צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

שר המשפטים: "בתי המשפט לא ייסגרו – נשמור על כל יסודות הדמוקרטיה"

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר הבוקר כי למרות ההגבלות החדשות בתי המשפט לא יסגרו, ועבודות הכנסת ימשיכו כרגיל. ניסנקורן התייחס לאפשרות שהממשלה תתפרק ומדינת ישראל תצא לבחירות בזמן משבר ואמר כי, "זו תהיה איוולת אם היא לא תשרוד. איוולת לאזרחים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס הבוקר (שלישי) לגל העלייה בתחלואה וההגבלות החדשות, ואמר כי בניגוד לגל הראשון, "בתי המשפט ימשיכו לעבוד, כנסת ישראל תמשיך לעבוד, העיתונאים ימשיכו לסקר. אנחנו נשמור על כל יסודות הדמוקרטיה".

בראיון לאולפן 'ווינט' התייחס ניסנקורן לסגירה של עסקים למרות המשבר הכלכלי ואמר כי, "תמיד אפשר להתווכח אם צעד מסוים הוא יותר נכון או פחות נכון. המציאות היא שאנחנו בגל שני, ואנחנו רוצים לשטח את העקומה מחדש. עכשיו יש פה איזון, והאיזון צריך להבין אותו.

ניסנקורן הבהיר: "יש מצד אחד מלחמה בקורונה, מצד שני, ניסיון אמיתי להחזיר את כולם למעגל העבודה, שזה מאוד חשוב. לכן אנחנו מאוד נזהרים. לכן גם הצעדים שעשינו אתמול הם מתוך ראייה של מה שקורה בשוק העבודה, הרעיון הוא שהתקהלות מעל 20 איש מייצרת הידבקות. זה הרעיון המסדר, אז אנחנו מנסים לצמצם התקהלויות של יותר מ-20 איש, ומצד שני לא לסגור את המשק".

שר המשפטים ציין לשבח את הניהול של ראש הממשלה נתניהו ואמר: "אני רואה אותו, ויחד איתי בני גנץ וגבי אשכנזי, וכל שרי כחול לבן ושרי הליכוד ושרים אחרים, מאוד מודאגים מהנושא של הקורונה. מתכנסים כל יום, לפעמים מתכנסים כמה פעמים ביום, לראות איך מצד אחד, עוד פעם, מצמצמים את הנגע הזה של הקורונה והווירוס הזה, ומצד שני, משאירים את המשק חי לטובת האזרחים".

באשר לטענות על אובדן אימון הציבור בממשלה אמר: "אני מודע לזה שהציבור בלחץ, ואני חושב שיש עלינו אחריות כבדה. אני מודע לזה שאנחנו בעת חירום, בגלל זה נכנסנו לממשלת אחדות. אני מודע לזה שאנחנו צריכים להיות במצב שאנחנו במאזניים לא פשוטים. אני גם מודע לזה שאם לא נעשה צעדים, המצב יהיה עוד יותר גרוע. אני מרגיש שהציבור רוצה תוצאות, בצדק".

יו"ר ההסתדרות לשעבר התייחס למשבר הכלכלי ואמר, "אנחנו מודעים למצב הקשה ונבנה חבילת סיוע. אנחנו הזרמנו 100 מיליארד שקל, אנחנו נזרים עוד כסף, אנחנו עוד השבוע נודיע את זה. והדבר השני, אני בא ואומר לו, אנחנו עושים את הצעדים האלה בשביל שלא יהיה עוד יותר גרוע מחר ומחרתיים. אנחנו רוצים להילחם בזה בטווח הקצר, בשביל שלא תהיה לזה בעיה בטווח הארוך".

שר המשפטים התייחס להתקפות מצד הליכוד וראש הממשלה נתניהו נגד היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי, "אני לא אחראי על מה שאנשים אחרים אומרים. אני יכול רק לבוא ולהגיד שיש דברים שאסור שייאמרו בדמוקרטיה הישראלית. יועמ"ש חייב להיות עצמאי, הפרקליטות חייבת להיות עצמאית, בתי המשפט חייבים להיות עצמאיים. זו נשמת אפה של הדמוקרטיה והחופש והזכויות של האזרחים, וזה ימשיך להיות".

על הטענות שריבוי מספר השרים בממשלה מוכיחה כי הממשלה מנותקת מבעיות הציבור, אמר: "מספר השרים הוא חלק מהמתווה הפוליטי. כחול לבן לא איישה את כל השרים ולא איישה סגן שר אחד, וכל שר וכל ח"כ בכחול לבן תורם 20% משכרו, כל חודש, כי זה הדבר הנכון בתקופה הזאת. כל אחד תורם למה שהוא רואה לנכון. אני תורם לעמותה לאוטיסטים. ואני חושב שאנחנו בתקופה שאנחנו רואים את המצב, לכן נכנסנו לרתום את כל יכולותינו ולייצר אחדות".

על השאלה האם הממשלה תשרוד אמר בכיר כחול לבן כי, "אני חושב שזו תהיה איוולת אם היא לא תשרוד. איוולת לאזרחים. אני אומר, כל אחד מאיתנו יסתדר. זה לא נכון לטובת האזרחים, לא נכון לטובת הדמוקרטיה, לא נכון לטובת המשבר שהוא משבר חמור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture