חיים צח/לע"מ

נתניהו עונה לגנץ: "יש נושאים חשובים – שלא יכולים להתאים לאחרי הקורונה"

רה"מ נתניהו התייחס בפתח הפגישה עם השליח האמריקני המיוחד לענייני איראן בריאן הוק, לדבריו של גנץ שלא יתעסק בדברים אחרים מלבד הקורונה ואמר כי, "יש לנו נושאים ממש חשובים לדבר עליהם. אפילו כאלה שלא יכולים להתאים לאחרי הקורונה" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


הצהרה לתקשורת של ראש הממשלה נתניהו והשליח האמריקאי לענייני איראן בריאן הוק. צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ הבוקר (שלישי) את ראש הממשלה החליפי בני גנץ, ואמר בפתח פגישתו עם בריאן הוק השליח האמריקאי לענייני איראן: "ברוך הבא לירושלים שוב, בריאן. יש לנו סוגיות רציניות לדון בהן. הן כל כך רציניות שהן אפילו לא יכולות לחכות עד חלוף הקורונה".

"אני מודה לך על ביקורך בישראל היום. אתה איש הקשר במערכה שמנהל הנשיא טראמפ להפעלת לחץ מקסימלי על איראן", אמר נתניהו, והוסיף כי, "המערכה הזאת מבוססת על עקרון אחד פשוט, אם איראן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, עליה להתנהג כמו מדינה נורמלית. אבל היא לא עושה זאת. היא מוליכה שולל את הקהילה הבינלאומית, היא משקרת כל הזמן, היא משקרת לגבי הבטחות ומחויבויות משמעותיות שהיא נטלה על עצמה מול הקהילה הבינלאומית, היא ממשיכה בתכניתה החשאית לפתח נשק גרעיני והיא ממשיכה בתכניתה החשאית לפתח את האמצעים לשיגור נשק גרעיני".

ראש הממשלה אמר בדבריו כי, "איראן מונעת מפקחי סבא"א גישה לאתרים חשובים, שאת חלקם אנחנו חשפנו באמצעות הפעילות שלנו. היא ממשיכה בתוקפנותה המשתוללת ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו. היא מחמשת, מאמנת, מממנת ושולחת טרוריסטים. איראן עושה את כל זה, ורוב הקהילה הבינלאומית לא עושה דבר כדי לטפל בזה. גרוע מכך, מדינות רבות שותפות לתוקפנות הזאת".

"אני מבקש להודות לנשיא טראמפ ולהביע את הערכתנו למה שהוא והממשל עושים. איראן ניסתה להרתיע את ארה"ב מלנקוט צעדים נגד התוקפנות האיראנית. היא רצתה להפעיל מספיק לחץ כדי לגרום לארה"ב לסגת מהמערכה של הפעלת לחץ מקסימלי. משמרות המהפכה האיראניות בהובלת הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני פתחו ב"מלחמה באמצעות שליח" נגד כוחות ארה"ב ובנות בריתה באזור".

חיים צח/לע"מ

ראש הממשלה נתניהו הוסיך: "אני יכול לומר שהתכנית נכשלה. היא נכשלה משום שארה"ב סירבה להירתע, ולמעשה קיבלתם החלטה חשובה ואמיצה לחסל את סולימאני, ובאמצעות סילוק אותו ארכי-טרוריסט, שרטטתם קו ברור, קו החקוק במעשים ולא במילים, והמעשים האלה מהדהדים בעוצמה כל הזמן ולכולם באזור הזה".

"אלמלא הנחישות להפעיל כוח צבאי נגד אלה שמתכננים לתקוף אותך, הסכנה פשוט הולכת ומתעצמת. זוהי מדיניות, בריאן, שגם אנחנו אימצנו. אנו נחושים לחלוטין למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסביבתנו הקרובה ביותר. אנחנו נוקטים בפעולות צבאיות חזקות שוב ושוב נגד איראן ובני חסותה בסוריה ובמקומות אחרים, עפ"י הצורך".

נתניהו שיגר מסר לאייתוללות בטהראן ואמר: "שראל תמשיך לנקוט בפעולות הללו שהן הכרחיות כדי למנוע מכם לייצר עוד חזית טרור וצבא נגד ישראל בסוריה. ואני אומר לבשאר אל-אסד: אתה מסכן את עתיד המדינה שלך והמשטר שלך. ישראל לא תאפשר לאיראן להקים נוכחות צבאית בסוריה".

"בריאן, בתגובה לפרובוקציות והפרות חוזרות ונשנות מצד איראן, נקטתם בפעולות חשובות, ואני מאמין שהגיע הזמן ליישם לאלתר את מנגנון הסנקציות האוטומטיות (snap back sanctions). אני לא חושב שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להמתין. אסור לנו להמתין שאיראן תתחיל את הפריצה שלה לעבר נשק גרעיני, כי כשזה יקרה, זה יהיה כבר מאוחר מדי לסנקציות".

"ולכן", סיכם נתניהו, "העמדה שלי נותרה ברורה. אנחנו נעשה את כל הנדרש כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. אני יודע שזוהי גם עמדתכם. זה חלק מהשותפות והברית הגדולה בין שתי מדינותינו. ושוב, אני מבקש להודות לך על ידידותך, על התנגדותך לתוקפנות ועל תמיכתך בברית בינינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture