צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

בניסיון למנוע הפגנת ענק במוצ"ש – נתניהו וכ"ץ נפגשו עם נציגי העצמאים

ראש הממשלה נפגש עם מארגני המחאה המתוכננת נגד אופן טיפול הממשלה במשבר הכלכלי. נציגי העצמאים: "נפגשנו עם נתניהו, שמענו אותו, לא מאמינים למילה שלו ומחר נגיע בכל הכוח לכיכר רבין". נתניהו בפתח הפגישה: "נעמוד בהתחייבויות שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (שישי) אחר הצהריים עם נציגי העצמאים, זאת במטרה למנוע את ההפגנה הגדולה שמתוכננת במוצאי שבת בכיכר רבין בתל אביב. נתניהו, שהציג אתמול את תכנית "רשת הביטחון לקורונה", שוחח עם מארגני המחאה רועי כהן ותומר מור, מסעדנים ונציגים נוספים שקובלים על אופן הטיפול של הממשלה במשבר הכלכלי בעקבות מגיפת הקורונה.

בפגישה השתתפו נשיא לה״ב רועי כהן, נציגת העסקים העצמאיים טליה לאופר אפשטיין, נשיא לשכת יועצי המס ירון גינדי, יו"ר התאחדות המלונות וגני האירועים נועם לוי, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים שי ברמן, יו"ר איגוד האמרגנים ומפיקי אומנויות הבמה יוני פיינגולד, מנכ"לית איגוד האמרגנים ומפיקי הבמה ענבל ג'ורני פרץ, רונן מיילי וגורמים נוספים.

ב'כאן חדשות' דווח כי מארגני המחאה מחו נגד רועי כהן שנסע להיפגש עם נתניהו, ומיילי הגיע ברגע האחרון לפגישה במטרה להבהיר שרועי כהן שאיתו תואמה הפגישה לא מייצג אותם ולא יחתום על הסכם בשמם. העצמאים טוענים כי ישנם עצמאים ובעלי עסקים רבים שאינם מוצאים מענה גם במסגרת התוכנית שהוצגה.

"רבבות מתכוונים להגיע להפגנה, וזה מאוד מלחיץ גורמים מסויימים", אמרה לילך ספיר, ראש מטה המאבק של איגוד המסעדות. "ההפגנה שייכת לעם ישראל כולו. אין לאיש את הסמכות לבטל אותה, ואף אחד לא יחליט על האזרחים", הוסיפה ספיר, "הגורמים שנלחצים מקיום ההפגנה עושים הכל כדי להודיע שהיא מבוטלת. זכותו של כל אדם להפגין, ועצם הניסיון לקחת מאיתנו את הזכות הזאת רק מחזקת אותנו".

גם מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן הודיע כי ההפגנה צפויה להתקיים כמתוכנן. "המחאה לא תעצור עד שימולאו דרישותינו", הודיע, "הורדת הסף לקבלת פיצוי לשיעור ירידה של 25% מהמחזור, ארנונה דיפרינציאלית ע"פ ירידה במחזור, ביטול היטל עובדים זרים, הסדרת נושא הטיפים מול רשות המיסים ותו סגול חדש למסעדות".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בפגישה שהייתה עניינית וחיובית, הנחה ראש הממשלה נתניהו להקים באופן מיידי פורום שולחנות עגולים עם נציגי העצמאים ובעלי עסקים כדי לפתור את הסוגיות שעלו. ראש הממשלה קבע כי הפורום יתכנס שוב בשבוע הבא בכדי לעדכן בהתקדמות בפתרון הסוגיות שעלו בפגישה.

נתניהו אמר בפתח המפגש כי "היה לי חשוב להיפגש אתכם היום. אנחנו מקיימים שיח ברציפות. הבאנו תוכנית ענקית. אני חושב שברור לכם שכל המדינות עושות מאמץ עליון, גם אנחנו עושים מאמץ עליון. אנחנו נעמוד בהתחייבויות שלנו, כולל בזירוז של התשלום המיידי שאנחנו רוצים לתת לכם. מדינת ישראל אף פעם לא עשתה את הצעדים האלה, כי אף פעם לא היינו במצב הזה".

"לכן, אנחנו נעשה את זה, ואם צריך נעשה עוד דברים, כדי שאף אחד לא יפול בין הכיסאות. זה חשוב לנו. אנחנו רוצים לדאוג לסקטור של העצמאים, ולדאוג לו בצורה כזאת שהם יוכלו להתקיים בכבוד, וגם להתארגן לקראת ההמשך, לתת ודאות לשנה שלמה. אני רוצה להמשיך לשמוע אתכם, כי השיח אתכם מאוד עזר לנו להעביר את התוכנית הראשונה, ואין ספק שהוא גם יהיה חשוב בהמשך", דברי ראש הממשלה.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר כי "הכאב שלכם הוא כאב מובן, והדאגות הן מובנות. מתוך כל הפגישות האלה נולדו סעיפים ודברים, ואני חושב שגובשה תוכנית שהיא התוכנית שלכם. כל אחד עם מה שהוא מייצג, לפי רמות הקושי. התוכנית היא מקיפה והיא תוגש לממשלה אנחנו מקווים ביום שני וכבר להביא אותה לכנסת השבוע לחקיקה, מעבר למקדמה. וכאן רה"מ פעל – הוא רצה שכבר בימים הקרובים תהיה גם מקדמה לחשבון".

בפגישה השתתפו גם ראש הסגל של רה"מ אשר חיון, מנכ״ל משרד רה״מ רונן פרץ, ר׳ המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, ר׳ אגף תקציבים באוצר שאול מרידור, מנהל רשות המיסים ערן יעקב וגורמים נוספים.

רועי כהן, יו"ר להב (ארגוני העצמאים והעסקים בישראל) ומראשי המחאה, הסביר כי הוא מקווה שיהיו לפגישה תוצאות. "אנחנו נקראנו לפגישה אצל ראש הממשלה כדי להציף את הבעית והליקויים שיש בתכנית שבה עשרות אלפי אנשים נופלים בין הכסאות. אני מאוד מקווה שנלבן את הדברים האלה. כרגע ההפגנה מתקיימת, אנחנו נמצאים בהליך הידברות. מה שיחליטו כל הארגונים בסוף זה מה שיקרה".

מענק מיידי לעצמאים ודמי אבטלה עד יוני 2021 • התוכנית הכלכלית המלאה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בהצלחה לכל המפגינים עדיין שום פתרון אפילו בדיבור לשכירים שבבידוד או שעובדים במשרה חלקית מאז תחילת הקורונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture