צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

הדת שוב על הכוונת: המל"ל המליץ אצל רה"מ על סגירת בתי הכנסת והישיבות

ראש הממשלה קיים התייעצות עם השרים ומומחים על העלייה בתחלואה. במהלך הדיון הוצגה המלצת המל"ל שכוללת גם צמצום התקהלויות ל-10 אנשים בלבד. בר סימן טוב: "להחיל ההגבלות מיד". גנץ ביקש לאפשר פרק זמן לבחינת ההגבלות הקודמות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) דיון בנושא הצעדים הנדרשים לבלימת העלייה בתחלואה וצעדים לחיזוק החוסן הכלכלי והבריאותי. בדיון דנו גם על גיבוש אסטרטגיה ארוכת טווח. ראש הממשלה נתניהו הנחה לחזק את מערכת הבריאות בתוספת תקנים, תקציב ועיבוי כוח האדם. ראש הממשלה אמר כי יש לגבש סיוע כספי נוסף למשפחות. הפורום יתכנס שוב בימים הקרובים.

בדיון השתתפו גם שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ראש סגל רה"מ אשר חיון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ראש אגף תקציבים, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, פרופ' אורי חפץ, פרופ' נעמי פלדמן, ד"ר לימור סמימיאן-דרש, קובי הבר ופרופ' רן בליצר.

ב'חדשות 12' דווח כי המטה לביטחון לאומי המליץ בדיון על סגירת בתי הכנסת והישיבות, מעבר לקפסולות בקייטנות עד כיתה ד', סגירת כל הבריכות וחדרי הכושר, סגירת חופי הים, מסעדות ייסגרו- רק טייק אווי, התקהלות עד 10 אנשים. הישיבה הסתיימה ללא החלטות. בדיון אמר בר סימן טוב כי יש להחיל את ההגבלות באופן מיידי.

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

ב'ווינט' דווח כי גנץ התייחס להמלצות המל"ל ואמר שעוד לא עברו שבועיים מהמגבלות האחרונות ולכן יש קודם כל לחכות ולראות מה ההשפעה שלהן. גנץ אמר שצריך להיערך כבר עתה ל-1 בספטמבר מבחינת מערכת החינוך והמשק, וטען כי יש לעשות מאמץ לייצב את המצב עד אז כדי לאפשר את המשך תיפקודו של המשק.

השר יזהר שי הציע שאם המצב יחמיר יש להטיל סגרים בלילות או בסופי שבוע במקום בכל השבוע. נתניהו וגנץ אמרו שצריך לבחון את זה. לגבי היערכות בתי החולים, נקבע כי תתקיים פגישה בין משרדי האוצר והבריאות כדי לראות איך לתגבר את בתי החולים למקרה שתהיה עליה בתחלואה. בדיון סוכם שאם התחלואה תמשיך לעלות המגבלות יובאו בעוד כמה ימים לממשלה או לקבינט הקורונה.

ב'וואלה' דווח כי לדברי גורמים שהשתתפו בדיון, ראש הממשלה ביקש מגורמי המקצוע להתמקד בצעדים שמבחינים בין התקהלויות בתוך מבנים לבין התקהלויות חיצוניות, והנחה אותם "להתרגל לשגרת חיים בחוץ". לעומת זאת, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, התנגד להטלת הגבלות נוספות בעת הזו וביקש לתת פרק זמן לבחינת השפעת ההגבלות הקודמות.

לדבריו, משרד הבריאות שיש לחכות שבועיים על מנת לראות את השפעת ההגבלות והסגר, ולכן יש לחכות לסוף התקופה לפני הטלת מגבלות חדשות. נתניהו אמר לגנץ כי "בינתיים עדיף להוסיף צעדי ביניים, שמקשים על התקהלויות בפנים". כמו כן, במהלך הדיון גנץ עדכן כי הנחה את מערכת הביטחון להיערך להמשך הפעילויות במלונות עד סוף 2021. נתניהו הגיב ואמר כי "זה יימשך מעבר".

בר סימן טוב בדיון. צילום: עומר מירון, לע"מ

אמש דיווחנו כי בכירים במשרד הבריאות זועמים על החלטת ועדת הקורונה לבטל את החלטת הממשלה ולפתוח את חדרי כושר והבחירות בניגוד לעמדתם ומזהירים כי "אנחנו כפסע מסגר מלא". הגורמים במשרד הבריאות שצוטטו ב'חדשות 13' הוסיפו כי "לא יכול להיות שנפעל משיקולים פוליטים ולא משיקולים מקצועיים".

בכיר נוסף במשרד הבריאות הביע ביקורת קשה על הפוליטיקאים שעוצרים הגבלות ונכנעים ללחץ: "חוסר היכולת לבצע החלטות שאנחנו מקבלים ידרדר אותנו לסגר". ב'חדשות 12' דווח כי בצמרת המשרד מתוסכלים מהעובדה שהמדיניות שמתווים הבכירים לא יוצאת לפועל.

בכיר במשרד הבריאות הביע זעם על חוסר היכולת לבצע החלטות ועל הכניעה ללחצים מצד גורמים שונים: "רוצים לעשות סגר על רשויות מקומיות – ראשי הרשויות לא רוצים. רוצים לסגור ישיבות – פוליטיקאים חרדים לא רוצים. רוצים לסגור חדרי כושר – הכנסת מתנגדת. אז מה נשאר? לסגור דוכן גלידה?".

לדבריו, אם התחלואה תזנק לא תהיה ברירה אלא להגיע לסגר: "אף אחד לא רוצה לסגור אצלו. במקום להגיד מה לא כל הזמן, שיגידו איך כן. אחר כך, אם התחלואה תזנק ונבוא עם הצעה לסגר – שלא יגידו 'לא ידענו'".

הבכיר התייחס גם להסרת מועמדותו של האלוף (במיל') רוני נומה מראשות מנהלת הקורונה שהקים שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין והסביר כי הוא דרש סמכויות בלתי אפשריות. "רוני נומה דרש להיות כפוף לקבינט הקורונה ולא למנכ"ל משרד הבריאות", אמר הבכיר. "בנוסף, הוא דרש סמכויות ממשרדים ממשלתיים אחרים. בלתי אפשרי להיענות לכך".

בכיר נוסף במשרד הבריאות אמר כי "היום כבר ברור שאין פתרונות קסם לבלימת קורונה. בהינתן נתוני התחלואה הדיון איננו מי תומך או לא בסגר ומדוע אלא מתי יהיה הסגר. השאלה שכן יש לשאול מהו המועד האופטימלי לסגר במיוחד אל מול הנזקים הכלכליים של סגר".

"לדעתי", מוסיף הבכיר, "מערכת הבריאות צריכה 'למשוך' זמן עד שבועיים שלושה לפני סוף הקיץ שהם המועד האופטימלי לסגר. מדוע אז- לילדים אין מסגרת גם ככה וחלק ניכר מההורים איתם בבית. זה יאפשר להוריד את קצב התחלואה לפני בא החורף ומאידך יפגע באופן לא משמעותי בכלכלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קודם שיסגרו את האוניברסיטאות

סימן טוב צריך לשמש דוגמא לכלל הציבור ולסגור את עצמו בבית עם מנעולים גם על החלונות עד סוף 2023.

איפה הרב אריה דרעי והרב גפני והרב ליצמן?
בשביל מה שלחנו אתכם לכנסת /לממשלה בשביל שניספוג סגרים ומכות ע"י שוט(ר)ים?
במקום לדבר תצייייייצצצצצצצלווווווו אותנו!!!,
ומממממממההההההההררררררר!!!!

כבר מאוחר!

קצת התכעסתי על הכותרת, אבל אני מבינה שזה חוסר מודעות. אם יש הדבקה בבתי הכנסת יהיה אפילו הידור לוותר על רצוננו (להתפלל בציבור) בשביל רצונו (ונשמרתם, לא תעמוד… דם רעך וכו') אלוקים רוצה אותנו שמחים ומחייכים אחד לשני, בלי מסיכות, ואם תפילה ביחיד תקרב אותנו לזה – וזה מה שאמור לקרות לפי דרך הטבע – אז זה רצונו. לא צריך לעשות מכל הגבלה שברצון השם עשויה להציל אנשים (כפשוטו ממש) רדיפת דת.

וכאן הבן שואל
איפה כל ההצהרות של החכי"ם החרדים וביבי
הרי אחוז ההדבקה בבתי כנסיות ממש נמוך

רשעים ארורים. מי יתן לי ת"ח ואנשכנו כחמור.

האדישים הדתיים שוב על הכוונת
די לאדישות
להתחיל לשמור על בריאות הציבור
בידינו הדבר
ואז לא יסגרו את בתי הכנסת
כי לפי המצב של עכשיו
זה מתבקש לסגור כל מקום שיש הפרות של שמירה

למה אין ח"כים חרדים בפגישות האלו???

למה אדלשטיין אומר שאי אפשר לתת לנומה את דרישותיו?
למה??
לא הסביר!
תמוהה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture