תוצאות תוך רבע שעה: פיילוט ייחודי של מד"א לבדיקות קורונה מהירות

פיילוט חדשני של משרד הבריאות ומד"א בוחן בימים אלה טכנולוגיה חדשנית לזיהוי חולי הקורונה שמאפשרת קבלת תשובה בתוך 15 דקות, במתחם "היבדק וסע" בעיר לוד. בתוך כמה ימים יתקבלו תוצאות שיקבעו האם שיטת הבדיקה אמינה מספיק כדי להכניס אותה לשימוש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין וסגנו, חה"כ יואב קיש, ביקרו הבוקר במתחם פיילוט לבדיקות במערכת חדשנית לזיהוי חולי הקורונה שמאפשרת תשובה בתוך 15 דק', במתחם "היבדק-וסע" בעיר לוד. בתוך מספר ימים יתקבלו תוצאות שיקבעו האם שיטת הבדיקה אמינה מספיק כדי להכניס אותה לשימוש.

המערכת מביאה טכנולוגיה חדשנית של מהירות וניידות ויכולה להתאים לשימוש במקומות נקודתיים הדרושים הגנה מיוחדת כמו בתי האבות, בסיסים צבאיים ועוד.

בניסוי נכחו: שר הבריאות אדלשטיין, סגן השר קיש, ראש עיריית לוד יאיר רביבו, מנכ"ל מד"א אלי בין, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, מנהלי מחוזות קופות החולים כללית ומאוחדת ונציגי חברת הבדיקות.

השר אדלשטיין: "בימים האחרונים חצינו את רף 30,000 בדיקות ביום, בין היתר הודות למעבדת מיי הריטג' שהכנסנו לפעולה. לקראת החורף חייבים להגדיל משמעותית את מספר הבדיקות ולהקטין את משך הזמן עד קבלת התוצאה. אלה יסייעו לנו לקטוע את שרשרת ההדבקה. משרד הבריאות פועל ללא לאות לרכוש את הטכנולוגיות החדישות ביותר שיסייעו לנו במאבק בקורונה. הפיילוט שהתקיים היום הוא אחת הפעולות".

סגן השר: "לבקשת השר אדלשטיין התחלתי בחיפוש אחר טכנולוגיות שיכולות לסייע במאבק מול נגיף הקורונה. מדובר במערכת שפועלת בארצות הברית בהיקף של מאות אלפי בדיקות וכמובן מאושרת FDA (בהליך מזורז). היתרון הגדול של המערכת שהיא נמצאת בשטח ויכולה לספק 40 בדיקות לשעה בהחלט יכול להתאים לבתי אבות ולמקומות רגישים נוספים. נמשיך לחפש ולבדוק טכנולוגית מהארץ ומהעולם שיכולים לסייע למדינת ישראל בהתמודדות מול נגיף הקורונה. רוצה להודות למד"א על ההירתמות למשימה ולקופות החולים כללית ומאוחדת שמפעילות את מתחם הפיילוט בלוד".
 
סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפאל סטרוגו: "אנו בארגון מד"א סבורים כי שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות וביצוע הניסוי יניבו תוצאות בשטח, יקצרו הליכים ויהפכו את הליך הבדיקות ליעיל ופשוט יותר עבור כל הצדדים – הבודקים והנבדקים. קבלת תוצאות מהירות יאפשרו להגדיל את טווח הבדיקות וכך להילחם בצורה יסודית, מפוקחת ואחראית יותר בהתפשטות הנגיף".
   
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו מברכים את שר הבריאות ואת סגן השר על תחילת הניסוי בטכנולוגיה החדישה אשר עתידה לסייע לכל העוסקים במלאכה. קיצור זמן מתן התשובות לאזרחים הינו חלק מהותי במאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל. ארגון מד"א ימשיך לעמוד בחזית המאבק בהתפשטות הנגיף, אשר נמצא כעת בעליה גבוהה. כולי תקווה כי תוצאות הניסוי יסייעו להפחית דרמטית את זמני ההמתנה ולהעניק אבחנה מהירה למטופלים בעתיד שתשפיע לטובה גם כל הכלכלה.".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture