צילום: דובר צה"ל

נתניהו על השבויים: "מוכנים לתת סיכוי כשאנחנו מזהים חלון הזדמנויות" • צפו

ראש הממשלה בטקס האזכרה לחללי 'צוק איתן': "מי שינסה לאתגר אותנו בפעולות אלימות, יספוג מכה מוחצת ביותר". גנץ: "המערכה הזו לא תסתיים עד שנשיב את בנינו שנותרו בעזה". ריבלין: "חמאס מהחזיק בתושבי הרצועה כבני ערובה לקידום משאלותיו הרצחניות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


נאום נתניהו. צילום: רועי אברהם / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בנאום מצולם בטקס האזכרה לחללי מבצע ״צוק איתן״, בהר הרצל כי "אנו מוסיפים לפעול להשבתם של אורון שאול והדר גולדין, וכמוהם גם את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. כשאנחנו מזהים חלון הזדמנויות – אנחנו מוכנים לתת לו סיכוי, ואנחנו נותנים לו סיכוי".

עוד הוסיף כי "איננו שוגים באשליות. אתגרי הביטחון מחייבים עמידה רצופה על המשמר. אנו דרוכים בהגנה – בים, באוויר וביבשה, כולל הקמת המכשול נגד מנהרות בגבול עזה, מכשול שעתיד להיות מושלם עד סוף השנה. בד בבד אנחנו ניצבים הכן לכל תרחיש, בכוח התקפי גדול מאוד. מי שינסה לאתגר אותנו בפעולות אלימות, יספוג מכה מוחצת ביותר".

‌ראש‌ ‌הממשלה‌ ‌החליפי‌ ‌ושר‌ ‌הביטחון,‌ ‌בני‌ ‌גנץ,‌ אמר ‌בטקס‌ כי " ‌המערכה‌ ‌הזו‌ ‌לא‌ ‌הסתיימה‌ ‌ולא‌ ‌תסתיים,‌ ‌עד‌ ‌שנשיב‌ ‌את‌ ‌בנינו‌ ‌שנותרו‌ ‌בעזה‌ ‌–‌ ‌אורון‌ ‌שאול,‌ ‌הדר‌ ‌גולדין‌ ‌והאזרחים‌ ‌אברה‌ ‌מנגיסטו‌ ‌והישאם‌ ‌א-סייד.‌ ‌ למדינת‌ ‌ישראל‌ ‌אין‌ ‌אינטרסים‌ ‌ברצועת‌ ‌עזה,‌ ‌זולת‌ ‌השבת‌ ‌הבנים‌ ‌ושמירת‌ ‌השקט‌ ‌לתושבי‌ ‌הדרום‌ ‌ומהדרום.‌ ‌אם‌ ‌בצד‌ ‌השני‌ ‌יבינו‌ ‌זאת,‌ ‌תהיה‌ ‌שם‌ ‌צמיחה‌ ‌כלכלית‌ ‌שבה‌ ‌גם‌ ‌אנחנו‌ ‌חפצים.‌ ‌אם‌ ‌לא‌ ‌יבינו‌ ‌זאת‌ ‌ויגיע‌ ‌הרגע–‌ ‌נדאג‌ ‌שיבינו".

גנץ דיבר בנאומו על אחדות ישראל והוסיף כי "אותה‌ ‌נחישות,‌ ‌לכידות‌ ‌ומשמעת‌ ‌שהופגנו‌ ‌בשעת‌ ‌חירום‌ ‌מלחמתית,‌ ‌נדרשות‌ ‌כעת‌ ‌גם‌ ‌בשעת‌ ‌חירום‌ ‌אזרחית.‌ ‌מגיפת‌ ‌הקורונה‌ ‌אינה‌ ‌מבחינה‌ ‌בינינו:‌ ‌אנשי‌ ‌ימין‌ ‌או‌ ‌שמאל,‌ ‌דתיים,‌ ‌חרדים‌ ‌או‌ ‌חילוניים.‌ ‌כדי‌ ‌לנצח‌ ‌את‌ ‌המגיפה,‌ ‌אזרחי‌ ‌ישראל‌ ‌צריכים‌ ‌להישמע‌ ‌להוראות,‌ ‌לשמור‌ ‌מרחק‌ ‌ולהיות‌ חזקים‌ ‌ומאוחדים.‌ ‌כממשלה‌ ‌תפקידנו‌ ‌לדאוג‌ ‌לפיצוי,‌ ‌להזרים‌ ‌חמצן‌ ‌כלכלי‌ ‌למאות‌ ‌אלפי‌ ‌המובטלים‌ ‌ולסייע‌ ‌לכולם‌ ‌לעבור‌ ‌את‌ ‌התקופה‌ ‌הזו".

על המלחמה בקורונה אמר כי "מערכת‌ ‌הבריאות‌ ‌שלנו‌ ‌חזקה.‌ ‌בצוק‌ ‌איתן‌ ‌היא‌ ‌הצילה‌ ‌חיים‌ ‌רבים‌ ‌בישראל.‌ ‌יש‌ ‌לנו‌ ‌רופאים‌ ‌ורופאות,‌ ‌אחיות‌ ואחים,‌ ‌מהטובים‌ ‌בעולם.‌ ‌הם‌ ‌עובדים‌ ‌לילות‌ ‌כימים,‌ ‌כמו‌ ‌חיילים‌ ‌בשדה‌ ‌הקרב‌ ‌ועוד‌ ‌נכונו‌ ‌להם‌ ‌ימים‌ ‌קשים.‌ ‌אנחנו‌ ‌כולנו‌ ‌רשת‌ ‌הביטחון‌ ‌שלהם‌ ‌ונדאג‌ ‌לחזק‌ ‌ולתמוך‌ ‌אותם.‌ ‌בצוק‌ ‌איתן‌ ‌פגשנו‌ ‌ציבור‌ ‌אחראי‌ ‌ומערכת‌ ‌מאורגנת‌ ‌שידעה‌ ‌לספק‌ ‌מענה‌ ‌אזרחי‌ ‌בהובלת‌ ‌פיקוד‌ ‌העורף.‌ ‌כך‌ ‌אנו‌ ‌עושים‌ ‌גם‌ ‌כעת:‌ ‌פיקוד‌ ‌העורף‌ ‌ערוך‌ ‌למימוש‌ ‌סגרים‌ ‌ומתן‌ ‌הנחיות‌ ‌לרשויות,‌ ‌והרבה‌ ‌סיוע‌ ‌ככל‌ ‌שיידרש.‌ ‌ ‌הנחישות‌ ‌ושילוב‌ ‌הזרועות‌ ‌יסייעו‌ ‌לנו‌ ‌לעבור‌ ‌גם‌ ‌את‌ ‌התקופה‌ ‌הזו‌ ‌ביחד".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אמר כי "שש שנים שבהן גם אנו, כולנו, אבלים על אובדנם של בניכם, בנינו. שישים ושמונה חיילים, וחמישה אזרחים, וכולם יקרים כל כך, אהובים כל כך. הצעיר שבהם: דניאל הקטן, דניאל טְרֶגֶרְמַן, רק בן ארבע במותו", אמר הנשיא והוסיף: "במבצע צוק איתן נלחמנו על הבית. על שלומם של הילדים המשחקים. על זכותם לחיות ללא פחד מפני אויב רצחני, החופר מנהרות מוות תחת ביתם".

"בצוק איתן נלחמנו על השפיות, על חיי היומיום", אמר הנשיא. "זו היתה מערכה מוסרית, צודקת, של מדינה ריבונית חפצת חיים המבקשת להגן על אזרחיה. להשיב את השפיות לימיהם וללילותיהם של תושבי הדרום, שבימים שלפני המבצע מאות רקטות ואזעקות פילחו את שגרת יומם, והבהילו אותם אל המרחבים המוגנים שוב ושוב ושוב. מחילות נחפרו תחת גני ילדים, ספריות וחדרי אוכל וכל מנהרה שהושמדה, וכל מאגר טילים שהופצץ, כולם היו תרחישי אימה שנמנעו תוך קרבות קשים, בגבורה ובמחיר כבד שנגבּה מאתנו באין ברירה".

"וגם כעת, חמאס ממשיך לפעול על מנת לפגוע בשגרת החיים ובחוסן שלנו, חמאס מוסיף לאיים על שלומם של תושבי עוטף עזה, חמאס ממשיך להחזיק בגופותיהם של לוחמי צה"ל סגן הדר גולדין וסמל ראשון אורון שאול זכרם לברכה, וּבְאַבֵרַה מֵנְגִיסְטוּ והִישַׁאם אַ-סַיְּיֶד שבויים, חסרי ישע. חמאס גם ממשיך להחזיק בשני מליון תושבי הרצועה כבני ערובה לקידום משאלותיו הרצחניות האכזריות הבוחרות במוות על פני החיים".

בהתייחס למשבר הקורונה הפוקד אותנו אמר הנשיא: "ביום הזכרון הכללי לחיילי צה"ל נמנענו מלהתכנס כאן בצל הגבלות המגיפה, וגם היום אנחנו כאן בנוכחות מצומצמת מאד, בצוק העיתים שאנו נתונים בהם. ודווקא מתוך הריחוק הזה שנכפה עלינו יש לומר את בקול צלול, קול רם וברור: אנחנו זוכרים, ונזכור לעד את פניהם הטובות, את מסירות הנפש, את גבורתם של חיילינו ואנחנו נשבעים שמותם לא היה לשווא, שלא נפסיק לרגע לעמוד על המשמר ולהילחם כל עוד הקיום שלנו על האדמה הטובה הזאת מוטל בסכנה. וכל עוד בנינו האהובים מוחזקים שם, לא ננוח, עד שישובו לגבולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחזתם מה יש בארון מאחוריו?
רק חבל שהוא לא פתח את זה אף פעם..

לא לשחרר אלפי רוצחים בעד שני גופות, בעיסקת שליט שחררו אלף רוצחים שעלה לנו בקרוב למאה קרבנות, ובעד הבדואי שעבר מרצונו לעזה אין לשחרר אף אחד, שיחזיקו בו כמה שהם רוצים, אל תהיו תמיד החלמאים שמשלמים מחיר אסטרונומי בעד כלום, בגלל זה צה"ל לא מנצח באף מלחמה, אף מדינה בעולם לא עושה שטויות כאלה, לכל היותר משחררים אחד נגד אחד. מספיק לכאמאס לשבות חייל אחד או גופה, וכבר ניצחו במלחמה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture