גנץ אתמול בישיבת הסיעה של כחול לבן. צילום: אלעד מלכה

גנץ: "אנחנו כל יום בפוטנציאל לאירוע פוליטי גדול שיכול לפרק את הממשלה"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר להחלת הריבונות ואמר כי, "הממשלה תצטרך לקבל החלטה והוא יצטרך להחליט איפה הוא עומד עם העניין הזה. אם מחר בבוקר יש החלת ריבונות וההסכם מאפשר, אני אצטרך לכבד את ההסכם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שבר הבוקר (שלישי) שתיקה ארוכה והתייחס לבחירה להצטרף לנתניהו, ולאכזבה בקרב רבים מבוחריו: "אני מבין את הכעס. אני פוגש את האנשים, חשוף וקשוב לביקורת. אני יכול להרגיש את האכזבה. אבל צריך להסתכל למציאות בעיניים לעשות מה שנכון".

בראיון בלעדי ל'ווינט' אמר גנץ: "ניסינו שהממשלה תהיה מינימלית, אבל הליכוד פעם ראשונה אחרי עשור נאלץ להיפרד מנכסים. בסופו של דבר הממשלה גדלה במספר השרים אבל לא גדלה במספר המוסדות. זו הוצאה משמעותית שאני לא מזלזל בה. ממשלת אחדות עולה יותר אבל היא שווה הרבה יותר והיכולת של הממשלה לתפקד במציאות כזו אני מציע לא לזלזל בה".

ראש הממשלה החליפי התייחס לעימות עם ראש הממשלה נתניהו ואמר: "אני לא באתי לממשלה בשביל ביבי אלא בשביל המדינה וזה מה שאני מתכוון להמשיך לעשות. בחודשים האחרונים יש לי שעות רבות עם נתניהו, חלקן באי הסכמות, חלקן בחיפוש פתרונות משותפים. יש לנו אחריות משותפת למה שנעשה במדינת ישראל".

גנץ הוסיף: "הייתי רמטכ"ל כשהוא ראש ממשלה 4 שנים. עבדנו יחד והתווכחנו על דברים. אתם באמת חושבים שאני לא מסוגל לעמוד מול בנאדם ולהגיד מה אני חושב?, אנחנו חיים בתוך הסכם שמאפשר עבודה משותפת. אבל דווקא בגלל שפער האמון שלו בי או הפוך היה רחב, יצרנו הסכם שמאפשר עבודה משותפת. לכן אני דבק בהסכם".

בנושא התקציב אמר גנץ כי, "הסכם מאפשר לנו לשנות דברים בהסכמה. הרי לא צפינו כל דבר שיקרה. לא מדובר בתקציב דו שנתי רגיל. אנחנו ברבעון 3 של 2020 עד שנסיים את התכנון בעצם זו תהיה שנה מורחבת. עדיין אני חושב שנכון מבחינה כלכלית לתכנן את כל 5 הרבעונים האלה. אנחנו מתעקשים לעמוד בהסכם", והדגיש כי, "אנחנו כל יום בפוטנציאל לאירוע פוליטי גדול שיכול לפרק את הממשלה. אני חושב שישראל צריכה יציבות שלטונית".

יו"ר כחול לבן הוסיף: "אני חוזר ואומר: לא נוכל להביא את כל מה שהייתי רוצה. אני לדוגמא מאמין בקציבת כהונת ראש ממשלה, וכשאני אהיה ראש ממשלה – עם או בלי חוק – אני אנהג כאילו יש. אבל בהסדר הפוליטי שבו אני נמצא בעת הזו אני לא יכול לקדם את זה. ברור לחלוטין שהאופוזיציה תביך אותי הרי יש עתיד התנגדו לחוק פונדקאות כשהם היו בממשלה. זה חלק מהספורט הפרלמנטרי".

גנץ התייחס לתוכנית המאה של טראמפ והחלת הריבונות בבקעת הירדן ויו"ש ואמר כי, "זו בהחלט נקודה מאוד משמעותית שמלווה אותנו. אני סבור שתוכנית טראמפ היא המסגרת המדינית ביטחונית הנכונה שצריך לקדם במדינת ישראל. צריך לעשות את זה נכון בהבאת כמה שיותר שותפים לדיון הזה ממדינות האזור בגיבוי בינלאומי. לעשות כל מאמץ לקשור אותם ורק אז להמשיך. ואני חושב שטרם מוצו כל האמצעים להבאת השחקנים. אני אמרתי שהאחד ביולי לא תאריך קדוש".

על דבריו של ראש הממשלה נתניהו אתמול בישיבת הסיעה של הליכוד שהנושא של החלת הריבונות אינו תלוי בכחול לבן, אמר גנץ: "קבענו קריטריונים בהסכם. קבענו תהליך של דיון בקבינט ובממשלה ואחר כך נתניהו רשאי להמשיך כמו שהוא חושב. הוא יכול לעבור את כל התהליך לעשות את כל השיקולים ולהתקדם".

והוסיף: "הממשלה תצטרך לקבל החלטה והוא יצטרך להחליט איפה הוא עומד עם העניין הזה. אם מחר בבוקר יש החלת ריבונות וההסכם מאפשר, אני אצטרך לכבד את ההסכם". גנץ הדגיש: "מיליון מובטלים לא יודעים על מה אנחנו מדברים עכשיו. 96% מוטרדים ממה הם עושים מחר בבוקר".

שר הביטחון אמר כי, "צה"ל ומערכת הביטחון ידעו לגבות כל החלטה שנקבל בדרג המדיני. שבועות רבים מנתחים את התהליך הזה על משמעותיו השונות. נותנים את ההערכות שלהם מבחינה ביטחונית וידעו להיערך לכל דבר שנאמר. אני מאמין שבקעת הירדן צריכה להיות לנצח. אני מקבל את המתאר של תוכנית טראמפ. אני חושב שהגושים הם חלק בלתי נפרד מאיתנו וצריך להגיע לשם. השאלה היא איך ומתי".

לסיום התייחס ראש הממשלה החליפי לסירובו של מלך ירדן להיפגש איתו ואמר: "אני חושב שהשלום עם מלך ירדן הוא נכס למדינת ישראל. אני חושב שצריך לחזק אותו לעשות פרוייקטים משותפים שלשני הצדדים יהיה אינטרס לקדם אותם ולשמר אותם. אני חושב שלמהלך חד צדדי יהיו אתגרים בכל ההיבטים. היבטים כלכלים, ברמה הבינלאומית, אפשרות להתעוררות. לגיטימי שנחליט מה שנחליט. צריך לפעול באחריות נדרשת גם ברמה המדינית הביטחונית ובסדרי העדיפויות הנכונים למדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture