Olivier Fitoussi/Flash90

השר כץ: "עובדים על תקציב חד שנתי, אם לא ישנו את החוק נצא לבחירות"

בצל ההתפשטות הקורונה, הציג היום שר האוצר מתווה חדש לשינויים במדיניות הכלכלית והכריז כי הזכאות לדמי אבטלה תמשך מעבר לחודש אוגוסט וכי יחולו קיצוצים במגזר הציבורי: "לא נעלה מיסים ולא נתעלם משום ענף - בסוף כולם יחזרו לעבוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר האוצר ישראל כץ הזהיר היום (רביעי) כי אם שר המשפטים אבי ניסנקורן לא ישנה את החוק המאפשר העברת תקציב חד-שנתי עד סוף החודש הבא – ישראל בדרך לבחירות נוספות. "משרד האוצר עובד על תקציב חד-שנתי", הבהיר כץ. "אם ניסנקורן לא ישנה את החוק שמאפשר תקציב חד-שנתי עד 28 באוגוסט, נלך לבחירות".

השר כ"ץ קרא לקדם תקציב לשנת 2020 בלבד ומיד לאחר מכן להתחיל לדון בתקציב לשנת 2021. "כך גם הנחה ראש הממשלה", אמר. "הצגנו בפניו שינויים מבניים ומציגים בפניו מחר את התקציב עצמו. אנחנו פועלים לגבש תקציב אחראי, תקציב שבו גם יהיה דגש על דברים מחוללי צמיחה. אני מצפה שהמערכת הפוליטית תתנקה משיקולים פוליטיים ותתמקד בהעברת התקציב".

על הדרישה של כחול לבן לשמור על ההסכם הקואליציוני ולהצביע על תקציב דו-שנתי אמר כ"ץ: "נפגשתי עם ראש הממשלה החליפי גנץ ואני רואה בו שותף. צריך להתכנס סביב המטרות של סיוע חירום והצמחת המשק". כ"ץ הוסיף כי שוחח עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שתומך גם הוא בעמדתו בעניין תקציב המדינה: "דיברתי עם לפיד וקיבלתי ממנו אמירה שהוא תומך בתקציב חד-שנתי מתוך ראייתו כשר אוצר לשעבר".

כ"ץ הבהיר כי התקציב הקרוב לא יכלול גזרות והעלאות מסים לנוכח משבר קורונה והדגיש כי קיימת דחיפות בהעברת התקציב. נוסף על כך, ציין כ"ץ כי יהיה קיצוץ מסוים במגזר הציבורי, אך לא בדרך של פיטורים: "המגזר הציבורי חייב לשאת בנטל ולתרום את תרומתו למשבר הקורונה. אני מעריך ומצפה שגם יו"ר ההסתדרות מבין שהמגזר הציבורי חייב לעזור למגזר הפרטי שספג מהלומות קשות".

שר האוצר הדגיש כי "לא נשאיר אף אחד בצד הדרך. לכולם תהיה רשת ביטחון. אנחנו גם לא נסגור יותר את המשק. אני אומר כאן בבירור שלא נחזור על זה. מה שיקרה הוא שינוי מאסיבי של תוואי האכיפה. גם פקחי הרשויות המקומיות יורשו לרשום דוחות. אני רוצה להבהיר היום שהכסף שהם יגבו יישאר לרשויות המקומיות ולא ייכנס לקופת המדינה".

"צריך להפוך את הבנייה והתשתיות למנועי צמיחה גדולים. לראשונה אותן קרנות שמחזיקות בהון ל11- טריליון. אנחנו מדברים על 2 טרילון שקלים, 70 אחוזים מהם הושקעו. 100 מיליארד שקלים יושקעו ב תשתיות ובהיי-טק. כרגע אנחנו פועלים ביד אחת לסייע ולעשות את כל הדברים בתכנית כוללת. ההליך יסתיים בספטמבר. כל כלכלן מבין עכשיו שלא להעביר עכשיו תקציב זה חוסר אחריות".

לפיד נגש עם כץ: "שנינו הסכמנו שאין שום אפשרות ריאלית במציאות הנוכחית להעביר תקציב דו-שנתי"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד צייץ היום בטוויטר כי "נפגשתי היום לעדכון כלכלי עם שר האוצר ישראל כץ. למול הקורונה האופוזיציה תשתף פעולה בכל צעד שיסייע לעצמאים ולמובטלים. שנינו הסכמנו שאין שום אפשרות ריאלית במציאות הנוכחית להעביר תקציב דו-שנתי. זה לא עניין פוליטי, אלא מקצועי".

"שום גורם רציני לא יכול לבנות תוכנית כלכלית אמינה עד סוף 2021, פשוט כי אין דרך לדעת איך תיראה הכלכלה הישראלית והעולמית עד אז. יש להעביר תקציב לחודשים הקרובים ואז לקיים הערכת מצב נוספת. תקציב דו שנתי יגרום לפגיעה מהותית בכלכלה, במעמד הביניים, ובציבור העובדים", אמר לפיד.

מנגד, שר התיירות אסף זמיר מכחול לבן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "תקציב דו-שנתי הוא תקציב לשנתיים. אף אחד לא מדבר עכשיו על תקציב לשנתיים. השאלה אם מעבירים תקציב לרבעון או לחמישה רבעונים. האפשרות הראשונה, מעבר להיותה מנוגדת להסכם קואליציוני שנחתם ממש לאחרונה, פשוט פחות סבירה והגיונית".

האוצר וההסתדרות סיכמו על הארכת ההסכם הקיבוצי המסדיר את תנאי העובדים תחת הוראות "התו הסגול"

הממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הגיעו להסכמות בדבר הארכת ההסכם הקיבוצי המסדיר את תנאי העובדים תחת הוראות "התו הסגול" במגזר הציבורי, עד לסוף חודש יולי.

ההסכם ממשיך את ההסדר הקיים אשר נחתם ב-01.05.20 ומאפשר גמישות ניהולית, במטרה להגדיל את מספר העובדים אשר יכולים לעבוד תחת הוראות "התו הסגול". כמו כן, ההסכם מאפשר ביצוע החלפות של רשימת העובדים שבהסדר. ההסכמות בין האוצר הסתדרות תואמו עם מעסיקים נוספים במגזר הציבורי.

הממונה על השכר, קובי בר-נתן: "ההסכם שנחתם בתחילת חודש מאי, זכה לתגובות חיוביות מאוד לאור הצלחתו בהשבת מספר רב של עובדים לעבודה תוך שמירה על בריאותם ועל הוראות 'התו הסגול'. הצלחת ההסכם התבטאה במתן כלי גמישות ניהולית במטרה להגדיל את מספר העובדים המועסקים, ומתן מענה לעובדים שלא ניתן להעסיקם. הארכת ההסכם תאפשר את המשך הפעילות במתכונת המיוחדת ואת הרחבת השירותים הניתנים לציבור. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הבנתו ועל מסירותו לטובת הארכת ההסכם".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "מפרוץ משבר הקורונה עובדי המגזר הציבורי נרתמו ונתנו מעצמם למען המשך תפקוד תקין של המשק, ועל כך הם ראויים להערכה רבה. מטרת ההסכם עליו חתמנו עם האוצר היא להמשיך ולהרחיב את השירות שניתן לציבור במתכונת מיוחדת, תוך דאגה לבריאותם של העובדים המסורים ועמידה בהוראות התו הסגול. אני רוצה להודות לממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, לשלטון המקומי ולמעסיקים נוספים במגזר הציבורי, על האחריות המשותפת שמגלים הצדדים בעניין זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture