צילום: פלאש 90

"מבנה על המדרכה": מבקר המדינה בביקורת חריפה על עיריית ב"ב

אנגלמן הגיש את דו"ח הביקורת על הרשויות המקומיות ומתח ביקורת חריפה על שורה של ליקויים בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר. "הוועדה המקומית בני ברק השתהתה מלפעול להפסיק את העבירות ולגרום לעבריינים לתת את הדין עליהן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיש היום (שלישי) ליו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין את דו"ח הביקורת על הרשויות המקומיות ממנו עולה שורה של ליקויים בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית בני ברק, בין היתר מצא המבקר כי העירייה לא העמידה פקחים ותובעים כדי שיאכפו את חריגות הבנייה בעיר וכן השתהתה העירייה מלהפסיק את העבירות הבנייה, על אף שאלו נעשו על שטח ציבורי.

אנגלמן מצא כי חלה ירידה של ממש בתפוקות יחידת הפיקוח בין שנת 2017 לשנת 2018 ברוב תחומי האכיפה והפיקוח העיקריים של הוועדה. בייחוד בולטת הירידה בהוצאת צווים מינהליים ובמספר כתבי האישום שהגישה הוועדה. בעניין הזה כתב המבקר כי "על הוועדה המקומית בני ברק לנתח את הגורמים שהביאו למגמות אלו ולפעול להגברת האכיפה והסרת עבירות בנייה בתחומה". הוועדה המקומית בני ברק מסרה בתשובתה כי היא פועלת לשיפור והגברת האכיפה, בהתאם למגבלות כוח האדם.

כמו כן, בביקורת נמצא כי בתחילת שנת 2017 עבדה בוועדה המקומית בני ברק תובעת אחת בלבד וגם היא עבדה במשרה חלקית. לאחר מכן עזבה את עבודתה והוחלפה בתובע זמני במשרה חלקית, אך זה סיים את תפקידו עוד בטרם הסתיימה השנה. משרד מבקר המדינה מעיר לוועדה המקומית בני ברק על כך שבשנת 2017 לא היה תובע לאורך כל השנה.

המבקר כתב כי "על הוועדה המקומית לוודא כי תפקיד התובע יאויש באופן רציף ולבחון מפעם לפעם את היקפי ההעסקה הנדרשים של התובע העירוני". הוועדה המקומית בני ברק מסרה בתשובתה כי בחודש ינואר 2018 מונתה לוועדה תובעת חדשה במשרה מלאה.

מבנה לא חוקי על מדרכה

בביקורת נמצא כי על המדרכה בעורק תחבורה מרכזי בעיר (השומר פינת ז'בוטינסקי) הוצב מבנה המפריע לתנועת העוברים והשבים. "המבנה המדובר, שהוא מבנה יביל,
הוקם ללא היתר כנדרש. יתר על כן, הוא הוקם על מקרקעין המוגדרים כשטח ציבורי פתוח", נכתב בדו"ח.

המבנה שהוקם על שטח ציבורי (מסומן בחץ)

ביולי 2013 התקבלה בעיריית בני ברק תלונה בנוגע להקמת המבנה. בעקבות זאת הוציאה הוועדה המקומית בני ברק עוד באותו היום צו הפסקת עבודה מינהלי וצו הריסה מינהלי. בימים שלאחר מכן מצאה הוועדה המקומית כי צו ההפסקה הופר. על אף כל זאת, מאז ועד היום עומד המבנה על תילו וזאת למרות צו ההריסה המנהלי וצו ההריסה השיפוטי שהוצאו כבר לפני למעלה משש שנים. "בנסיבות אלו הולכי רגל נדרשים לעקוף את המבנה, והוא מסתיר את שדה הראייה לנהגים בצומת", נכתב.

משרד מבקר המדינה מעיר לוועדה המקומית בני ברק על כך שלא ביצעה את הצו שהיא עצמה ביקשה מבית המשפט, בפרט נוכח הפגיעה של העבירה בציבור הולכי רגל ובבטיחות התנועה במקום. בתשובתה מסרה הוועדה המקומית בני ברק כי היא תפעל בעניין מול הגורמים המשפטיים בוועדה, ובהתאם לסדרי העדיפויות ולמגבלות כוח האדם של הוועדה.

בסיכום פרק הביקורת על העירייה כתב מבקר המדינה כי "במקרים שהוצגו השתהתה הוועדה המקומית בני ברק מלפעול ולהשתמש במלוא הכלים העומדים לרשותה על מנת להפסיק את העבירות ולגרום לעבריינים לתת את הדין עליהן. במקרים המודגמים ישנה חשיבות רבה עוד יותר באכיפת החוק, מאחר שמדובר בעבירות בנייה הפוגעות בציבור הרחב ואי-אכיפתן משדרת מסר של זלזול בחוק. על היחידה הארצית לאכיפה, המחלקה להנחיית תובעים ומינהל התכנון לבחון את הממצאים שהובאו לעיל ולגבש תוכנית פעולה לשיפור האכיפה בתחומי הוועדה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה בית כנסת!!!
פתאום תקעו שם רחוב בגלל איזה בנין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture