בֶּן חָמֵשׁ לַמִּקְרָא • מודיעין עילית: חומש סעודה בת"ת תפארת שלום על טהרת הקודש

מעמד מרומם ורב רושם התקיים ביום שישי עש"ק בלק בת"ת תפארת שלום שבעיר מודיעין עילית לרגל התחלת לימוד החומש ע"י תלמידי כתת המכינה בהשתתפות מרנן גדולי ישראל אשר נשאו דברי חיזוק מרוממים בחובת העמידה על משמר החינוך הטהור בדרך ישראל סבא • צילום: יהושע פרוכטר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ת"ת תפארת שלום זוכה להשלים עתה שנה נוספת של חינוך טהור ואיכותי פרי ההשקעה המסורה של צוות המלמדים בראשות המנהל הרה"ג ר' יהודה קוגל שליט"א שזכה לנשיאת חן מיוחדת אצל רבינו מרן ראש הישיבה זצוק"ל אשר הדריכו לפרטי פרטים בהנהלת הת"ת ומסר בידו הוראות והדרכות בדרכי החינוך.

לאחר שנת עמל ושינון של תלמידי המכינה אשר השלימו ושיננו את לימוד האותיות הקדושות מתוך חביבות ושמחה מיוחדת נערך ברוב שמחה והודיה ובפאר והדר מעמד התחלת לימוד החומש בהשתתפות הורי התלמידים ובני משפחותיהם, בראשות מרנן גדולי התורה שליט"א.

המנהל הרה"ג יהודה קוגל שליט"א נשא דברים כשקולו נשנק מהתרגשות בדבריו העלה את זכרו הטהור של רבינו מרן זיע"א והזכיר מהוראותיו בדרכי החינוך הטהור ע"פ המסורת, והביא מש"כ רבינו מנוח בהלכות סוכה פ"ד שמה שאמרו רבותינו שתי דפנות זו בצד זו כמין גא"ם שהיא עשויה כמין דל"ת שלנו ולא אמרו כמין דל"ת "שלא רצו לתאר לאותיות הקודש שום דבר של חול וזה מהפלגת הגדולים קדושת התורה וכבודה" עכ"ל.

בדבריו הביע את גודל ההתרגשות והשמחה לראות את ילדי החמד נכנסים בשערי התוה"ק מתוך שמחה והתלהבות דקדושה פרי עמלו של המחנך הרה"ג חיים יוסף פלס שליט"א

כמו"כ הודה ושיבח את המנכ"ל הרב בן ציון ברינר שליט"א אשר טורח ומתמסר לת"ת בכל ימות השנה ברוב בינה והשכל מתוך רצון להצלחת הת"ת

במהלך המעמד נשמעו מפי התלמידים היקרים אשר ענדו לראשם כתרים מקושטים ומפוארים כיאה וכיאות לכבוד התורה פרקי תפילה וברכה שירה וזמרה אשר הביאו להתרגשות רבה בקרב ההורים וגדולי התורה שהשתתפו במעמד.

בשמחה ובהתרגשות רבה התחילו התלמידים היקרים את לימוד החומש בקריאת הפסוקים הראשונים בספר ויקרא כמנהג ישראל מקדמת דנא.

לאחר ששככו הדי השירה המרוממת שבם קיבלו ההורים עם הילדים את פני רבותינו שליט"א נשא הגר"צ פרידמן מדברותיו ואמר שישנם היום אנשים שמנסים לפקפק ולומר שאין ללמוד עם ילדים את יסודות בריאת העולם בכלל שהם קטנים מכדי להבין את שלימות הדברים אבל רבותינו לימדונו שחנוך לנער על פי דרכו וכל ילד יכול להבין כשמלמדים אותו לפי יכולתו להבין ואדרבה כשרואים את הלהיטות של הרשעים ואת ההשקעה שלהם לשנות את הלימוד בגני הילדים ולהוציא מהלימודים את הרוחניות והרוממות ולהופכם ללימודים של עולם הזה אנו צריכים לקיים "מאויבי תחכמני" ואנו צריכים להשקיע דווקא להחדיר בהם מהגיל הרך את השנאה לרוע ושנאה וסלידה מהעולם החילוני והפשרני שידעו שחוץ מתורה ויראת שמים אין שום טוב ושמחה בעולם. הרב שליט"א הוסיף והדגיש והעלה את המעלה העצומה שיש במילים קצרות שנכנסים בתוך הלימוד ומעוררות בילדים את הרצון לידבק בקדושה ולסלוד מהרחוב המקולקל.

הרה"ג שליט"א סיים דבריו בברכה שהילדים יביאו רוב נחת להוריהם ולסבים ובעיקר להקב"ה.

בהמשך זכו הנוכחים לשמוע את דברי הגר"א הכהן דויטש שליט"א שדיבר אל הילדים ועוררם בדברו על השמחה הגדולה בתחילת לימוד החומש ועל גודל הנחיצות שיש בתפילה יום יומית על הצלחה בתורה. "אתם צריכים לדעת שהתורה חשובה מאוד מאוד ובזכות הבל פיהם של תשב"ר העולם מתקיים ובזכות התורה שלכם כל העולם קיים".

הרה"ג שליט"א סיים בברכה שיזכו להצלחה גדולה בלימוד התורה והוסיף ובירכם שהחשק הגדול והשמחה הגדולה שיש להם כעת בתחילת לימוד התורה יוסיף וימשיך ללוותם כל ימיהם עד לידיעת כל התורה, והוסיף ובירך את ההורים שיזכו לרוות רוב נחת דקדושה מכל ילדיהם.

לאחמ"כ עברו הילדים בהתרגשות רבה וקיבלו את החומשים ואת ברכת ההצלחה מרבותינו שליט"א.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דורש לפרסם תגובה ואם לא אתם גם שותפים לפשע

הסיבה שאתרים נותנים תגובות היא נועדה כדי שגם יוכלו להזדהות או שלא עם התוכן של הכתבה או התמונות ולנסות לראות מה עוד אנשים חושבים ואתם פשוט אתר דיקטטורי בשרות טהרת הקודש אבקש לפרסם את כל תגובותיי הקודמות ולא לסננם.
נ. ב. תגובה זו אתם מורשים שלא לפרסם

למה הם בלי מסיכות?
למה אתם מעלים כזה חומר לאתר?

איפה מסיכות???

שימו לב שההנהגה הרוחנית אם מסיכת שקף. חבל שהציבור שלהם לא לומד מהם.
וליהודי הכואב אתר jdn הוא היחיד שמפרסם כל תגובה גם אם כותבים בה נגדם.אם לא פרסמו את תגובתך או שהיא לא נשלחה כמו שצריך או שעדיח לא הספיקו לעבור בשביל לפרסם חבל לך לרדת לרמה של דקטטורים וכאלה זה אתר שנותן במה ושיח מכבד לכל פלגי הציבוא בשונה משאר האתרים. תמשיכו ליהיות כאלה עמישראל אוהב אותכם.

אסירי עולם התורה תשצ"ג

כתורמת קבועה לתלמוד התורה אני מחפשת כבר זמן רב את הכתובת או הטלפון הנכונים כדי להתקשר למזכירות או למנהל בענייני התרומות. אשמח מאד אם מי מכם יענה לי בנידון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture