Hadas Parush/FLASH90

גפני נגד נתניהו: "למה מה לעשות דברים שפוגעים בנו? שיגלה מנהיגות" • צפו

יו"ר דגל התורה מאשים את ראש הממשלה בהובלה לבחירות: "תומכים בו כל השנים, הוא צריך לגלות מנהיגות ולהתעסק רק בנושא הקורונה". פרוש: "לציבור לא יהיה אמון בממשלה". מקלב: "הנציגות החרדית לוקחת אחריות, הציבור עומד בחזית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צילום: עטרה גרמן – סרוגים

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תקף היום (שני) את ההתנהלות כלפי המגזר החרדי ואמר כי "הנסיון של הממשק בין השלטון ובין הציבור החרדי נחל כשלון חרוץ, אם אנחנו בוחנים את מה שאנחנו מקבלים, תגובות מהציבור שלנו, הציבור החרדי, אני לא זוכר, 32 שנה אני בכנסת ולא זוכר תגובות כאלה, זה מתחיל בסגרים וממשיך לכל מיני התייחסויות שבעיקר נעשה לציבור החרדי, אני גר באזור חרדי אין כזה מושג שלא שומרים על הכללים, המציאות הזו היא מציאות שאי אפשר לתאר אותה".

גפני תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש בליבנו גם על ראש הממשלה, הרי אנחנו נמצאים בסכנה גדולה, אנחנו חלק מהעניין, נמצאים בסכנה בריאותית, סכנה כלכלית חמורה, אז צריך להתעסק בכל מיני דברים כאלה? יש את כחול לבן, שהם מעמידים את הקואליציה הזאת, ואפשר ככה בלי ללכת לבחירות להתנהל ולעשות את הדברים שצריך, אז הוא צריך ללכת לעשות את זה עם סמוטרי'ץ ביום רביעי שעבר, להצביע דבר שלא נתקלנו בדבר כזה, יש בלבנו עליו, הוא היה צריך להתחשב גם בנו".

גפני המשיך לבק את נתניהו שמוביל לבחירות: "בשביל מה היה צריך את כל הדברים האלה, בשביל מה היה צריך לעשות דברים שהדברים האלה גם פוגעים בנו, אנחנו הולכים איתו כל השנים, אנחנו תומכים בו כל השנים, אנחנו במציאות הזו שבה נמצאים ברחוב החרדי אז רואים גם את התמיכה בו, הוא צריך לגלות מנהיגות ולהתעסק רק בדברים שהיום צריך להתעסק. להתעסק בנושא של הקורונה, להתעסק בנושא של הבריאותי, להתעסק בנושא הכלכלי, בנושא הפרנסה של אזרחי מדינת ישראל".

לשאלת כאן חדשות האם ישקלו ביהדות התורה לתמוך בתקציב דו שנתי אמר גפני: "אנחנו לא מנהלים מלחמות על כל דבר. דעתי היא שצריך תקציב חד שנתי. המדינה נמצאת זמן רב בלי תקציב ותקציב חד שנתי יכול להיעשות מהר. לא יודע למה כל דבר צריך להעביר למלחמת עולם. צריך לעשות תקציב חד שנתי ולהתחייב שלא הולכים לבחירות כתוצאה מזה. דיברתי על זה עם כחול לבן".

סגן השר מאיר פרוש אמר בישיבת סיעת יהדות התורה: "הציבור מאוד כאוב, ישבנו היום שעה ארוכה עם ראש הממשלה, שר הבריאות, שר הבט"פ ואנשי המקצוע. הם ביקשו שחלילה לא נחשוב שמישהו מתכנן בדווקא נגד הציבור החרדי. אני לא הצלחתי להשתכנע וגם לא הבנתי את ההבדלים, מדוע על הציבור החרדי מטילים סגרים לעומת החילוני שלא מטילים. לא קיבלנו הסברים".

"כל זמן שלא יבינו את ההבדלים בהטלת סגרים בין החילונים לחרדים, לציבור לא יהיה אמון בממשלה ובגלל זה היא לא תוכל לפעול. רימוני ההלם שנזרקו במאה שערים לא היו כדי למחות בתושבים שם שפגעו בחכי"ם החרדים והמשטרה באה להגן על כבודינו, הרימונים נזרקו נגד הציבור החרדי. לצערי זו האווירה שיש כעת ברחוב".

סגן השר אורי מקלב אמר פתח ישיבת הסיעה: "הנציגות החרדית לוקחת אחריות, הציבור החרדי עומד בחזית המאבק בקורונה הוא נפגע כפליים, לצערינו נצרב בתודעה שהציבור החרדי אשם אך המציאות היא ש היום לא מקבלים אנשים חרדים לעבודה רק כי הם חרדים ומתוייגים כחולים".

עוד הוסיף סגן השר אורי מקלב: "לציבור החרדי אין רזרבות, כאשר אין לו זה מגיע מהלחם והחלב של הילדים שלו. לצערינו ישנה ענישה בררנית ושיטור יתר, היינו הבוקר אצל ראש הממשלה וקיבלנו תשובות. יהדות התורה לא מגיעה לריב או לערר את הקואליציה אלא רק לשמור על הזכויות שלנו ואני מקווה שנראה שינוי ממשי". 

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

די לנאומים בבקשה לקדם את יוזמת דרעי בכל הכח

שאלה למקלב
מה התשובות שנתן רוה"מ?(אני בחרתי בך אני רוצה לדעת מה אמר רוה"מ לגבי ההפליה…ואם אין תשובת כנראה שנאלץ לבחור בסמוטריץ)

כל הכבוד לגפני על דבריו.
ועדיין חסרים 100% עשיה.
עשיה. עשיה. עשיה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture