אדלשטיין בביתר: "ברור שסגר מקשה, פעילות נקודתית להימנע מסגר ארצי"

שר הבריאות סייר בחמ"ל הקורונה בביתר עילית ואמכ כי הוא נחוש לסייע לתושבים והתחייב כי לא יוטלו הגבלות על איזור בטרם יוודאו הגורמים המקצועיים כי יש די מקומות במלוניות הבידוד. בהמשך סייר השר בבית שמש, קריית מלאכי, רמלה ולוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במסגרת הסיורים שעורך שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין יחד עם צוות משרדו בראשות פרופ׳ איתמר גרוטו ונציגי המל״ל ופקע״ר, הגיעו היום לעיר ביתר שם נפגשו עם בכירי הרשות המקומית לדון במצב התחלואה ובדרכים באמצעותם ניתן להקל על התושבים. לפני כן, ביקר השר אדלשטיין בעיריית ירושלים ולאחר הסיור בביתר הגיע השר לבית שמש, משם ימשיך לקרית מלאכי, רמלה ולוד.

נציגי פיקוד העורף ציינו כי ישנו שיתוף פעולה הדוק עם הרשות המקומית ונעשית עבודה בהוצאת חולים מהעיר למלוניות. עם זאת, ציין סגן השר מאיר פרוש כי ההמתנה עד לשלב בו 50% מבני הבית יחלו בכדי להוציא את המשפחה כולה למלונית מהווה חסם.

פרופ׳ גרוטו הסביר כי אם כל המשפחה יוצאת בלאו הכי, אין סיבה שלא יתבצע בידוד ביתי. לדבריו, בידוד ביתי תוך שמירה על מרחק וחלונות פתוחים, בטוח יותר מאשר להוציא את בני המשפחה הבריאים למלונית. חבר מועצת העיר הרב הרשלר ציין כי במידה ותובטח מלונית לכל בית אב שיימצא בו חולה יבואו יותר להבדק.

שר הבריאות אמר בישיבה כי הפעולה הקלה ביותר לביצוע היא הכרזה על סגר ארצי, אך הרצון למנוע זאת מאלץ לבצע הגבלות נקודתיות לפרקי זמן מוגבלים. הוא ציין כי הוא מודע היטב לקושי של התושבים ונחוש לסייע להם, והתחייב כי לא יוטלו הגבלות על איזור בטרם יוודאו הגורמים המקצועיים כי יש די מקומות במלוניות הבידוד. שר הבריאות הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה מצד הרשות המקומית והבהיר כי הדבר מאפשר לתושבים לקבל את ההגבלות בהבנה.

רה״ע מאיר רובינשטיין ששוהה בבידוד ניהל את הישיבה באמצעות תוכנת ׳זום׳. שר הבריאות קיבל סקירה ארוכה על פעילות העירייה וגורמי הסיוע בהתמודדות עם פינוי החולים מן העיר מנציגי פיקוד העורף, על שיתוף הפעולה ושילוב הידיים בפעילות למען פינוי החולים ומיגור התחלואה.

רה״ע הדגיש כי כל הדברים הללו היו יכולים להיעשות גם ללא סגר, ומוקדם יותר. אני שמח על שיתוף הפעולה אך הסגר מיותר ולא מועיל למאמץ הפינוי והסיוע לתושבי העיר״. ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין אמר כי יש להביט קדימה, לפעול בזריזות להכשרת מלוניות ייעודיות והוצאת החולים במהירות מהעיר. ״אין כאן ממשיכי דרך של יורם לס… כולנו חדורי מטרה להביא להבראת העיר״.

מביתר המשיך שר הבריאות לעיריית בית-שמש שם נפגש עם ראש העיר ד״ר עליזה בלוך. הוא קיבל סקירה מהגורמים העירוניים על אופן הטיפול בתחלואה והמאמץ לבלימת התפשטות הנגיף מאז הוטל הסגר. בהמשך יבקר שר הבריאות גם בקרית מלאכי, ברמלה ובלוד.

מאוחר יותר התקיימה הערכת מצב עם נציג חב"ד בעיריית קריית מלאכי ונציגי חמ"ל קורונה חב"ד, בהשתתפות ראש המל"ל מאיר בן שבת, שר הבריאות מר יולי אדלשטיין, המשנה למנכל איתמר גרוטו, ראש עיריית קריית מלאכי ללו זוהר ונציג חב"ד בעירייה עו"ד בצלאל מזרחי יחד עם נציגי חמ"ל קורונה חב"ד חזי רוזנבאום וחיים טויטו ע"מ לייעל את מצב התחלואה בשכונות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אז זהו איידלשטיין זו אינה פעילות נקודתית, פעילות מכוונת כדי לתת תחושה שמשהו נעשה, וכמו תמיד החרדים הם הקרבן הכי נוח, גמרנו להיות מטומטמים

איך הוא נכנס לביתר?!
יש סגר, לא?!

אההההה הוא לא חרדי……..

יא יא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture