צילום: פלאש 90

יועצו של אבו מאזן: "מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן אם יבוטל הסיפוח"

הבכיר הפלסטיני אמר כי "ניכנס רק למו"מ שיבוסס על החלטות האו"ם, ולא יובל על ידי ארה"ב". דיווח: צה"ל מתגבר כוחות באיו"ש בצל המתיחות. גורם ביטחוני מעריך: "לא צפויים אירועים חריגים". ראש עיריית אשקלון הורה על פתיחת מקלטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נביל שעת', יועצו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר היום (רביעי) כי הרשות מוכנה לחזור למשא ומתן עם ישראל – בתנאי שהחלת הריבונות תבוטל. לדברי שעת', על המשא ומתן להיות מבוסס על החלטות האו"ם ולהתנהל בתיווכה של הרביעייה הבינלאומית ולא של ארצות הברית לבדה.

עוד אמר יועצו הבכיר של אבו מאזן בראיון, כי אש"ף לא יחזור בו מההכרה בישראל כל עוד הרשות הפלסטינית מאמינה בחזון שתי המדינות. שעת׳ הדגיש כי הפלסטינים דבקים במאבק עממי ולא אלים נגד התוכנית, וכי ההתנגדות הפלסטינית לא תהיה בעלת סממנים צבאיים ותכלול בעיקר מחאה עממית שקטה ומחאות כלכליות ובינלאומיות נגד ישראל.

ב'וואלה' דווח כי בצה"ל החליטו לתגבר בימים האחרונים את אוגדת יהודה ושומרון בגדוד נוסף, בעקבות הערכת המצב הביטחונית והפרצות בגדר המערכת באזור יהודה ושומרון. כמו כן, יתקיימו במהלך היום שתי הערכות מצב בין אגף המבצעים במטכ"ל, אגף המודיעין, פיקוד המרכז ופיקוד הדרום על הנעשה ברצועת עזה ויהודה ושומרון.

מנגד, גורם במערכת הביטחון העריך היום כי לא צפויים אירועים חריגים. לדברי הגורם שצוטט ב'כאן חדשות', בצה"ל ובמערכת הביטחון ערוכים למקרה של הסלמה אם כי אין בשטח תגבור של כוחות והכוננות לא הועלתה. על פי הגורם הביטחוני, להצהרות הפוליטיות ולדיון המתמשך סביב התוכנית יש ביטוי בשטח.

לדבריו, הצהרת ראש הממשלה לתחילת היישום היום עוררה בצד הפלסטיני דריכות גם ברמות הפוליטיות וגם בדרגי השטח. בעזה הוכרז היום על "יום זעם" ובשטח יש היערכות של כוחות צה"ל. הגורם הביטחוני אמר כי הכוננות לאורך הגדר קיימת באופן שיגרתי וכי הכוחות נדרשו לגלות עירנות ולהיות ערוכים לתרחישים שונים. עוד אמר הגורם כי בשלב זה לא ברור מה יהיה היקף התוכנית ומה לוח הזמנים המתוכנן.

בתוך כך, ראש העיר תומר גלאם הורה על פתיחת מקלטים מחשש כי ארגוני הטרור ברצועת עזה יבצעו ירי לעבר יישובי הדרום, כמחאה על תהליך החלת הריבונות, שהיה אמור לצאת היום לדרך. גלאם מסר כי "אנו לוקחים במלוא הרצינות את האיומים של ארגוני הטרור בעזה לחדש את הירי לשטח ישראל על רקע הדיווחים על סיפוח השטחים – ונערכים לתרחיש כזה".

מהעירייה נמסר כי "המהלך מגובה בהערכות מודיעין ובהכרזות ראשי ארגוני הטרור בעזה על כוונתם להגיב בחריפות על הכרזה מטעם ממשלת ישראל בנוגע לנושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון, מהלך שצפוי להתקיים היום ב-1.7. במקביל, גורמי הביטחון בעירייה כולם יכנסו לכוננות וחמ"ל המכלולים יהיה מוכן להקפצה מלאה בהנחיית ראש העיר. כלל מנהלי המכלולים יהיו מוכנים להגעה מיידית לחמ"ל העירייה בהינתן התראה ממשטרת ישראל או צה"ל".

ראש העיר אמר בתום הערכת המצב כי הוא מקווה שלא יינקטו צעדים מצד ארגוני הטרור ושלא נידרדר לסבב עימות נוסף, אך אם הדבר ייכפה על העיר, אשקלון תהיה ערוכה להתמודד עם האיום. "אני סומך על ממשלת ישראל שתדע לתת הפעם מענה ראוי לארגוני הטרור בעזה, כפי שהובטח לנו בעבר. אם חלילה ייפתח סבב עימות נוסף מול עזה, על הממשלה מוטלת החובה לגרום לכך שזה יהיה גם הסבב האחרון, עם כל המשמעות הכרוכה בכך. לתושבי אשקלון נמאס מהחיים מסבב עימות אחד למשנהו. אנחנו דורשים מענה כולל לאיום המשבש את חיינו זה שני עשורים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחח
משא ומתן עם פלסטינים זה ביזבוז זמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture