צילום: פלאש 90

השר כץ: "סגר מוחלט על מדינת ישראל יהיה טעות ופגיעה נוראית בציבור כולו"

שר האוצר מתנגד בחריפות לסגר מוחלט: "צריכים להיות זהירים באמצעים שנוקטים כדי לא להחניק את המשק תוך כדי פגיעה במטרה". על היוזמה להטיל סגר בלילות ובסופי השבוע: "יש בו יתרונות ויש בו קשיים מבחינת הימנעות מפגיעה במקומות עבודה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר האוצר ישראל כץ מתנגד בחריפות לסגר מוחלט ואומר כי "אני חושב שסגר מוחלט על מדינת ישראל יהיה טעות ופגיעה נוראית – לא רק בעסקים אלא בציבור כולו". לדבריו, "צריך לראות את הנתונים בכל תחום, לראות אותם בצורה רצינית. למשל נושא המלונות – הייתה כוונה לסגור, בדקתי את זה לעומק, ראיתי שמקיימים ומקפידים ואין כמעט הדבקות, ולכן פעלתי כדי שיתנו להם להמשיך לפעול".

בראיון ל'ווינט' הביע תמיכה מסויגת ביוזמה להטיל סגר בלילות ובסופי השבוע: "הרעיון עלה, יש בו מקוריות מסוימת, יש בו יתרונות ויש בו קשיים מבחינת הימנעות מפגיעה במקומות עבודה", אמר השר כץ. "המל"ל יקבע תוך כמה ימים הצעות, ואם ההצעה הזאת תובא ותשולב בתוך דברים אחרים יצטרכו לנמק אותה".

בתגובה לדברי שר הבריאות יולי אדלשטיין ש"צריך להיות נס כדי שלא יהיה כאן סגר", הגיב כץ: "מי שלא מאמין בניסים לא מאמין במדינת ישראל. אני אומר זאת שוב – אני נגד סגר מוחלט, משום שהוא גם לא יסייע להשגת המטרה. אנחנו נצטרך לנקוט בצעדים שבולמים את המחלה ולא פוגעים ביכולת להתפרנס ולהתקיים, מספיק אנחנו נותנים רשת ביטחון על הפגיעה הקיימת, אבל עדיין המשק חזק. צריך להגיד שבחודש יוני גביית המסים הייתה כמו לפני שנה, ואנחנו צריכים לשמור על העוצמה של המשק ולעזור לו לעבור את המשבר הזה תוך כדי סיוע עד שיהיה חיסון. צריכים להיות זהירים באמצעים שנוקטים כדי לא להחניק את המשק תוך כדי פגיעה במטרה".

שר האוצר התייחס גם לחילופי ההאשמות בין הליכוד לכחול לבן לאחר הדיון. "עדכנתי את גנץ והוא תמך בתוכנית", אמר כץ. "אני לא חושב שיש סיבה למתיחות הזאת, צריך להתלכד סביב תוכנית החירום הכלכלית למאבק בקורונה. מטבע הדברים בדיון עלתה קשת של דעות, אבל בני גנץ היה בסקלה שבעצם ביקשה שלא לסגור שום דבר וראש הממשלה שקל לא סגירה של המשק, אלא כל מיני אמצעים".

על התוכנית הכלכלית אמר כי "היום כ-400 אלף עצמאים יכולים לראות בחשבון הבנק שלהם מקדמה על חשבון התוכנית הכלכלית ארוכת הטווח שיוצאת לדרך. תוך כמה ימים יסתיים הליך החקיקה שיבטיח לכל שכיר שאיננו יכול לחזור לעבודה, לכל עצמאי ולכל בעל עסק תשלומים במשך שנה שלמה פעם בחודשיים, עד 15 אלף שקלים בחודשיים. אנחנו לדעתי המדינה הראשונה בעולם שקבעה יעדים שנה קדימה. אנחנו מקדימים את רוב המדינות בעולם".

"אנחנו הקצנו עכשיו סכום גדול מאוד של מיליארד שקלים בתכנית. הקצנו סכום להכשרות מקצועיות, אני בעצמי הוריתי לקבוע ישיבה עם גורמים ממשלתיים כדי לפתח תכנית שהיא עדכנית, שתכשיר אנשים למקצועות נדרשים. אנחנו צריכים לנתח דיגיטציה, את העתיד, כדי שנוכל לחבר מובטלים ואנשים שלא יחזרו למקום העבודה הקודם, ולהסב אותם למקומות אחרים, אני אישית אחראי עכשיו להוביל את הנושא הזה ולבצע אותו במהירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture