ציר הרשע: איראן וסוריה בהסכם לשיפור הנ"מ מתקיפות ישראליות

במהלך הפגישה סיכמו כי איראן תתמוך בסוריה בעיקר באמצעות חיזוק מערכות הנ"ט ומערכות ההגנה האווירית. שר ההגנה הסורי, עלי איוב, אמר מצדו כי מי שמהמר על הריסת הקשרים בין איראן וסוריה, שוגה באשליות ועליו להתעורר מחלומותיו

איראן וסוריה חתמו היום (רביעי) על הסכם צבאי וביטחוני כולל. כך דווח בכלי התקשורת באיראן ובתקשורת המזוהה עם המשטר הסורי. ההסכם נחתם בידי שר ההגנה הסורי, עלי איוב, והרמטכ"ל האיראני, מוחמד באקרי. האחרון אמר אחרי החתימה בהודעה משותפת שפורסמה כי איראן תחזק את מערכות הנ"מ הסוריות במסגרת הידוק היחסים הצבאיים בין המדינות.

ב'ישראל היום' דווח כי במהלך הפגישה סיכמו כי איראן תתמוך בסוריה בעיקר באמצעות חיזוק מערכות הנ"ט ומערכות ההגנה האווירית. שר הביטחון האיראני אמיר חאתמי הגיע שלשום לסוריה לסבב פגישות עם בכירים סורים ביניהם גם הנשיא בשאר אל אסד.

הרמטכ"ל האיראני מוחמד באגרי אמר לרשת פראס: "במסגרת ההסכם שנחתם, אנחנו נחזק את מערכות ההגנה האווירית של סוריה ונעזור לה להתמודד עם הלחץ האמריקני". עוד הוסיף הבכיר כי "טורקיה התעכבה במילוי תפקידה במסגרת הסכמי אסטנה לגירוש קבוצות הטרור מסוריה".

שר הביטחון הסורי הגנרל עלי עבדאללה איוב אמר בסיום הפגישה: "אם ממשלת ארצות הברית הייתה יכולה להוריד את מדינות ההתנגדות על ברכיהן, כולל סוריה ואיראן, היא לא הייתה מהססת לרגע. אין ספק כי הצבא הסורי, ששומר על המסגרת המדינית הסורית מאז שנת 2011, ינצח גם הפעם".

יצוין כי ההסכם בין המדינות נחתם על רקע קריאות אמריקניות מהשבועות האחרונים ליציאת הכוחות האיראנים מסוריה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל על הכסף שלהם. מערכות הנ"ט והנ"מ יושמדו לפני שיהיו מבצעיות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו