Yonatan Sindel/FLASH90

אדלשטיין: "אם כל ארגז הכלים הנוספים לא יעמוד לרשותנו – נגיע לסגר" • צפו

שר הבריאות התייחס למגמת העלייה בתחלואה ואמר: "מנסים כל דרך לא להכניס את המדינה לסגר, אך בכל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי נגדה". על ניהול המשבר: "אני אחראי ולוקח אחריות, אין זמן לריב על סמכויות ופוליטיקה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (רביעי) למגמת העלייה בנתוני התחלואה, והצהיר: "אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי עם כל ההשלכות הכלכליות, אבל במציאות שבה כל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי רחב נגד אותה ההגבלה – אנחנו צריכים להבין פעם אחת ולתמיד: אם כל ארגז הכלים הנוספים לא יעמוד לרשותנו, בסופו של דבר גם נגיע לסגר. אני מציע לשרים ולחכ"ים לזכור זאת".

בדבריו בתדרוך לתקשורת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים הבהיר כי "אם נוכל לנקוט צעדים לפני הסגר – לא נגיע לשם. אם נשב באפס מעש בימים הקרובים – המציאות תביא אותנו לשם. לא משרד הבריאות ולא הממשלה". הוא הוסיף כי ההחלטה תתקבל בימים הקרובים: "נשארו לנו שלושה-ארבעה ימים לראות אם הצעדים שעשינו משפיעים. אם יקרה נס רפואי ונראה שינוי מגמה – אולי גם לא נגיע לסגר".

אדלשטיין התייחס לדרישת שר הביטחון בני גנץ להעביר למערכת הביטחון סמכויות לניהול משבר הקורונה. "למרות הוותק הרב בכנסת ובממשלה, כרגע אין לי זמן לפוליטיקה, מבחינתי כולם נכנסים מתחת לאלונקה". הוא הוסיף: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, יש הנחיות של משרד הביטחון וסגן הרמטכ"ל לשתף פעולה, לתת כתף, ואני מקווה שכך זה יימשך. אם אנחנו חיים בחירום, כולנו צריכים להיות בחירום".

במסיבת עיתונאים התייחס שר הבריאות לשאלות סביב הגורם שאחראי לניהול משבר הקורונה בישראל. "לצערי אני שומע בימים האחרונים שאלה שבעיניי מעלה גיחוך", אמר. "מי אחראי? מי הממונה? אני רוצה לומר לכם בצורה הכי פשוטה: אני אחראי על האירוע, בעל הסמכות ולוקח על עצמי את כל האחריות. אני לא לבד בעניין הזה, החל מראש הממשלה, המל"ל, צה"ל, פיקוד העורף ומשרדי ממשלה נוספים – כולם נכנסים מתחת לאלונקה. אבל האחריות נשארת שלי. כך אני רואה את זה – וכך אנחנו פועלים. לא תמיד כל דעה תואמת את הדעה שלי ואת העמדה הרשמית של משרד הבריאות", הוסיף השר, "אבל צריך לזכור תמיד שככה זה עם הנגיף הזה – אין איזו תאוריה מדעית שקובעת איך ומה צריך לעשות".

"אני שמח מאוד שאתמול בהתייעצות אצל ראש הממשלה ניתנה הנחייה ברורה לטפל בצרכים המידיים של מערכת הבריאות. אנחנו צריכים בתי חולים חזקים. הנקודה השנייה זה תוספת הצוותים הרפואיים, רופאים ואחיות. אני בטוח שנוכל להביא מאות תקנים של רופאים. עם האחיות יש מספרים עוד יותר גדולים שאנחנו צריכים לקלוט". שר הבריאות התייחס גם להכרזה של הסתדרות האחיות על שביתה במתכונת חירום: "הדבר האחרון שאנחנו צריכים במציאות הזאת זה השבתה של המערכת על ידי האחיות".

שר הבריאות התייחס לאפשרות של הטלת הגבלות חדשות בקרוב: "אם נשב באפס מעשה בימים הקרובים המציאות תביא אותנו לסגר. נשארו לנו שלושה ארבעה ימים לעשות צעדים מינימליים, הרבה פחות ממה שרצינו לעשות בשבוע שעבר. אם יקרה לנו נס, שינוי מגמה, אז אולי גם לא נגיע". הוא הוסיף כי ייתכן שצעדי הביניים יגיעו לאישור הממשלה עוד לפני סוף השבוע הקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture