צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חברות האשראי ישלחו דואר רגיל ללקוחות שהועברו לדוא"ל ללא הסכמה

בשורה בוועדה לפניות הציבור בראשות היו"ר חה"כ יעקב טסלר: חברות שהעבירו לקוחות לדואר אלקטרוני ללא הסכמתם ישלחו את דפי החשבון גם בדואר רגיל. הגופים הרגולטורים: ההנחיה למפוקחים היא לשלוח הודעות וחשבונות בדואר רגיל, זולת אם הלקוח הסכים לעבור לאמצעי דיגיטלי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יעקב טסלר קיימה הבוקר (ג') דיון בנושא מעבר חברות ממשלוח דואר פיזי למשלוח דואר דיגיטלי ללא הסכמת הלקוחות, בעקבות פניות רבות של פונים שהתלוננו כי אינם מקבלים עוד הודעות ודפי חשבון חודשיים באמצעות הדואר הרגיל, וכי החברות העבירו אותם באופן אוטומטי, לקבל הודעות באמצעים דיגיטליים.

יו"ר הוועדה ח"כ טסלר פתח את הדיון ואמר כי שליחת דואר דיגיטלי היא פשוטה ונוחה יותר ואינה תלויה בשיבושי דואר ואף חסכונית מבחינת עלות, אך יחד עם זאת יש אוכלוסיות רבות בישראל שאין להם דואר אלקטרוני, שלא יודעים איך להשתמש בו או שאין להם גישה אליו. לכן, לדבריו, כששולחים את פירוט העסקאות והחשבונות למייל הם לא מקבלים את המידע. לדברי ח"כ טסלר "משלוח החשבונית ללקוח בצורה שונה מאשר הורגל והסכים עליה, עלולה – מחוסר מודעות כי החשבונית הגיעה בדרך אחרת – להביא לפיגור בתשלומי החשבונות ולגרור לתשלומי קנסות וריביות פיגורים על לא עוול".

מר אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון מסר כי מבחינת רשות שוק ההון ברירת המחדל למי שלא הודיע במפורש כי ברצונו לעבור לאמצעי דיגיטלי היא משלוח הודעות בדואר רגיל. "אנחנו מקיימים ביקורות על בסיס תלונות ציבור שאנחנו מקבלים. וכשאנחנו מוצאים שיש הפרה באפשרותנו לחייב את חברות הביטוח בתשלום קנס של רבע מיליון ₪".

סגנית המפקח על הבנקים, גב' עודדה פרץ, אשר בסמכותה גם חברות האשראי הסבירה כי קיימת רגולציה מיוחדת לתאגידים בנקאיים. לפי אותה רגולציה ברירת המחדל היא דואר, ואי אפשר להעביר לקוח מברירת המחדל לאמצעי דיגיטלי מבלי שהוא בחר בזה. גופים המפרים את ההנחיה צפויים לקנס היכול להגיע עד למיליון וחצי ₪.

גב' הגר בן עזרא, סמנכ"לית שירות ומכירות בחברת ישראכרט מסרה לוועדה כי בין החודשים פברואר ליוני אכן שלחה החברה הודעות באמצעות המייל לכל לקוחותיה, אך לבקשת יו"ר הוועדה, כלל לקוחותיה שהועברו ללא ידיעתם לדואר דיגיטלי יקבלו שוב את פירוט העסקאות גם בדואר רגיל וזכות הערעור לעסקאות שלא בוצעו תעמוד ללקוחות מיום קבלת המכתב בדואר רגיל.

מר מאיר בן בסט, מנהל תחום בכיר פיקוח צרכני במשרד התקשורת הסביר כי החברות המפוקחות בעלת רישיון, מחויבות לשלוח הודעות למנויים בדואר רגיל בלבד, אלא אם כן ביקשו אחרת.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר סיכם את הישיבה: "כפי שעולה מהדיון, הוראות הרגולציה תואמות את החוקים והתקנות בנושא ובניגוד לעבר כיום העמדה האחידה של כולם היא כי יש לשלוח הודעות וחשבונות ללקוחות בדואר אלא אם כן התקבלה הסכמתם המפורשת למשלוח הודעות דואר באמצעים דיגיטליים. הוועדה בראשותי תמשיך ותפקח על יישום ההוראות על ידי הגופים המפוקחים ועל אכיפת ההוראות בידי הרגולטורים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture