בראשות רבני בני ברק: העירייה תפעיל 'מוקד חינוך'

בהשתתפות ועדת הרבנים של מוקד חינוך בני ברק הגר"י סילמן שליט"א, הגר"מ בן שמעון שליט"א והגרש"א שטרן שליט"א נחנך מוקד חינוך בני ברק אשר ייתן מענה נרחב לפניות בתחום החינוך בבני ברק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בחרדת קודש התכנסו במעונו של ראב"ד בד"צ בני ברק הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א, חברי ועדת הרבנים של "מוקד חינוך – בני ברק", הגר"י סילמן שליט"א, הגר"מ בן שמעון שליט"א והגרש"א שטרן שליט"א, יחד עם רבני ועדת ההיגוי הרה"ג רבי משה בלוי שליט"א והרה"ג רבי שלמה שטרן שליט"א, למעמד ייסוד מוקד החינוך העירוני של עיר התורה והחסידות, למען מתן מענה נרחב לכל הפניות בנושאי החינוך בעיר בני ברק.

הקמת "מוקד חינוך – בני ברק" הגיעה לאחר פניות רבות של ראשי ישיבות, אישי חינוך רבים בעיר שעוררו על הצורך האדיר שקיים בהפנייה נכונה ומדויקת של כלל הפניות בתחום החינוך בעיר, למענים הנכונים בהתאם לכל נושא ופניה. במהלך השנה האחרונה נערכה עבודת הכנה נרחבת ומקיפה, שאליה היו שותפים העוסקים בתחום החינוך ובני הישיבות בעיר, על מנת לקבל תמונה מלאה וממצה, הכוללת מיפוי מדוקדק של כלל המסגרות והמענים הקיימים כיום בעיר התורה עבור בני הנוער, כדי שהפונים למוקד חינוך יופנו אל המענה הנכון עבור הנער שבעניינו הם פנו.

על הפעלת "מוקד חינוך – בני ברק" הופקדו מוקדנים מקצועיים, אישי חינוך נודעים, שיקבלו הכשרה והכוונה מוועדת הרבנים, כפי שתובא ע"י רבני ההיגוי של המוקד, הרה"ג רבי משה בלוי שליט"א והרה"ג רבי שלמה שטרן שליט"א, אשר ילוו את הפניות השונות וסווגו אותם לפי עניינם למענים הנכונים.

את מעמד הייסוד של "מוקד חינוך בני ברק", במעונו של הראב"ד הגר"י סילמן שליט"א הנחה יועץ ראש העיר ומנהל מחלקת "קהילות צעירים" הרב יצחק פריימן, שהרחיב על כך שבבני ברק קיימים כיום מענים רבים בתחום החינוך, כולל ישיבות רבות, מוסדות ומסגרות שונות, אולם קיים חוסר סדר שמביא חוסר התאמה, מה שיכול להביא להתדרדרות של מקרים רבים אל עברי פי פחת, וזה הצורך הקריטי בהקמה של מוקד החינוך בעיר.

את המעמד פתח הגר"י סילמן שליט"א ואמר: "ענייני חינוך זה דברים של פיקוח נפש ממש. כל ילד, כל בחור הוא עולם מלא, ועלינו לדעת זאת. בחור שמתחיל חלילה להתדרדר, אי אפשר לדעת עד היכן זה מגיע, וה' יעזור שיהיה לנו את הסיעתא דשמיא להציל כמה שיותר נפשות. בסה"כ כולם רוצים להיות טובים, רק הנסיונות שקיימים היום מאוד קשים ומפתים לכל אחד, בדורנו לא צריך את הרבי מברדיטשוב בכדי לסנגר על אלו שחלילה נופלים. הקב"ה יעזור שמוקד החינוך יניב פירות וחפץ ה' בידינו יצליח".

הגר"מ בן שמעון שליט"א אמר: "ברוך ה' היום מבינים שצריך בראשונה לדאוג לבני התורה, לבני הישיבות, ולתת להם כמה שיותר על מנת שחלילה לא יגיע מצב של התדרדרות. ברוך ה' אנו מקימים כאן מוקד חינוך שייתן מענה לכל הפניות בנושאים של בני ישיבות וה' יעזור שנצליח במעשי ידינו".

הגרש"א שטרן שליט"א אמר בדבריו: "אי אפשר לעמוד כנגד הזעקה של אלו שנמצאים במצבים הללו, הם רוצים לחזור אך אין להם את הכלים לכך. זה ממש דברי הגמ' "לא תעמוד על דם רעך" ק"ו בדברים רוחניים שזה לו ולזרעו עד סוף כל הדורות. התודה והברכה לראש העיר הרב רובינשטיין על היוזמה החשובה, יתן ה ונצליח כמה שיותר ללחום נגד הסטרא אחרא ולהשיב את הנשמות לאביהן שבשמים".

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין: "בסיעתא דשמיא החל מתחילת הקדנציה מקדישים את כובד משקל העשייה שלנו למענם של בני הישיבות והקהילות כל העת. וכעת, כהשלמה לפעילות שלנו, למוקד חינוך שמוקם היום יש חשיבות יתירה, לדעת לכוון כל מקרה לאנשי המקצוע המתאימים ולתת מענה רחב בכל התחומים. ולזה צריך סייעתא דשמיא מרובה, ב"ה יש צוות מקצועי שיודע היטב כיצד לטפל, וזקוקים לברכת הרבנים שליט"א שלא תצא חלילה מכשול ותקלה".

דברי נעילה השמיע מנכ"ל העירייה הרב שמואל ליטוב: "הנקודה החשובה שלנו במוקד חינוך היא שמעבר לדגש על מקצועיות, יש לנו הקפדה על צוות של בני תורה ושאנו פועלים אך ורק עפ"י דעת תורה, ולכן בראשנו עומדת וועדת הרבנים, הקב"ה יעזור שנזכה לסיעתא דדשמיא בכל פעולותינו למען החינוך בעיר התורה".

הרבנים ביקשו להודות לצוות הוועדה המיוחדת שעמלה על הקמת פילוח הנתונים במסגרות ובמוסדות בעיר, בראשות הרב חיים ולדר מנהל המרכז לילד ולמשפחה, שעמלו במשך תקופה ארוכה על מנת להגיע לשיתוף פעולה, להצלחת מוקד החינוך.

מוקד חינוך בני ברק יחל לפעול כבר בימים הקרובים, מתוך שיתוף פעולה מלא בין כלל הישיבות, המוסדות והמענים הקיימים בבני ברק, כאשר ההורים, העוסקים וצוותי המוסדות פונים אל המוקד במספר מקוצר *8180, ומקבלים מענה מהצוות המקצועי שיפנה את הפניה לפי עניינה, ויעקוב אחר ביצוע הטיפול וצרכים נוספים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture