צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

העימות על ועדת החקירה נגד השופטים: חברי הכנסת החרדים יתמכו בהצעה

יהדות התורה הודיעה על חופש הצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בבתי המשפט. ניסנקורן: "מתבייש שראש ממשלה הורה לחברי הליכוד להצביע בעד הצעה כזאת - אנחנו בנקודת מבחן לפניה של החברה הישראלית"

סיעת 'יהדות התורה' הודיעה על חופש הצבעה על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים בבתי המשפט. מלשכת יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני עדכנו כי יצביע בעד. גם ח"כ ישראל אייכלר מתכוון להצביע בעד: "הדרישה להקים ועדת חקירה על ניגוד העניינים של שופטי בית המשפט העליון נכונה וצודקת מאין כמותה. היא תחשוף את חומת הקרמלין עד כדי שקיפות".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס מסר: "סיעת יהדות התורה החליטה על חופש הצבעה בהצעת החוק להקמת ועדה בנושא ניגוד עניינים של שופטי בג"ץ. מכיוון שהנושא חוזר ממילא לוועדת הכנסת ולא יימשך הלאה – ולכן לא תקום ועדת החקירה… למרבה הצער, התהליך כולו לא התנהל בתיאום בין סיעות הקואליציה כמקובל".

ח"כ ישראל אייכלר: "אני שמח שחבריי לסיעה התעלו מעל שיקולים פוליטיים והצטרפו למאבק החשוב בעד הקמת וועדה פרלמנטרית שתבדוק את התנהלות שופטי העליון. כך מתנהגת מפלגה ערכית ומוסרית שרואה לנגד עיניה רק את טובת האזרח והציבור אותו היא נשלחה לשרת".

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר בדיון במליאת הכנסת כי "אני מתבייש בכנסת ישראל. רגע אני אדייק. אני מתבייש בהצעה של חבר הכנסת סמוטריץ'. אני מתבייש בליכוד שנכנע לימינה. אני מתבייש שראש הממשלה הורה לחברי הליכוד להצביע בעד הצעת החוק הזו".

ניסנקורן צועק על חברי הכנסת מאי גולן ושלמה קרעי: "מתנהגים כמו אופוזיציה. תתביישו לכם". עוד אמר ניסנקורן: "מה שמעניין את הליכוד זה רק מיטוט השופטים. מה שעושה הליכוד זו בושה". ניסנקורן לח"כ אסנת מארק: "מי שרוצה להיות חברה בוועדה לבחירת שופטים צועקת על שר המשפטים?"

ח"כ בצלאל סמוטריץ', יוזם ההצבעה, בדיון במליאה: "תחליפו את השם חיות בשם דרעי או בשם סמוטריץ' – ומיד תהיה חקירת משטרה על ניגודי עניינים. תחליפו את השם דוד חיות (בעלה של הנשיאה אסתר חיות) בשם דוד שמרון ותקבלו מיד כותרות".

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ בטוויטר: "על אף שבימי המשבר בו אנו נמצאים יש נושאים חשובים יותר לציבור הישראלי, הצבעתי בעד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לחקר ניגודי העניינים של השופטים. הטיפול בקורונה לא צריך לסתור את השינויים שצריך לעשות במערכת המשפט. אור השמש מחטא, ושקיפות של העומדים על כס השיפוט רק תחזק את הדמוקרטיה ותגדיל את האמון".

דרמה בכנסת: ימינה בהצעה נגד בג"ץ – הליכוד יתמוך וכחול לבן מאיימת בתגובה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו