לא תאריך קדוש ושהדבר הקדוש היחיד כרגע הוא להחזיר אנשים למעגל העבודה ולטפל בקורונה". לדבריו, "לפני קידום מהלכים מדיניים, צריך לסייע לאזרחי ישראל להצליח לחזור למקומות העבודה ולשוב להתפרנס בכבוד. אזרחי ישראל מוטרדים מהקורונה ומצפים לטיפול מעמיק ומיידי בנושא".

גורמים בכחול לבן הוסיפו ואמרו ל'חדשות JDN' כי "תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא מהלך היסטורי המהווה המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון ויש לקדם אותה מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים ולהגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים – באופן מידתי אחראי והדדי".

מחר צפוי שר החוץ גבי אשכנזי להיפגש אף הוא עם צוות האמריקני כדי להמשיך לדון בקידום תכנית טראמפ והחלת הריבונות. זאת, כהמשך לפגישה שקיים גנץ וזו שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת עם הצוות האמריקני. אתמול נפגש ברקבויץ' עם מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ.

ברקוביץ הגיע לישראל בסוף השבוע האחרון לאחר דיונים שהתקיימו בבית הלבן, שבהם השתתף גם הנשיא דונלד טראמפ. בדיונים לא התקבלה החלטה חד משמעית בנוגע לסיפוח, ועל-פי בכירים בישראל, האמריקנים ציננו מאוד את תמיכתם במהלך, מאחר שהם לא בטוחים שהדבר יכול להועיל לנשיא טראמפ בבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב.

נתניהו: "החלת החוק על איו"ש תקדם את השלום – מוכן למו"מ עם הפלסטינים"

כזכור, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הציג לראשונה ביום שישי באופן רשמי את עמדתו לקראת התוכנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחלת הריבונות: "הגדרתי השבוע מספר פרמטרים לקיום מהלכים מדיניים יזומים מצידנו", כתב גנץ בפוסט בפייסבוק, זאת בהמשך לדברים שפורסמו בשמו בתחילת השבוע שעבר מתדרוך שקיים עם הכתבים הצבאיים.

לדבריו, "לא נחיל את החוק הישראלי במקומות שבהם יש פלסטינים רבים או שבהם נפגע ביכולת התנועה שלהם. אם יהיו אזרחים פלסטינים במקומות בהם יחול החוק הישראלי – הם יהיו בעלי זכויות שוות. תיעשה עבודה מדינית וביטחונית מקדימה שתוודא שלא נפגע בבטחון המדינה, בהסכמי השלום והנכסים האסטרטגיים שלנו. נקדם גם צעדים הדדיים מול הפלסטינים".

בדבריו תקף את הפלסטינים ואמר כי "שנים רבות מדי לא חתרנו לשלום, ולהסדרה עם הפלסטינים. אני מקיים שיח ער עם כל השחקנים – האמריקאים, האירופאים ונוספים, כדי לראות אם אפשר להתניע מהלך מדיני באמצעות תוכנית השלום האמריקאית. אני אומר לכם חד וחלק, גם אם זה לא נשמע טוב, מי שאשם בתקיעות הם בעיקר הפלסטינים שמסרבים ומתבצרים בעמדותיהם. אם הם יבקשו לנהל משא ומתן רציני אני מוכן להיות מחר בבוקר ברמאללה ולדון בכך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture