צילום: פלאש 90

פרופ' חזי לוי: "התחלואה הולכת ועולה – מנסים להימנע מסגר כללי" • צפו

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס להחלטת ועדת הקורונה שביטלה את סגירת חדרי הכושר והבריכות, וטען כי המלצת משרד הבריאות התבססה על חוסר הקפדה על היגיינה: "יש סכנת הידבקות". עוד הוסיף: "אני מודאג מאוד, אני מדבר אליכם כרופא. הישמעו להוראות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת הערב (שני) ובה אמר כי אנחנו נמצאים בגל תחלואה הולך ומתגבר. "אני מודאג מאוד מהעלייה במספר החולים ואני מדבר אליכם כרופא. הישמעו להוראות. זאת ערבות הדדית – כולנו צריכים לעטות מסיכה כדי לא לסכן את מי שסביבנו. לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה יש עלייה. אנחנו יכולים יחד להוריד תחלואה ולחיות בצל הקורונה".

"אנחנו נמצאים ללא ספק בעלייה בתחלואה בגל שהולך ומתגבר לצערי", התחיל לוי את דבריו והוסיף כי "אתמול היו 1221 חולים מאומתים נוספים ומחצות יש 932. סך המאומתים הוא מעל 40 אלף כבר, ומבחינת התפלגות גילאים אנחנו רואים גם כ-25% מהמאומתים בגילאי 0-18 ו-8% מעל גיל 65. באשר לבתי החולים, כרגע מאושפזים 526 חולים כשבתוכם 183 חולים קשים. מספר החולים הקשים בחודש יולי הגיע ל-172 שהוא מספר יותר מאשר כל חודש יולי שעמד על כ-103, כנ"ל לגבי מונשמים ונפטרים".

על האפשרות שיוטל סגר נוסף: "אנחנו מנסים להימנע מזה, כי ברור לנו שסגר כללי נושא בחובו נזקים כלכליים, נפשיים ובריאותיים. ראינו בסגר הקודם שאנשים היססו להגיע לבית החולים בגלל מחלות אחרות וניזוקו. לכן אנחנו משתדלים לייצר הגבלות שימנעו התקהלויות, שהן שורש כל הרע בהדבקה". עם זאת, הוא הוסיף: "צריך להבין באיזו תחלואה אנחנו. כשהייתה התפרצות חוזרת במדינות אחרות הן עשו סגרים, אנחנו רוצים להימנע מזה".

הוא הסביר מדוע המליץ משרדו לסגור את חדרי הכושר והבריכות. "באשר לבריכות, ניסינו לאפשר את הפעילות בבריכות בבתי המלון. בחדרי הכושר יש מיזוג אוויר שלא מחליף אוויר ואין הכנסת אוויר טרי. יש אנשים שעושים פעילות אירובית ופולטים רסיסי רוק. הם עושים את זה ללא מסיכה, אנשים מתהלכים לידם. נקבעו כללים לניקוי, ולא תמיד מקפידים על זה. לכן מתוך אותה תחושה של למנוע הדבקה ולא להזדקק לסגר ביקשנו למנוע לתקופת זמן את השימוש בחדרי הכושר".

על מינוי פרויקטור שירכז את המאבק בקורונה אמר פרופ' לוי: "אנחנו מבינים שיש מקום להפריד בין הרגולציה ובין הביצוע המבצעי. אנחנו חושבים על כך ושוחחנו על זה גם עם רוני נומה. אבל צריך להבין שבשיח הזה יש מקום גם לאחריות של משרד הבריאות. אין כאן שום אגו, יש פה רצון לייצר מודל נכון. שוחחנו עם האלוף נומה מיום חמישי ואתמול שוחחנו בשנית. משלא הסתייע הדבר, אנחנו ממשיכים לדבר עם מועמדים נוספים כדי להביא לניהול אופרטיבי במשל"ט".

על תפקוד המעבדות אמר: "אני רוצה לציין שוב שאנחנו מקיימים בן 27-29 אלף בדיקות בעולם, מהמספרים הגבוהים בעולם לנפש. אנחנו פועלים לשפר את היכולות. מעבדות זה גם כוח אדם ומכשור, אנחנו בתהליך קניית מכשור, אנחנו בהחלט המאבק במחלה דינמי ואנחנו חושבים ולומדים מהעולם כיצד לתעדף בדיקות כמו למשל קשישים ועובדים סיעודיים, אנשים בסיכון. אנחנו עוסקים בתעדוף בבדיקות לפי הצרכים יחד עם הגברת היכולת לבצע בדיקות 24/7".

לוי התייחס גם להפגנה שהתרחשה ביום שבת בכיכר רבים בה נכחו אלפי אזרחים ואמר כי "אני מבין את הכאב שהובא בידי אזרחי ישראל, שחלקם איבדו את מטה לחמם, אבל ההתקהלות היא כר להדבקה ואני חושש שנראה את ההידבקות בימים הקרובים".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture