צילום: נתי שוחט / פלאש 90

בשורה לתושבים: מנכ"ל משרד הבריאות הודיע לר"ע – הסגר על ביתר לא יוארך

לאחר הביקורת שנמתחה על הסגר על העיר החרדית הודיע פרופ׳ חזי לוי לרובינשטיין על ביטול הסגר החל ממחר בבוקר. ראש העיר הבהיר כי ימשיך בפינוי החולים כדי להביא להורדת התחלואה בעיר. סגן ראש העיר: "התחושה של התושבים היא שזה גטו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר מחאות התושבים והביקורת הרבה שנמתחה על הסגר שהטילה הממשלה על העיר החרדית ביתר עילית, הודיע הערב (שלישי) מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי לראש העיר מאיר רובינשטיין על ביטול הסגר על העיר החל ממחר בבוקר. מעיריית ביתר עילית נמסר כי "ראש העיר הודה לפרופ׳ לוי והודיע כי ימשיך לפעול ללא לאות כדי לשמור על ההנחיות בעיר באופן שאינו משתמע לשני פנים, להמשיך בפינוי החולים מן העיר ולהביא להורדת התחלואה בעיר".

סגן השר פרוש שוחח עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והודה לו על ההחלטה להסיר את הסגר שהוטל על העיר ביתר עילית. השר אמר שבימים האחרונים העירייה עבדה במרץ להוציא חולים מהעיר למלוניות ובהמשך שיתוף פעולה עם רה"ע ניתן להוריד את עקומת הנדבקים והתחלואה בעיר. סגן השר ביקש ממנו לבחון את הסרת הסגר גם מהשכונות החרדיות בירושלים ובערים נוספות.

כאוס בביתר: שער אחד נסגר והתושבים ממתינים שעות לצאת מהעיר • צפו

סגן ראש העיר דודי זלץ אמר מוקדם יותר בראיון ל'קול חי' כי "התחושה של התושבים היא שזה לא סגר אלא פשוט גטו. מי שראה היום את הפקקים ההזויים, שהשתרכו מהכניסה לעיר ועד הקצה השני, לא היה שייך לצאת לא רק מהעיר – אלא אפילו למכולת, כי המשטרה חוקרת באוטובוסים אחד אחד, אנשים עם צרכים הומניטריים קריטיים, נשים עובדות שיוצאים למטרות חיוניות באמת, ודורשת הוכחות לא הגיוניות, זה לא סגר אלא הענשה".

על החשש מנזק חמור לתושבים: "המשטרה בחרה לחפש את המטבע מתחת לעמוד התאורה, להשקיע עבודה היכן שזה קל. במקום לעשות את העבודה המתבקשת, לחפש היכן יש התקהלויות. בתוך העיר אין שום נוכחות משטרתית. ולמי עושים את זה? לעיר עם מצב סוציו-אקונומי נמוך מאוד, עם חמישים אחוזי אבטלה. האם מחכים שהעוני פה יחמיר עוד יותר ותהיה רח"ל קריסה מוחלטת?"

על הכשלים הביורוקרטיים: "המצב רק מחמיר, כאשר בעוד מטילים סגרים בצורה הכי מטופשת שאפשר – אין שום הסברה בעיר, אף אחד לא יודע מה מותר ומה אסור. צריך להיות משפטן בשביל לדעת את הנהלים, ואפילו אנשי המשטרה ופיקוד העורף לא יודעים לענות בהרבה מקרים. הדרך העיקרית להשיג אישורי יציאה, לאנשים שבאמת צריכים אותם, היא בשילוב של אתר אינטרנט והודעת סמס, שאלו שני דברים שאין כמעט לאף אחד מתושבי העיר. זו פשוט חלמאות במיטבה".

"מעבר לכל העניין של הסגר, חשוב כמובן לזכור שיש לנו פה בעיה אמיתית, שמדירה שינה מעינינו יומם ולילה – מצב התחלואה בעיר. כשאנחנו קמים כל בוקר ומגלים בין 70 ל-100 חולים חדשים מדי יום ה"י, זה נתון חמור שאי אפשר להתעלם ממנו והיום לדוגמה מתוך 70 חולים חדשים – 45 הם ראשי בתי אב, זה אומר שהמגיפה מתפשטת לרוחב"

"העירייה, בראשות ראש העיר מאיר רובינשטיין, לקחה פיקוד, ובשיתוף פעולה עם המל"ל ופקע"ר, פועלת לילות כימים על מנת להוציא כמה שיותר חולים, לנקות את העיר. ראש העיר עושה עבודה יוצאת מגדר הרגיל, ביעילות ובמסירות, רותם את כל המשאבים והיכולות, וברוך ה' אנחנו מצליחים לרשום הישגים משמעותיים כמה שאפשר בתחום הזה".

"השאלה העיקרית היא כיצד אנו גורמים למסה קריטית באמת של חולים לצאת מהעיר, כאשר הקריטריונים מאשרים פינוי רק אם יש 50% חולים במשפחה להוציא למלונית, זה בולם את הפינוי. כאשר גם משפחה שבה כבר יש חולה מאומת אחד או שניים, לא ניתן להוציא למרות שלכולם יש תסמינים. ואם הם אינם בעלי רכב, הם נדרשים להמתין מספר ימים עד שמד"א יגיעו, כאשר בינתיים הנגיף דוגר ופוגע חלילה בכל הבית והאזור", דברי זלץ.

הזינוק בתחלואה: ביתר בראש עם 656 חולים פעילים – 1,625 חולים בבני ברק

מוקדם יותר דיווחנו כי כוחות המשטרה רבים ביצעו הבוקר אכיפה מחמירה של תקנות הסגר בכדי למנוע מתושבים ללא אישור מעבר לצאת מהעיר. הדבר יצר פקק של שעות ברחובות המובילים ליציאה לעיר, וגם תושבים בעלי אישור נאלצו להמתין למעלה משעה בכדי לצאת מהעיר. בנוסף, הכניסה השנייה לעיר מגבעה ב' נסגרה לתנועה, כך שכל התושבים נאלצו לצאת מיציאה בודדת עם נתיב נסיעה אחד.

כינוס חירום התקיים הבוקר בעיר, בהשתתפות מארי דאתרא הגר״ח וייס והגר״י תופיק, רבני העיר, חברי מועצת העיר ונציגי הקהילות. בכינוס הופיע פרופ׳ איתמר גרוטו ממשרד הבריאות שהשיב לשאלות הרבנים בנושאי רפואה. נציג משרד הבריאות ד״ר ציון שלוסברג סקר באריכות את מצב התחלואה בעיר. בסיומו של הכינוס הוחלט על הקמת וועדת רבנים לענייני הנגיף שתמשיך בפעילות מול נציגי הקהילות כדי לוודא שבעלי תסמינים הולכים ונבדקים והנמצאים מאומתים מתפנים למלוניות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא צריך להודות ליולי אידלשטיין,
פשוט להפסיק להיבדק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture