צילום: עמוס בן גרשון - לע"מ

נתניהו: לפני הטלת סגר תיעשה היוועצות ועדכון עם נציגי הציבור החרדי

ראש הממשלה, שר הבריאות, והשר לביטחון פנים נועדו עם חברי הכנסת של יהדות התורה: "אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע". על התנהגות השוטרים: "ראיתי חלק מהתמונות אני לא יכול לקבל אותם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימן נתניהו נועד הבוקר עם חברי הכנסת של יהדות התורה, בראשות השר יעקב ליצמן, ובהיעדרות יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. בפגישה השתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ראש אגף לוט"ר ועורף במל"ל יגאל סלוביק וניצב בדימוס אריק יקואל שמונה הבוקר לראש הצוות המייעץ לשר הבט"פ בנוגע לחברה החרדית.

בפגישה סקר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי את נתוני התחלואה בשכונות עליהן הוטל הסגר. השר לביטחון פנים אוחנה הודיע כי מינה ניצב בדימוס אריק יקואל כראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית. סוכם כי לפני הטלת הסגר, תיעשה היוועצות ועדכון עם נציגי הציבור של המגזר החרדי וכן במידת האפשר יפעלו לפתיחת חמ"לים ביישובים עצמם.

ראש הממשלה נתניהו אמר לחכ"ים החרדים כי "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה, אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע".

גורם שהשתתף בפגישה אמר ל'חדשות JDN' כי ראש הממשלה אמר לח"כים החרדים על האכיפה המשטרתית: "ראיתי חלק מהתמונות אני לא יכול לקבל אותם". סגן השר אורי מקלב תקף בדיון ושאל: "איך יכול להיות ששוטר ללא מסכה נותן דוח על מסכה?". השר אוחנה השיב לו: "כל שוטר כזה יקבל גם דין משמעתי וגם קנס של 500".

נתניהו: "באחריותי לייצר שיח עם הציבור החרדי"

מיהדות התורה נמסר כי בפגישה הביעו כל חברי יהדות התורה מורת רוחם נוכח הסבל המתמשך של בני הציבור החרדי בתקופת הקורונה, ובייחוד בגין הטלת סגר על ערים ושכונות חרדיות באופן שפוגע בתושבים. חברי הסיעה הסבירו לראש הממשלה והשרים כי ההתמודדות הקשה של התושבים הנצורים אינה מוצדקת, אינה מידתית, נגועה באפלייה בררנית ופוגעת באמון הציבור במערכת.

"הטלת סגר על ריכוזי אוכלוסייה חרדיים היא בריחה מאחריות. מדובר בהתנהלות שפוגעת בציבור ואינה יעילה במאבק בנגיף הקורונה. דרישתנו לפעול בשקיפות, בשיוויוניות ולהסרת הסגרים המגזריים". חברי הסיעה אף הביעו שאט נפש וגינו נחרצות את ההתנהגות האלימה של חלק מהשוטרים כלפי החרדים כפי שתועדו ופורסמו ברבים.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הציבור החרדי קרוב לליבו וכי אינו יאפשר המשך התנהלות שפוגעת בציבור החרדי. "באחריותי לייצר שיח עם הציבור החרדי ולהעמיק את שיתוף הפעולה הקיים עם נציגיו בשותפות מלאה ובמחויבות כלפי הציבור החרדי”. שר הבריאות יולי אדלשטיין הסביר כי יש הבנה לקשיים של הציבור בעת סגר וכי הוא מקבל את הטענות בדבר צורך בשקיפות ובשיתוף ראשי הרשויות. “נפעל לתקן זאת להבא” אמר.

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה הביע תמיכה בטענות על אלימות מיותרת מצד חלק מהשוטרים ואמר כי זו דרך שאינה מקובלת עליו ועל המשטרה. הוריתי לפעול מיידית נגד כל גילוי אלימות ולא נאפשר אכיפה מפלה כלפי האוכלוסייה החרדית. השר אוחנה הודיע כי השוטר שתועד סוטר בפניו של מפגין חרדי הורחק משירותו מיד עם בירור המקרה לעומקו.

ראש הממשלה נתניהו גינה את התנהגות השוטרים שתועדו מכים חרדים בהפגנות ואמר כי הוא מצפה לאפס סובלנות במקרי אלימות בריונית כלפי מפגינים . נתניהו ציין כי נתן הוראה ששוטרים שינהגו שלא כחוק יתנו את הדין על כך באופן מיידי. יחד עם זאת קרא רה"מ לשמור על החוק ולגלות אחריות ציבורית בעת הפגנה.

לסיכום הורה ראש הממשלה לשרים על הקמת חמ"ל משותף לניהול נכון של מתווה קביעה להטלת סגר בעתיד על ריכוזי אוכלוסיה חרדית, תוך שיתוף נציגי הציבור מיהדות התורה ושס והרשויות, זאת בכדי לעשות הכל למנוע את הצורך בסגר, ולא אחרי ההחלטה. עוד הודיע רה”מ נתניהו כי בסיכום עם שר האוצר ישראל כץ הנחה לפעול להכללת העסקים שנפגעו מהסגר הנוכחי בערים החרדיות במתווה הפיצויים עליו הוחלט בממשלה.

צילום: עמוס בן גרשון – לע"מ

סגן השר אורי מקלב אמר בישיבה כי "לצערנו אין שקיפות והציבור לא יודע מה קורה, יש תהיות על הסגר עצמו, המערכת לא עושה את מה שצריך, לא מפנה למליוניות ומבקשים ממנו רק לתרום את חלקו, הסגר בבני ברק נצרב בציבור כאילו הקורונה זה רק בציבור החרדי, הסגר הוא פוגעני, סגרו בתי ספר של חינוך מיוחד. השוטר בקצה עושה מה שהוא רוצה, רק אתמול ראינו איך ח"כ אייכלר מעוכב על ידי שוטר, אם חבר כנסת מעוכב מה קורה לאזרח שצריך לצאת לעבודה חיונית?"

"הציבור החרדי ניזוק הכי הרבה מהקרונה, מעסיקים מרשים לעצמם לא להחזיר עובדים חרדים מחל"ת, – רואים את זה בנתונים.  זה פוגע במישור החברתי הכלכלי והתדמתי, אנשים עומדים בתור ולא מקבלים שירות כי הם חרדים וחוששים שהם מאזורי הסגר, למרות שזה לא נכון".

סגן השר מקלב פנה לראש הממשלה ואמר: "הציבור שלנו תמך בך, מוכיר טובה ולא מקבל את ההתקפות בתקשורת כנגדך, אך כעת איבדנו את זה ואף מאשימים אותנו בשותפות איתך. לציבור החרדי יש זיכרון ארוך וכעת מצפים לפעולה והתערבות שלך, למעשים ולא לדיבורים."

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר, שכזכור הוביל את הדרישה למינוי קצין חרדי שכזה בדיון המיוחד שקיים בוועדה, אמר לראש הממשלה בפגישה הבוקר, כי הוא מברך על המינוי של יקואל: "הוא מינוי ראוי ואני מברך על כך, אבל המבחן היישום יהיה אם יתנו לו סמכויות משמעותיות כדי לטפל בבעיה".

ח"כ אשר אמר לנתניהו: "הסמכויות שיש לתת ליקואל הן חובת הסברה, דהיינו שלא יהיה שוטר שייצא לשטח בלי שהוא עבר תדריך הסברה על ארחות חייו של הציבור החרדי; תחקור במקרי אלימות; ואכיפה משמעותית על שוטרים שנהגו באלימות. אם זה לא ייעשה הבעיה לא תיפתר".

נתניהו לש"ס: "הטענות של הסיעה מוצדקות והממשלה תפעל לתקן בהקדם"

טסלר אמר בישיבה כי "אנו מרגישים ממה שקורה בשטח שהממשלה והמדינה לא באמת מבינים מה עובר על המגזר החרדי בקורונה ואת המחירים שהאוכלוסיה הזו משלמת בכל היבט. שלא מאפשרים בסגרים לצאת לכל אחד למרות שהוא חיוני, וגם את מי שכבר כן מאפשרים לצאת, לא תמיד מקבלים אותם תמיד לעבודה, ובכך מפסידים עבודה".

"סטיגמת החרדים המזהמים לא עוזבת אותנו בגלל הסגרים המיותרים הללו וזה פוגע בנו ביום יום כמקבלי שירות בכל הארץ. לא שכנעתם אותנו שמיציתם את כל הדרכים למניעת תחלואה לפני שהגעתם להטלת סגר. זה נראה בריחה וענישה ולא טיפול נדרש בתושבים".

"המדינה לא השכילה להבין שבתי כנסיות והמקוואות הם חיונים לציבור החרדי לא פחות מכל מוצר חיוני אחר, הרי אם קניונים ומסעדות פותחים כי הם חיונים, הרי שבתי כנסת ומוסדות חינוך לא פחות חיונים. שוטרים מקבלים הוראות והכוונה איך לנהוג מול מפגינים מהכללי, מהערבים ומאתיופים, אך כשזה מגיע לחרדים הם מאבדים את זה. ההתנפלות והאלימות אינן מידתיים".

"שם המשחק הוא שקיפות ושותפות", הוסיף טסלר בשיחה עם ראש הממשלה. "לפרסם את הקריטריונים ואת המידע על התחלואה בקרב בתי האב ולא רק מספר נשאים. ולשתף פעולה באופן מלא עם ראשי העיר החרדיים ולא רק לתת עידכון סתמי".

מטעם ח"כ ישראל אייכלר נמסר כי לדרישתו שהורה ראש הממשלה נתניהו למשרד האוצר: להעניק פיצויים לכל בעל עסק או עובד שנפגע כלכלית מן הסגר על עיר או שכונה שהוכרזו כ"אזור מוגבל" בדיוק כמו נפגעי הסגר הכללי.

אשר: "התחושה הרעה בציבור החרדי מגיעה לשיאים שאני לא זוכר" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימו לב שהוא שינה את דבריו, בעבר אמרו שלא עושים סגר בלי להיוועץ בראש הראשות, אבל אחרי שהתברר שסגר על חילוניים לא יעשו,(עיין ערך רעננה)סיכמו שיוועצובניצגי הציבור ה ח ר ד י בלבד… ???

אין לכם כבוד עצמי, לזרוק את המפתחות ולצאת מיד מהממשלה, כרגיל הוא מסבן אותכם

סיכום ה"דיון":
יהיו הלאה סגרים רק על הציבור החרדים.
"יעודכנו" מראש – כפי שקורה היום.

ביבי:
כמה קל וזול לקנות אתכם.
חה חה חה.

אני מוחה מחאה נמרצת,
על כשלונם של "נציגינו" בכנסת ובממשלה.
ביבי כידוע מבין רק כח.
כל התייפיפות ודיון והזדהות סולידרית (חריגה במתינותה) – הינה מריחת זמן בתקווה שהעניינים יירגעו איכשהוא.
עד לפעם הבאה.
פרישה עכשיו ממשלת ביבי הבוגדן.

עם איזה נציגים הוא יתייעץ
מי הם הנציגים שלנו שלא יודעים כלום מהסבל של התושבים שבסגר
ויתייעץ עם ראש העיר…
אולי תוכל הראש העיר של בית שמש ליידע את הציבור מה היא עשתה למען תושבי חפציבה שנמצאים בסגר. אפס
רק שהאוטובוסים יעצרו הכי רחוק שאפשר להוסיף על סבלם (שמילא סובלים כל השנה)
למה בביתר יכול להיות תחבורה ובבית שמש לא?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture